2022-07-22, 08:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Han blev väl tvåa i OS i Rio? Är han rankad 171 i världen nu? Jag minns när man såg tennis förr i tiden på Eurosport och man klagade på kvalitén när ett par spelare rankade typ 60-70 spelade. Är skillnaderna mindre i golf?

Bryr mig inte om Saudi. Det är ett skitland såklart, men det är elitidrott också - skit alltså.
Citera
2022-07-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Tycker han bör avrättas som landsförrädare. Några säger att pengarna är för sjuka för att tacka nej till och jag håller med om att det är sjuka summor men vi ska komma ihåg att han redan sitter på en sjuk förmögenhet och kan göra i princip vad han vill livet ut oavsett.

Extremt vidrig typ som fått fantasisummor utan att bidra med någonting.
Landsförrädare är väl att ta i. Golfspelare är högst individualister och gör som dom vill efter bästa förmåga, vilket är helt rimligt då Svenska staten förmodligen inte bidrar med så mycket.

Svennis tackade väl nej till förbundskaptensjobbet och så är det i arbetslivet.

Helt rätt att ta skottkärran med pengar, annars vore han fan dum på riktigt. Ryder Cup i all ära, men det pågår bara i fyra dagar och är glömt inom ett par veckor.
Citera
2022-07-23, 00:04
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Tackar man nej till ett kontakt på en halv miljard är man fan dum i huvudet. Många inom golfvärlden som gnäller, men förmodligen för att dom själva inte fick förfrågan. Golf är hans jobb och han gick till den bäst betalda arbetsgivaren så klart.

Ang frugan och bilkörning så är nog det minsta problemet. Hon kan nog beställa en helikopter när ögonfransarna ska putsas.

Han bryr sig kanske inte heller om att hans arbetsgivare tortera människor och avrättar folk när de inte tycker som kungen,
Kvinnor får inte gå ut överhuvudtaget och behandlas som djur.
Det skiter tydligen Henrik Stenson i bara han blir rik och får sina pengar

Han har väl aldrig hört talas om att men ska bojkotta barnarbete eller arbetskraft som jobbar under svåra förhållanden.
Bara han själv tjänar sig en hacka,

Wow! Vilken kille ….
Han skiter ju också i om att svenska idrottsmän rekommenderas att inte arbeta i dessa länder.

Undrar om han skrivit avtal med Putin om det var han som hade LIV touren?

Tänk att det finns människor som verkligen skiter i andra människor bara för att få några miljoner extra.
Han hade ett bra avtal innan
Mycket vill ha mer.
Citera
2022-07-23, 00:08
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hur har du kunnat missa att kvinnor får köra bil i Saudi nu? Media lyfte ju fram detta in absurdum i ett led i att framställa Saudi som mer rumsrena. Att de nu öppnat för turism på riktigt och kör massa reklam på YouTube, anställt Leo Messi som turist-ambassadör är ännu ett steg för att normalisera Saudi.

Wow häftigt att de får köra bil nu…., det är ju verkligen kul!
Vilket underbart land!
Så du menar att nu är Saudiarabien ett normalt land. Det är ju verkligen underbart och det blev det genom att anställa Messi.
Genom en youtube-kanal. Shit pomfritt!
Vilken kille att han kan fixa det. Otroligt!
Så de har slutat avrätta människor nu. Gud vad bra!

Har du hört talas om Sportwashing

Sportswashing är bruket av en individ, grupp, företag eller regering som använder sport för att förbättra sitt skamfilade rykte, genom att vara värd för ett sportevenemang, köp eller sponsring av sportlag eller genom att delta i själva sporten. På internationell nivå har sportswashing använts för att rikta uppmärksamheten bort från dåliga människorättigheter och korruptionsskandaler; på individ- eller företagsnivå kan sportswashing användas för att dölja laster, brott eller skandaler. Sportswashing är ett exempel på ryktestvätt .
Senast redigerad av Krickedixan 2022-07-23 kl. 00:14.
Citera
2022-07-23, 09:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Wow häftigt att de får köra bil nu…., det är ju verkligen kul!
Vilket underbart land!
Så du menar att nu är Saudiarabien ett normalt land. Det är ju verkligen underbart och det blev det genom att anställa Messi.
Genom en youtube-kanal. Shit pomfritt!
Vilken kille att han kan fixa det. Otroligt!
Så de har slutat avrätta människor nu. Gud vad bra!

Har du hört talas om Sportwashing

Sportswashing är bruket av en individ, grupp, företag eller regering som använder sport för att förbättra sitt skamfilade rykte, genom att vara värd för ett sportevenemang, köp eller sponsring av sportlag eller genom att delta i själva sporten. På internationell nivå har sportswashing använts för att rikta uppmärksamheten bort från dåliga människorättigheter och korruptionsskandaler; på individ- eller företagsnivå kan sportswashing användas för att dölja laster, brott eller skandaler. Sportswashing är ett exempel på ryktestvätt .

