Citat:
Ursprungligen postat av
DaLorD
Tjejen sitter oxå på ett abb med frisurf via telenor och det "går ut" runt Jul..
Hur som helst vet jag inte om man kan "binda sig" igen i exempelvis 12 eller 24 månader och få en ny lur eller om man i så fall måste byta till ett nyare sämre abb..
Alla operatörer har insett att det är datatrafiken man kan tjäna på nuförtiden och det är därför "fri-surf" abben försvinner.. förstå vilken förlust för dem när alla med fri surf ringer via data istället samt alla gratis sms-tjänster..
Nån annan som vet om man kan binda sig på fler månader och få en lur eller om man tvingas byta abb??
Som sagt, nej! Jag spanade in Telenors alla befintliga abb igår och det var ju skit alltihop. Så behåll "fri-surfet" och handla mobil på annat ställe som är billigare än vad Telenor är på sina köp-telefoner.
Sen är det nog inte bara Viber och liknande som ligger bakom utan även det att folk skiter i att köpa modem när de lika gärna kan dela ut uppkoppling från mobilen. Jag tror inte jag/vi är särskilt ensamma om att helt ha sagt upp alla tidigare internetleverantörer och enbart förse hushållet med internet via mobiluppkoppling. Och det är klart, då blir det ganska snabbt stora volymer.
Såg att det dyraste Telenor-abbet tillhandahöll 10 GB/månad eller 16 GB för "Familjeflex". Bara min egna mobil ligger på 15-25 GBi hushållet och då är jag inte den som delar ut flitigast ändå. Men fri surf är ändå inte riktigt fri surf. Enligt information från en tekniker på Telenor blir man kontaktad av Telenor om man hamnar över en viss gräns.