Citat:
Du förklarar ju inte alls varför du tycker att jag uttryckte mig slarvigt! Säger du att jag uttrycker mig slarvigt så måste du ju visa utifrån det jag faktiskt skriver. Konkreta exempel. Du pratar om nåt helt annat än det jag pratar om. Att man ser patriarkatet som sin huvudnemesis är absolut inte samma sak som att se patriarkatet i allt, likt en panteist ser Gud i allt.
Ha! Verbalt bett är just vad den här vovven saknar. En retorisk katastrof ligger närmare.
Ha! Verbalt bett är just vad den här vovven saknar. En retorisk katastrof ligger närmare.
Gjorde jag inte? tyckte jag var rätt tydlig, jag tyckte det inlägget, rätt långt tillbaka nu som jag också citerade delar av i mitt svar var rätt luddigt formulerat.
men visst jag kan ta ditt sista här och exakt förklara varför jag anser det vara slarvigt:
Citat:
Skönt att höra att du inte sällar dig till den imbecilla skara som ser patriarkatet utgöra själva Theos i sin perverterade panteism. Glädjer mig verkligen att du kan se saken nyanserat.
Du accepterar att det existerar patriarkala samhällsystem utanför sveriges gränser?
och att det inte är speciellt trevliga samhällsystem där man förvägrar halva befolkningen möjligheter och mänskliga rättigheter? Right? En ideologi som kämpar emot detta system sätter ganska logiskt just patriarkatet som sin huvudfiende, inte män, men mäns överordning inom allt av vikt i ett samhälle.
Så all feminism har just detta som sitt "theos" annat vore rätt konstigt.
Även svenska feminister som jag själv som inte anser vi har ett rådande patriarkat att bekämpa inom Sverige har det som mitt huvudfiende eftersom jag ser det överallt annars och också tror att det rätt snabbt skulle kunna komma krypandes tillbaka inom svensk politik, om SD ex. skulle komma till verklig maktposition. Finns alltså ingen anledning släppa fokus på denna "theos" whatsoever även om man jobbar på lite mer aktuella "light" problem i sammanhanget.
Så nå? är man då imbecill? Och vari ligger perversionen?
Du irriterar dig på några feminister inom svensk feminism som skyller på patriarkala strukturer när de har förstoppning eller fått en förkylning. Nota bene att det knappast är synonymt med hela den feministiska ideologin eller ens med hela feminismen inom Sverige, eller ens det gänget som syns och hörs mest medialt. Jag förstår dok vad du syftar på men som sagt tycker inte fenomenet är speciellt vanligt.
Slarvet du gör är alltså en rätt konstigt ologiskt formulering. eller vad det nu ska kallas.
bara uttryck dig lite mer redigt, så kommer vi inte picka på dig.
hade sjag själv formulerat mig kring detta hade jag skrivit:
Skönt att höra att du inte sällar dig till dem som skriker "patriarkatet" för varje litet personligt misslyckande. Glädjer mig verkligen att du kan se saken nyanserat.
Ser du skillnaden?
I övrigt är du en frisk pavlovsk fläkt härinne, säkert minst 10 samarbetande hjänceller mer än average på FB.