Gulligt att du lyckas tolka mitt inlägg som pro-Saudi
Citera
2022-07-24, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Han bryr sig kanske inte heller om att hans arbetsgivare tortera människor och avrättar folk när de inte tycker som kungen,
Kvinnor får inte gå ut överhuvudtaget och behandlas som djur.
Det skiter tydligen Henrik Stenson i bara han blir rik och får sina pengar

Han har väl aldrig hört talas om att men ska bojkotta barnarbete eller arbetskraft som jobbar under svåra förhållanden.
Bara han själv tjänar sig en hacka,

Wow! Vilken kille ….
Han skiter ju också i om att svenska idrottsmän rekommenderas att inte arbeta i dessa länder.

Undrar om han skrivit avtal med Putin om det var han som hade LIV touren?

Tänk att det finns människor som verkligen skiter i andra människor bara för att få några miljoner extra.
Han hade ett bra avtal innan
Mycket vill ha mer.
Money talks in this world. Så jävla enkelt är det Tackar Stenson nej - så plockar dom bara in nr 172 på listan istället och allting rullar på som vanligt igen. Inte ens F1 cirkusen kan stå emot deras pengar så cynisk är denna värld. Är väl bara MP som inte har fattat det ännu, och vill rädda världen med att höja skatten på plastpåsar.

Dom stora TV bolagen som sänder det här och storbolagen som betalar miljoner för reklam borde väl vara dom största skurkarna i så fall, och nej, dom sänder ändå oavsett om Stenson eller någon annan skulle bojkotta.
Citera
2022-07-24, 08:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
MSM har bestämt att tala om för folk att de som spelar på LIV-touren är förkastliga människor som ska straffas men samma folk har följt ett VM-kval i fotboll och kommer att följa VM i Qatar utan att straffa någon av de inblandade. Spelare, ledare, FIFA, TV-bolag m.fl. alla kommer att gå fria men Stenson ska straffas. MSM bestämmer hur folk ska tycka och de flesta verkar inte förstå det.
Citera
2022-07-24, 10:03
Medlem
Varför ska fru Stenson köra bil i Saudi, de ska väl inte flytta dit?

Jag kan f.ö erkänna att jag också hade tagit emot pengarna. Annars känns det som om det är lite Kalle Anka över LIV-projektet med en massa spelare som passerat bäst-före-datumet.
Vidare så har jag aldrig varit förtjust i Stenson som person.

Till sist så har jag något svagt minne av att Stenson blev lurad på en hel del pengar av någon ekonomisk rådgivare (typ) för cirka 15 år sedan. Sådant kan ju påverka isåfall.
Citera
2022-07-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Varför ska fru Stenson köra bil i Saudi, de ska väl inte flytta dit?

Jag kan f.ö erkänna att jag också hade tagit emot pengarna. Annars känns det som om det är lite Kalle Anka över LIV-projektet med en massa spelare som passerat bäst-före-datumet.
Vidare så har jag aldrig varit förtjust i Stenson som person.

Till sist så har jag något svagt minne av att Stenson blev lurad på en hel del pengar av någon ekonomisk rådgivare (typ) för cirka 15 år sedan. Sådant kan ju påverka isåfall.
Jävla kommunist propaganda. Låt grabben tjäna pengar för fan och lämna skrivbordspolitiken hemma.

Stenson hamnade i klistret förut, helt riktigt, men tror nog han gjorde rätt för sig.

Många avundsjuka här haha, men slå en golf boll 1000 ggr om dagen och lika många puttar så kan vi snacka sen.
Citera
2022-07-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det har killen redan gjort. han har väl spelat in cirka 300-350 miljoner kronor, samt iallafall lika mycket i alla sponsorintänkter också, tror nog hans barn o barnbarn klarar sig... =)

Men sen är de ju också så att mycket vill ha mer ) pengarna vinner alltid i slutändan
Citera
2022-07-29, 11:19
Medlem
ColaKexs avatar
Vilket jävla lågvattenmärke av Stenson. Snacka för fan inte om att det är ett sportsligt beslut att ansluta till LIV-touren. Håll bara käften eller säg precis som det är. Detta handlade ENBART om pengar så klart. Har absolut ingen respekt för folk som inte kan tala ur skägget och säga sanningen.
Citera
2022-07-29, 11:40
Medlem
Klart det är pengar men vem hade inte gjort samma sak?
Man kan sitta och tycka mänskliga rättigheter hit och dit spelar roll men får du den summan pengar så kör du.

Vem har gjort kepsarna de bär? golfpeggarna? Bagarna? etc etc etc.

Mänskliga rättigheter faller pladask i detta sammanhang. Ska man tänka på det kan man lika gärna flytta in i en skog och vara helt naken för resten av livet.

Go Stensson!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in