2014-03-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov

Alltså

Säger man allt så betyder det ALLT. Annars får man fanimej definiera bättre vad man menar.

Jag har givit en extremt tydlig bild av vad jag menar och vad jag tycker. Nu får det räcka med den saken. Orkar inte tjöta mer om detta. Jag står fast vid vad jag skrivit till 100%.

Ok så vi har patriarkala bussar, elektricitet, atomer, träd, blommor, djur, stjärnor och patriarkala hav I see. verkar ju mycket logiskt.

Är du som säger "allt", notera det. Ingen feminist som jag känner utan helt ditt påstående om vad feminsiter anser och står för.

så.... på dig själv.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-03-16 kl. 19:34.
2014-03-17, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ok så vi har patriarkala bussar, elektricitet, atomer, träd, blommor, djur, stjärnor och patriarkala hav I see. verkar ju mycket logiskt.

Är du som säger "allt", notera det. Ingen feminist som jag känner utan helt ditt påstående om vad feminsiter anser och står för.

så.... på dig själv.
Ja de flesta aktiva feminister ser det sa. Bussar ar lika patriarkalt sjuka som manlig rektal gas, manliga skrev pa tuben etc. Gudrun Schymann, denna samhallsproduktiva gigant, skulle utan problem kunna jamfora manlig fjart med talibanism. Forstar du inte hur genial feminismen ar?
2014-03-17, 06:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja de flesta aktiva feminister ser det sa. Bussar ar lika patriarkalt sjuka som manlig rektal gas, manliga skrev pa tuben etc. Gudrun Schymann, denna samhallsproduktiva gigant, skulle utan problem kunna jamfora manlig fjart med talibanism. Forstar du inte hur genial feminismen ar?
Jepp, man lurar ju mycket på det där i vissa kretsar skall du veta. I hemliga konferenser diskuteras livligt varför de så ofta är blåa och gröna bussar, vad den röda färgen på somliga står för .. inte många rosa exemplar där inte .. och det är ju givetvis ett utslag av att män väljer färg.
Att tunnelbanan dagligen penetrerar just tunnlar är ju ett faktum som jag knappast behöver utveckla problematiken kring hoppas jag. Du anar inte så många som faktiskt väljer cykel istället för kollektivtrafiken för att slippa bli en del av detta otyg...

Tänk om alla debattörer kunde vara lika neutrala och klarsynta som dig i sina analyser ändå...
2014-03-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp, man lurar ju mycket på det där i vissa kretsar skall du veta. I hemliga konferenser diskuteras livligt varför de så ofta är blåa och gröna bussar, vad den röda färgen på somliga står för .. inte många rosa exemplar där inte .. och det är ju givetvis ett utslag av att män väljer färg.
Att tunnelbanan dagligen penetrerar just tunnlar är ju ett faktum som jag knappast behöver utveckla problematiken kring hoppas jag. Du anar inte så många som faktiskt väljer cykel istället för kollektivtrafiken för att slippa bli en del av detta otyg...

Tänk om alla debattörer kunde vara lika neutrala och klarsynta som dig i sina analyser ändå...

Är ju också klart diskutabelt varför himmel och hav prompt måste vara ljusblå?
Vad är detta om inte patriarkala fjanterier? Tycker vi ska lägga en trillijon av budgeten på att måla om lite. Seriöst!
2014-03-18, 17:22
Medlem
Katzyns avatar
Då mod med rätta tog bort mina kommentarer om användaren Rysspitt från en annan tråd tänkte jag lägga in mina åsikter om denna användares debattstil och varför jag inte fortsätter någon diskussion med honom här.

Det som skiljer Rysspitt från de flesta andra här på forumet är helt enkelt att jag uppfattar att han inte förstår vad ett argument är eller hur man argumenterar. Eller om det är att han inte vill. Exempel på detta är att istället för att bemöta argument svarar han konsekvent med tillmälen som "mensvecka nu?" eller liknande, samt fyller sedan sina inlägg med sämsta sortens spam. Här tycks han tro att allt han hittar på engelska genom en sökning på google är vetenskapliga undersökningar som underbygger hans argument. Dessutom har hans spam ytterst sällan någon koppling till motpartens argument, som inte bemöts eller ens relateras till.

