2013-11-16, 20:22
Medlem
Beluas avatar
Som titel lyder.

På träningen i torsdag övade vi fritagningar från strypgrepp på ju-jutsun, direkt efter kändes det lite ömt i halsen som det brukar om man blir lite strypt (vi skulle hålla hyffsat hårt för att simulera verklighet). Men det har inte gått över sedan dess och har nästan bara blivit värre, känns precis som halsfluss! Dock har jag inga övriga symtom på varesig halsfkuss, förkylning eller något annat virusgrundat samt inga andningsproblem och kan äta/dricka som normalt. Börjar nu noja över att jag skadat struphuvudet eller något.

Vad kan det vara?
Någon som varit med om liknande?
Är det safe för mig att dra å träna på tisdagens ju-jutsuträning?
Citera
2013-11-16, 21:15
Medlem
Beluas avatar
Råd uppskattas verkligen.
Citera
2014-04-12, 00:10
Medlem
Löste det sig med halsen?

Brottades lite själv för en vecka sedan, fick en strypning och vaknade med halsont. Ingen bättring på en vecka. Lite svårt att svälja och det känns lite "slämmigt" och underligt vid adamsäpplet ungefär.
Inget jag dör av men på övriga forum verkar strypskador ta ganska lång tid att läka. Dock hittar jag ingen vettig info kring förlopp eller läkarutlåtanden, bara lite gnäll. Så jag frågar dig, hur gick det?
Citera
2014-04-12, 00:42
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Även "låtsas-strypning" åstadkommer svullnad och irritation i halsen. Ge det någon vecka så bör det gå tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in