• 2
  • 3
2013-12-11, 19:46
Medlem
Torrentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag använder droger frivilligt med vetskapen om att jag är psykiskt beroende. Det är det ärligaste svaret jag kan ge dig.

Same as this guy. "Pekar på Lightis".
Citera
2013-12-11, 19:54
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag använder droger frivilligt med vetskapen om att jag är psykiskt beroende. Det är det ärligaste svaret jag kan ge dig.

Det här svaret var riktigt bra! Precis så känner nog många (inklusive jag).
Citera
2013-12-11, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Ni som använder någon form av droger, gör det ni självmant eller gör ni det för att ni är beroende och måste? Var ärliga mot er själva när ni svarar. Om det fanns en knapp som gjorde så att ni inte var sugen på drogen hade ni använt knappen?

Ja, den hade jag tryckt på. En gång i tiden var jag utåt iaf svensson. Men efter allt så har man ryckts ur samhällets rytm, och hur man hittar tillbaka och det känns rätt är det stora problemet.
Citera
2013-12-11, 21:28
Medlem
Absolut inte frivilligt, drogerna tvingas sig på mig. De står utanför min dörr med kniv och är hotfulla.

Sedan hade jag nog hellre levt utan droger, är drogfri just nu men det är rätt svårt och försämrar min livskvalité då jag har kroniska smärtor och ångestproblematik. Jag är fan mer trögtänkt idag än jag var när jag gick på substanser eftersom jag aldrig får sova och hur mycket jag än försöker tar smärtan över och fokusen försvinner.

Hittade halva servisen i frysen för någon dag sedan. Drömmen vore väl att trycka på en knapp och bli fri all fysisk och psykisk smärta och således inte behöva droger för att fungera i vardagen. Men om valet står mellan att vara påverkad av smärta och ångest eller droger, då kommer jag välja drogerna.

Om det valet sedan är frivilligt blir mer en definitionsfråga.
Citera
2013-12-12, 14:41
Medlem
LumpYourHeads avatar
Ni som säger att ni tar droger frivilligt - har ni försökt sluta bara för att se om ni klarar er utan, och hur gick det i så fall?
Citera
2013-12-12, 15:36
Medlem
Torrentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumpYourHead
Ni som säger att ni tar droger frivilligt - har ni försökt sluta bara för att se om ni klarar er utan, och hur gick det i så fall?

Det gick någorlunda bra faktiskt att avsluta de korta missbruken jag haft.
Självklart mådde jag skit både psykiskt och fysiskt.
Men man får härda ut det helt enkelt(Pss!Ej enkelt )

Men mina missbrukarperioder har inte varat längre än några månader, som tur är.
Citera
2013-12-12, 15:56
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumpYourHead

Aldrig behövt sluta då jag knarkar så pass sällan, runt 2 gånger i månaden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in