• 1
  • 2
2013-11-17, 23:10
Medlem
vinbras avatar
Henrik Stenson har just blivit den förste golfaren som vunnit penningligan i både Europa och USA under ett och samma år. Han är stekhet kandidat till Bragdguldet och Jerringpriset, och någon gång i vår blir han sannolikt världsetta.

Därmed har han även klarat kvalet till en skvallertråd på Flashback! Vad kan ni berätta?
Citera
2013-11-18, 00:19
Medlem
Sorry för off-topic. Stenson är inte den första att vinna penningligan i både Europa och USA. Det har både Luke Donald och Rory Mcilroy gjort. Men han blev den första som vann både fed-ex cup slutspelet och race to Dubai samma år.
Citera
2013-11-18, 00:21
Medlem
Men om jag ska berätta lite "skvaller" om Stenson, så har han ett jäkligt hett temperament ibland och slagit sönder både det ena och det andra.
Citera
2013-11-18, 00:34
Medlem
bluetramps avatar
Hans fars bror, blåste Göteborgs-Posten på 50 millar....

https://www.flashback.org/t919385
Citera
2013-11-19, 00:21
Medlem
bluetramps avatar
Fungerande länk: http://ftp.trojkan.se/temp/Reportage...ter_Resume.pdf
Citera
2022-07-20, 14:50
Henrik Stenson är inte längre Ryder Cup-kapten, fråntas uppdraget.

https://www.expressen.se/sport/golf/...r-cup-kapten-/
Citat:
Den svenske golfstjärnan väntas bli presenterad av den kontroversiella och
saudifinansierade LIV-touren. ”Det är inte möjligt för honom att fortsätta som kapten”,
står att läsa i ett pressmeddelade från Ryder Cup.

”Ryder Cup Europa bekräftar i dag att Henrik Stensons tid som kapten för Team Europa i 2023 års Ryder Cup har avslutats med omedelbar verkan. Mot bakgrund av beslut tagna av Henrik i relation till hans personliga omständigheter har det blivit tydligt att han inte kommer att uppfylla vissa kontraktsmässiga krav gentemot Ryder Cup Europa, som han hade skrivit under på innan han offentliggjordes som kapten på tisdagen den 15 mars. Det är därför inte möjligt för honom att fortsätta i rollen som kapten”, skriver Ryder Cup"

Tror väl knappast att Stensons beslut är något förhastat, "money talks"
Citera
2022-07-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Henrik Stenson är inte längre Ryder Cup-kapten, fråntas uppdraget.

https://www.expressen.se/sport/golf/...r-cup-kapten-/

”Ryder Cup Europa bekräftar i dag att Henrik Stensons tid som kapten för Team Europa i 2023 års Ryder Cup har avslutats med omedelbar verkan. Mot bakgrund av beslut tagna av Henrik i relation till hans personliga omständigheter har det blivit tydligt att han inte kommer att uppfylla vissa kontraktsmässiga krav gentemot Ryder Cup Europa, som han hade skrivit under på innan han offentliggjordes som kapten på tisdagen den 15 mars. Det är därför inte möjligt för honom att fortsätta i rollen som kapten”, skriver Ryder Cup"

Tror väl knappast att Stensons beslut är något förhastat, "money talks"

Money talks, indeed. Ryktas att han får 40 miljoner dollar för mödan.

https://www.svd.se/a/0GPVa0/henrik-s...ta-och-fordoma
Citera
2022-07-21, 13:41
Medlem
Största svikaren av alla som gått över till LIV-touren. Äckligt att han tilldelades den stora äran att vara kapten för Ryder Cup, medan han hela tiden suktade mer efter LIV-pengarna. Han kunde gott ha väntat till Ryder Cup var över, eller inte tagit på sig uppdraget alls. Som det blev nu, så skäms jag över att Stenson är svensk. En tidigare hjälte i mina ögon, men nu är jag helt ointresserad av att följa hans spel. Kommer inte att titta på hans resultat eller se honom spela nåt mer. Men jag önskar honom lycka till.
Citera
2022-07-21, 13:53
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Största svikaren av alla som gått över till LIV-touren. Äckligt att han tilldelades den stora äran att vara kapten för Ryder Cup, medan han hela tiden suktade mer efter LIV-pengarna. Han kunde gott ha väntat till Ryder Cup var över, eller inte tagit på sig uppdraget alls. Som det blev nu, så skäms jag över att Stenson är svensk. En tidigare hjälte i mina ögon, men nu är jag helt ointresserad av att följa hans spel. Kommer inte att titta på hans resultat eller se honom spela nåt mer. Men jag önskar honom lycka till.

J, så dåligt. Som första svensk någonsin bli utvald till kapten för Ryder Cup, så väljer han pengarna istället.
Han kunde ha blivit en legend men nu bara blev han känd som en pengakåt snubbe.
Citera
2022-07-21, 13:57
Medlem
Helt rätt. Follow the money 💪
Inflation, virus, krig, lögner och propaganda. En osäker värld.
Han säkrar sina barn och barn barns framtid.
Vem fan bryr sig om PGA och Europa touren? Dom är lika korrupta som FIFA.
Citera
2022-07-21, 15:28
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Helt rätt. Follow the money 💪
Inflation, virus, krig, lögner och propaganda. En osäker värld.
Han säkrar sina barn och barn barns framtid.
Vem fan bryr sig om PGA och Europa touren? Dom är lika korrupta som FIFA.

Det har killen redan gjort. han har väl spelat in cirka 300-350 miljoner kronor, samt iallafall lika mycket i alla sponsorintänkter också, tror nog hans barn o barnbarn klarar sig... =)
Citera
2022-07-21, 15:36
Avstängd
FindAways avatar
Jag har uppfattat honom som dryg, vilket kan sägas om de flesta golfproffs
De tror de är för mer än andra för att de spelar bra golf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in