Man kan helt enkelt jämföra det med fotboll, medan jag tycker att en del av spelarna här i forumet är både dåliga spelare (dåliga på att argumentera) och oschyssta spelare (som ägnar sig åt personangrepp istället för diskussion) så erkänner jag åtminstone att de befinner sig på spelplanen och försöker sätta bollen i rullning med varierande framgång.

Rysspitt däremot, tycks inte befinna sig på spelplanen överhuvudtaget utan är istället ute och sparkar på kottar och ruttna löv någonstans i skogen, men är samtidigt övertygad om att han lirar bättre än Zlatan och att folk slutar bemöta hans inlägg beror på hans lysande debattförmåga.

Önskemål till Rysspitt är att om han vill ha diskussion får han komma med argument istället för spam från amerikanska webbsajter samt att om han vill få sina argument bemötta får han göra ett försök att bemöta motdebattörens.
2014-03-18, 23:50
Medlem
munspruts avatar
Vi borde tacka ScottWalter, micro113, Noola, Fru Pimpinett, skotittare, etc.- ingen nämnd och ingen glömd - feminister som orkar skriva här. Att dem orkar fortsätta skriva fast de blir motbevisade dagligen pga feminismens felaktiga grundprinciper.

Tack att ni skriver det skulle vara en väldigt tråkig sida annars
2014-03-19, 13:50
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Är det okej att uppmuntra folk till att aktivt ignorera Babianen? Hon bajsar ju bara ned alla trådar med sitt maniska posthorande som mest innehåller snömos, med lösa antaganden om hur världen står till etc.

Det känns ju rätt meningslöst att tillåta henne uppta mer serverutrymme för alla knasiga inlägg hon kommer med och de slutsatser hon drar från alla möjliga konstiga källor.

Enligt Babiansk logik så måste det vara pga att vi hade en stor storkpopulation under början av 90-talet som vi fick en babyboom. Vad säger ni andra, dags att sluta mata trollet?

2014-03-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Är det okej att uppmuntra folk till att aktivt ignorera ...

Vad vore feminismen utan härskartekniker?
2014-03-19, 16:35
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad vore feminismen utan härskartekniker?

Jag är inte feminist men visst, härskartekniker är väl ett sätt att styra upp världen omkring oss. Så länge det leder till mindre nedbajsade trådar så ser jag det bara som någonting positivt.

Senast redigerad av Cut-N-Mix 2014-03-19 kl. 16:38.
2014-03-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Är det okej att uppmuntra folk till att aktivt ignorera Babianen? Hon bajsar ju bara ned alla trådar med sitt maniska posthorande som mest innehåller snömos, med lösa antaganden om hur världen står till etc.

Det känns ju rätt meningslöst att tillåta henne uppta mer serverutrymme för alla knasiga inlägg hon kommer med och de slutsatser hon drar från alla möjliga konstiga källor.

Enligt Babiansk logik så måste det vara pga att vi hade en stor storkpopulation under början av 90-talet som vi fick en babyboom. Vad säger ni andra, dags att sluta mata trollet?

Babianen är en man som sitter och tramsar. bara att ignorera.
2014-03-19, 16:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Babianen är en man som sitter och tramsar. bara att ignorera.

Jag är kvinna jag lånar min mans konto för att posta. Jag har postat bevis för att jag är kvinna här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp?
2014-03-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag är kvinna jag lånar min mans konto för att posta. Jag har postat bevis för att jag är kvinna här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp?

Verkligen beundransvärt du orkar sitta och enbart tramsa i tråd efter tråd. Kul kanske i några dar men
i den kvantitet som du gör det? njae...
men smaken är som baken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in