• 1
  • 2
2013-11-17, 12:08
Medlem
Hej jag har ett Telenor pott 299 abonnemang som jag tycker är bra. Det har dock gått ut, kan jag förlänga det och få en ny mobil. Vet att det kanske kan bli lite dyrare…
Citera
2013-11-17, 12:23
Medlem
p1ck4chus avatar
Så vitt jag vet kan man förlänga abonnemanget en gång hos Telenor
Citera
2013-11-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av side
Hej jag har ett Telenor pott 299 abonnemang som jag tycker är bra. Det har dock gått ut, kan jag förlänga det och få en ny mobil. Vet att det kanske kan bli lite dyrare…

Flera abb blev sämre hos Telenor, främst vad gäller surfvolym och hastighet sedan ngt år tillbaka. Kolla upp detta noga och visar det sig vara väsentligt sämre på samma prisnivå och du inte vill gå upp i pris per månad, är det bättre du köperen ny mobil rent eller begagnat istället. Så länge du inte rör abbet så tuffar det på, just på det vis som du är nöjd med. Själv har jag minst 3 abb som jag nog aldrig kommer bryta upp, det blir nämligen rena förlustaffären.
Citera
2013-11-17, 13:31
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om abonnemanget inte längre finns med i deras utbud, kan du förstås inte välja det igen med en ny mobil.

Du kan behålla det och köpa mobilen kontant, om det är ett fördelaktigt abonnemang som du sitter på.
Citera
2013-11-17, 15:17
Medlem
Jag menar om man kan förlänga det eller det går kanske inte om det har gått ut…
I så fall får jag kanske se om jag kan köpa en kontant.
Citera
2013-11-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av side
Jag menar om man kan förlänga det eller det går kanske inte om det har gått ut…
I så fall får jag kanske se om jag kan köpa en kontant.

Klart du kan förlänga och på så vis ev få ny nalle. Men, iom förlängningen godkänner du även ev förändringar som skett med ditt ursprungliga abb. Även om namnet är samma på abbet så kanske inte innehållet är helt detsamma som exempelvis hastighet eller mängd på uppkopplingen. Har namnet på abbet ändrats, kan du utgå ifrån att ngt ändrats. Positivt eller negativt, måste du själv kolla upp och jämföra med det du har idag t ex på Telenors hemsida.

Kom ihåg att du inte kan byta tillbaka ifall det är ett abb som utgått ur sortimentet. Dubbelkolla och jämför!
Citera
2013-11-17, 15:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Sitter i exakt samma sits som dig TS. Med samma abonnemang.

Själv låter jag bara mitt ticka på just nu, i och med att det är frisurf.

Men Telenor har ju tagit bort det i alla sina abonnemang, samt att det inte går att köpa till extra.

Funderar faktiskt på att byta operatör, för Telenor är helt otänkbart att förlänga med nu.
Citera
2013-11-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Sitter i exakt samma sits som dig TS. Med samma abonnemang.

Själv låter jag bara mitt ticka på just nu, i och med att det är frisurf.

Men Telenor har ju tagit bort det i alla sina abonnemang, samt att det inte går att köpa till extra.

Funderar faktiskt på att byta operatör, för Telenor är helt otänkbart att förlänga med nu.

Jag tror det är samma hos alla operatörer nu…
Jag har kollat runt lite. Funderar på att om jag ska kontanta en lg nexus 5. Det finns en annan tråd om det. Tror man kan köpa den billigt från uk om nu allt fungerar som det ska här med.
Citera
2013-11-18, 16:18
Medlem
DaLorDs avatar
Tjejen sitter oxå på ett abb med frisurf via telenor och det "går ut" runt Jul..
Hur som helst vet jag inte om man kan "binda sig" igen i exempelvis 12 eller 24 månader och få en ny lur eller om man i så fall måste byta till ett nyare sämre abb..

Alla operatörer har insett att det är datatrafiken man kan tjäna på nuförtiden och det är därför "fri-surf" abben försvinner.. förstå vilken förlust för dem när alla med fri surf ringer via data istället samt alla gratis sms-tjänster..

Nån annan som vet om man kan binda sig på fler månader och få en lur eller om man tvingas byta abb??
Citera
2013-11-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Tjejen sitter oxå på ett abb med frisurf via telenor och det "går ut" runt Jul..
Hur som helst vet jag inte om man kan "binda sig" igen i exempelvis 12 eller 24 månader och få en ny lur eller om man i så fall måste byta till ett nyare sämre abb..

Alla operatörer har insett att det är datatrafiken man kan tjäna på nuförtiden och det är därför "fri-surf" abben försvinner.. förstå vilken förlust för dem när alla med fri surf ringer via data istället samt alla gratis sms-tjänster..

Nån annan som vet om man kan binda sig på fler månader och få en lur eller om man tvingas byta abb??

Som sagt, nej! Jag spanade in Telenors alla befintliga abb igår och det var ju skit alltihop. Så behåll "fri-surfet" och handla mobil på annat ställe som är billigare än vad Telenor är på sina köp-telefoner.

Sen är det nog inte bara Viber och liknande som ligger bakom utan även det att folk skiter i att köpa modem när de lika gärna kan dela ut uppkoppling från mobilen. Jag tror inte jag/vi är särskilt ensamma om att helt ha sagt upp alla tidigare internetleverantörer och enbart förse hushållet med internet via mobiluppkoppling. Och det är klart, då blir det ganska snabbt stora volymer.

Såg att det dyraste Telenor-abbet tillhandahöll 10 GB/månad eller 16 GB för "Familjeflex". Bara min egna mobil ligger på 15-25 GBi hushållet och då är jag inte den som delar ut flitigast ändå. Men fri surf är ändå inte riktigt fri surf. Enligt information från en tekniker på Telenor blir man kontaktad av Telenor om man hamnar över en viss gräns.
Citera
2013-11-18, 19:19
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Som sagt, nej! Jag spanade in Telenors alla befintliga abb igår och det var ju skit alltihop. Så behåll "fri-surfet" och handla mobil på annat ställe som är billigare än vad Telenor är på sina köp-telefoner.

Sen är det nog inte bara Viber och liknande som ligger bakom utan även det att folk skiter i att köpa modem när de lika gärna kan dela ut uppkoppling från mobilen. Jag tror inte jag/vi är särskilt ensamma om att helt ha sagt upp alla tidigare internetleverantörer och enbart förse hushållet med internet via mobiluppkoppling. Och det är klart, då blir det ganska snabbt stora volymer.

Såg att det dyraste Telenor-abbet tillhandahöll 10 GB/månad eller 16 GB för "Familjeflex". Bara min egna mobil ligger på 15-25 GBi hushållet och då är jag inte den som delar ut flitigast ändå. Men fri surf är ändå inte riktigt fri surf. Enligt information från en tekniker på Telenor blir man kontaktad av Telenor om man hamnar över en viss gräns.

Ok.. men har du pratat med dem eller har du bara läst på deras hemsida om deras befintliga abb??

Jag tänker mest på att om de får välja på att man säger upp och de förlorar en kund eller om de kan binda samma abb i 12/24 månader till i byte mot en telefon och på så sätt behålla kunden..
Citera
2013-11-18, 22:11
Medlem
Jag hade exakt samma problem som dig TS, det jag gjorde var att jag bara köpte mobilen enskilt och lät mitt abonnemang fortsätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in