Ett högre väsen drömmer och fantiserar fram ett system, dessa drömmarna blir hur miljön ser ut och hur allt blir uppbyggt. Senare lyckas väsen att klona sig till en viss form att få personer kunna ha sin egna värld mentalt, men inte genom egna drömmar och fantasier kunna manipulera drömmen som väsendet har(fysiska världen) på annat sätt en reglerna för den fysiska världen.
Alltså är den psykiska världen i våra huvuden också en värld fast mindre detaljerad och välutvecklad en de högre väsen eftersom vi är på sikt en fantasi som fått förmågan till fantasi själva och så sätt är en avbild med fri vilja av det högre väsen.
Satt och tänkte på detta lite grann och så fick jag massa frågor i huvudet som besvarades ganska snabbt av mig själv men lika fort glömde jag av de hela. Rent filosofisk så undrar jag om någon annan ser pusselbitar som behövs läggas eller stor hål i mitt tankesätt?
Detta handlar inte om vad man tror på utan hur det är filosofiskt konstruerat.
Att skriva saker och textbaserat överhuvudtaget är min svaghet så hoppas jag blir förstådd.
MVH twigdoll
Jag skulle inte gå så långt som att kalla din textmassa för tankesätt. Den är ett ostrukturerat sammelsurium av ord, utan koherens.
Det enda jag tyckte var begripligt var din spoiler, som jag till fullo kan instämma med.
Om du ens har ett arbete, utgår jag från att du inte är informatör.
Så synd för dig att du inte begriper. Det var ett blandat synsätt på vishnu och Yahweh ,
Som en gemensam koppling som skulle kunna beskriva båda två på samma sätt.
Vad jag arbetar om och sånt snack är irrelevant, du verkar endast vilja starta dålig stämning i tråden istället för någon delaktighet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!