• 1
  • 2
2013-11-17, 15:33
Awaiting Email Confirmation
Nån som har ett seriöst svar på det här egentligen? jag sökt och googlat men det verkar ju inte komma upp nåt som hjälper :/ Så är det nån som faktiskt använt nån produkt och som har hjälpt så skriv gärna det

(hade tänkt börja använda niveas plåster då jag tyckte att dem hjälpte LITE bättre än finnmedel)
Citera
2013-11-17, 15:38
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Hur svåra problem har du?

Om du har mycket finnar kan du få antibiotikabehandling eller om det är riktigt illa kan du få Roaccutan som är ett starkt läkemedel med flera biverkningar.

Vad gäller krämer har jag bland annat rekommenderats Epiduo och Basiron av läkare... Kan tyvärr inte svara på om det fungerade. Men tvätta ansiktet noggrant i allmänhet och återfukta.
Citera
2013-11-17, 15:39
Medlem
ninjutsus avatar
Skaffa en pormaskklämmare, det är så man gör på salonger.
https://www.youtube.com/watch?v=m68olRPB-SE
Citera
2013-11-17, 15:40
Medlem
Jag kör denna tekniken och den fungerar för mig:
Trasa som jag först blöter i varmvatten och "skrubbar" huden lite lätt.
Sköljer av ansiktet och trasan, tvål i trasan och sedan i ansiktet igen och skrubbar igenom.
Skölj av och avsluta med två skopor kallvatten för att porerna ska sluta sig.

Upprepa morgon och kväll.
Tar ca 2m när man har lärt sig.
Citera
2013-11-17, 16:33
Medlem
p1ck4chus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Jag kör denna tekniken och den fungerar för mig:
Trasa som jag först blöter i varmvatten och "skrubbar" huden lite lätt.
Sköljer av ansiktet och trasan, tvål i trasan och sedan i ansiktet igen och skrubbar igenom.
Skölj av och avsluta med två skopor kallvatten för att porerna ska sluta sig.

Upprepa morgon och kväll.
Tar ca 2m när man har lärt sig.
Att ta tvål i ansiktet är inte att rekommendera.

Finns en del krämer och peelingprodukter som jag faktiskt tycker fungerar bra.

Jag brukar använda Neutrogenas produkter i tre omgångar, först scrub som får bort död hud, därefter lägger jag en kräm som mask för att sedan avsluta med en fuktighetskräm. Efter dessa tre stegen blir jag len som en babyrumpa och nästan alla pormaskar försvinner.

1.http://www.neutrogena.se/product/oil...y-scrub?cat=24

2. http://www.neutrogena.se/product/was...sh-mask?cat=29

3. http://www.neutrogena.se/product/oil...turiser?cat=77
Citera
2013-11-17, 17:38
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Jag hade relativt få finnar innan jag började använda Bulldogs produkter.

Sedan jag började använda deras ansiktstvätt morgon och kväll, samt peeling 1-2 gånger i veckan och dessutom återfuktningen efter varje dusch / ansiktstvätt har jag fått extremt få finnar. Framförallt om jag får finnar är det jättesmå som dör ut fort.

När jag väl får en finne har jag lärt mig att inte klämma den förräns att den är mogen. Klämmer jag innan verkar det som att infektionen förvärras och läkningen blir utdragen. Därför väntar jag tills den är lagom mogen (1-2 dagar) sedan klämmer jag och då är den på bortgång direkt och helt spårlös efter två dagar. Kan vara värt att testa.
Citera
2013-11-17, 20:39
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Kind.Statt.Gross
Jag hade relativt få finnar innan jag började använda Bulldogs produkter.

Sedan jag började använda deras ansiktstvätt morgon och kväll, samt peeling 1-2 gånger i veckan och dessutom återfuktningen efter varje dusch / ansiktstvätt har jag fått extremt få finnar. Framförallt om jag får finnar är det jättesmå som dör ut fort.

När jag väl får en finne har jag lärt mig att inte klämma den förräns att den är mogen. Klämmer jag innan verkar det som att infektionen förvärras och läkningen blir utdragen. Därför väntar jag tills den är lagom mogen (1-2 dagar) sedan klämmer jag och då är den på bortgång direkt och helt spårlös efter två dagar. Kan vara värt att testa.

Citat:
Ursprungligen postat av p1ck4chu
Att ta tvål i ansiktet är inte att rekommendera.

Finns en del krämer och peelingprodukter som jag faktiskt tycker fungerar bra.

Jag brukar använda Neutrogenas produkter i tre omgångar, först scrub som får bort död hud, därefter lägger jag en kräm som mask för att sedan avsluta med en fuktighetskräm. Efter dessa tre stegen blir jag len som en babyrumpa och nästan alla pormaskar försvinner.

1.http://www.neutrogena.se/product/oil...y-scrub?cat=24

2. http://www.neutrogena.se/product/was...sh-mask?cat=29

3. http://www.neutrogena.se/product/oil...turiser?cat=77

ska ta och testa bulldog! sen om inte det hjälper blir det Neutrogena OCH hjälper inte det blir det helt enkelt proactive som jag faktiskt inte vill köpa men vissa har sagt att det hjälper. Tack för svaren!
Citera
2013-11-17, 21:02
Medlem
p1ck4chus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkboot
ska ta och testa bulldog! sen om inte det hjälper blir det Neutrogena OCH hjälper inte det blir det helt enkelt proactive som jag faktiskt inte vill köpa men vissa har sagt att det hjälper. Tack för svaren!

Lycka till, och se till att vinn kampen mot de små svarta
Citera
2013-11-18, 16:14
Medlem
Sjögräss avatar
Använd lermasker (kaolin och/el. bentonit) regelbundet.
Citera
2013-11-28, 06:47
Medlem
Citat:
Nån som har ett seriöst svar på det här egentligen? jag sökt och googlat men det verkar ju inte komma upp nåt som hjälper :/ Så är det nån som faktiskt använt nån produkt och som har hjälpt så skriv gärna det

(hade tänkt börja använda niveas plåster då jag tyckte att dem hjälpte LITE bättre än finnmedel)

Cliniques trestegs-program, Blemish Solutions. Funkar skitbra på mig men det är ju såklart
individuellt!
Citera
2013-11-28, 06:49
Medlem
Citat:

Förr hade ju Proactive ingredienser som inte var tillåtna i sverige. Så tydligen funkade bara utländska versioner för att få ett riktigt bra resultat, då sverige tog bort dessa. Men de kanske har ändrat på det nu
Citera
2013-11-28, 20:12
Medlem
konnotativs avatar
Citat:

Inga produkter i världen kan bota akne. Om du har jättestora problem så fungerar Roaccutan; jag själv är numera helt problemfri. Man måste reda ut orsaken till problemen och ta itu med det, inte bara bota symptomen. Vidare ska du absolut inte använda tvål i ansiktet, inte heller ingredienser som blockerar porerna. Exempel på dessa är mineraloljor och silikoner, vilka oftast finns oftast i hudkrämer.

En tumregel är att vara snäll mot huden och att låta den vara ifred så mycket som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in