2013-11-18, 04:49
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Läste tråden om neurokirurgens nära döden upplevelse
och blev sugen på att dela med mig utav min för jag har själv varit över.

Jag hade ingen aning om vart jag var eller vad som hade hänt jag befann mig i en
dröm fast en väldigt lång och sammanflätad dröm som aldrig tog slut, jag förflyttades till olika platser hela tiden.

Det var lite som i drömmar fast det här var annorlunda jag hade liksom med mig själv hela tiden och mindes hela tiden mina föregående strapatser som att klättra på pyramider,stötte på kända musiker & trilla även in i serier karaktärer ifrån min barndom.

Kan säkert låta som en ganska trevliga scener men givetvis fanns det även mörkare
stunder som då i början på min resa där jag befann mig vid en liten glänta på en ö med palmer
och vid strandkanten där låg det en slags hydda och där inne var jag, jag var livrädd jag grät, jag ville inte vara här, jag ville tillbaka men jag blev tröstad av dem som redan befann sig inne i hyddan
jag var verkligen helt förstörd snälla snälla ge mig en chans till, på detta viset böna och bad jag länge medan de i hyddan satt så lugna och tillfredsställda, och här är en intressant detalj
dom sköt rök igenom rör till varandra som dom fångade upp.

Självklart kan allt ha varit en dröm men det var inte som några drömmar jag tidigare
upplevt men om det inte var drömmar var det då tankar?, minnen av ett liv? tankar om en dröm?
skillnaden mellan att leva och drömma kan vara svårt att skilja på
men skillnaden mellan att leva och vara död är enkel att skilja på
Senast redigerad av Michael-ScarN 2013-11-18 kl. 05:32.
Citera
2013-11-18, 05:42
Medlem
Det som händer när man är "på andra sidan" är att hjärnan utsöndrar DMT från tallskottekörteln, på så vis får man en DMT tripp innan man dör. Finns teorier att hela "efterlivet" utspelar sig i en DMT tripp där tex en sekund kan uppfattas som en evighet.
Citera
2013-11-18, 06:48
Medlem
Kung-Caligulas avatar
1) länka till neurokirurgens nära döden upplevelse.
2) ge lite mer bakgrund till det som ledde till din upplevelse. Sov du? Körde du in i ett träd? Ramlade av cykeln?
Citera
2013-11-18, 11:43
Medlem
Menar du att det var en "vanlig" dröm?

Jag hade en väldigt speciell dröm för ett par veckor sedan. I drömmen var jag hela tiden medveten om att jag befann i parallella världar/dimensioner. Denna medvetenhet gjorde att jag förstod att jag drömde och ville vakna. Men det gick inte. Detta gjorde mig lite rädd. Jag vaknade först långt senare efter att jag (min själ) lämnat min kropp, som en raket och sköts rakt upp. Otroligt spännande och också läskigt.

Höll jag på att dö i sömnen? Var det bara en awesome dröm? Vem vet.
Citera
2013-11-18, 15:07
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuttlahBror
Det som händer när man är "på andra sidan" är att hjärnan utsöndrar DMT från tallskottekörteln, på så vis får man en DMT tripp innan man dör. Finns teorier att hela "efterlivet" utspelar sig i en DMT tripp där tex en sekund kan uppfattas som en evighet.

Det är en intressant teori men det blir ännu intressantare när man betänker det faktum att psykedelier som DMT minskar aktiviteten i stora delar av hjärnan. Man skulle därför kunna vända på det och säga att när man trippar lämnar medvetandet kroppen (helt eller delvis). Såg en väldigt intressant film om detta på YouTube. Ska leta upp den senare.
Citera
2013-11-18, 15:11
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuttlahBror

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
1) länka till neurokirurgens nära döden upplevelse.
2) ge lite mer bakgrund till det som ledde till din upplevelse. Sov du? Körde du in i ett träd? Ramlade av cykeln?

1 https://www.flashback.org/t1917482
2 bilolycka-hjärnskada, förlora pulsen blev "återupplivad och låg sövd i 2 månader

Citat:
Ursprungligen postat av gnallspiken
Menar du att det var en "vanlig" dröm?

Jag hade en väldigt speciell dröm för ett par veckor sedan. I drömmen var jag hela tiden medveten om att jag befann i parallella världar/dimensioner. Denna medvetenhet gjorde att jag förstod att jag drömde och ville vakna. Men det gick inte. Detta gjorde mig lite rädd. Jag vaknade först långt senare efter att jag (min själ) lämnat min kropp, som en raket och sköts rakt upp. Otroligt spännande och också läskigt.

Höll jag på att dö i sömnen? Var det bara en awesome dröm? Vem vet.

Jag vet inte riktigt men låter som du var nog långt inne och röjde, men varför? nyfiken?
rädd för döden? se vad som finns där?
jag att du att du lever har ett medvetande och finns
du finns här och i dina drömmar och i ditt medvetande, död som levande..
Citera
2013-11-18, 15:24
Medlem
Ingen som har fått ett bra svar, när den har dött, varför man ska leva?
Citera
2013-11-18, 17:11
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Ingen som har fått ett bra svar, när den har dött, varför man ska leva?

Som jag ser det så är det vi som drar det tunga lasset som du säger men vi känner iallafall
därför är det värt att leva, sen när du förlorar det så kommer du sakna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in