Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ditt førhållande till Storfors?
Jag har bott/bor i Storfors eller i dess närområde
12,70%
31 röster
Jag har besøkt Storfors
18,44%
45 röster
Jag har rest igenom Storfors
14,75%
36 röster
Jag har aldrig varit i Storfors
54,10%
132 röster
2014-09-02, 14:51
  #193
Avstängd
Karlitozs avatar
Storfors ska ni akta er för, farligt område.
Citera
2015-12-21, 09:50
  #194
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hä hä - Bjurtjärn har jag också bott.

Tja, där har du väl vägen mellan Lågstadieskolan och Kyrkan.
Sen är det inte så mycket mer, om du inte är bonde eller jordbruksintresserad.

Det finns galna gäss på Bjurtjärns Gård - i alla fall för något år sedan.

Förr så ägdes denna gård av en gammal farbror som trodde att han var patron på ett gods. Han gick i ridstövlar och hade spö med sej. Jag fick en gång en hel femma av honom. Han trodde också stenhårt på nässelsoppa.
Han körde också bil även när han var över 80 år och halvblind. Tyvärr hade han också glömt bort den lilla detaljen att vi har högertrafik numera. Så han var lite farlig.

Farbrorn var ju även hängiven nazist och ordnade landningsbana på ett gärde under kriget, så att tyskarna kunde landa säkert när de skulle komma. Det sägs på orten att han tände marschaller längs landningsbanan på nätterna och gick där och väntade på sina bröder, kriget igenom.
Citera
2017-02-22, 18:59
  #195
Medlem
Nicke1234s avatar
Har aldrig hört talas om Storfors tills nu. Var tvungen att googla det, och jag måste säga att det var deprimerande syner som uppenbarade sig på skärmen.

Vem bor i Storfors? Varför vill någon bo i Storfors? Stackars människor...
Citera
2017-02-22, 19:09
  #196
Medlem
Knotknets avatar
Jag är tyvärr bekant med en efterbliven idiot från Storfors. Otroligt dum i huvudet, hoppas inte alla i Storfors är så dumma i huvudet.
Citera
2018-12-05, 11:53
  #197
Medlem
Japhys avatar
HAHAH. Den här tråden dök upp.

Måste säga att Storfors lockar mig. En bra skola. Nästan inga utlänningar. Trevlig natur att strosa runt i. Folket vet jag inget om, men jag lockas av bilderna jag sett.

Och så har de ju Storfors kvintetten också (tidigare Urban Lavens).
http://www.lokurban.se/storfors.htm
Citera
2018-12-05, 20:39
  #198
Medlem
sturestolpskotts avatar
Hahaha underbar tråd!

Jag har vart i Storfors ett par gånger på jobb och även övernattat där.

Jag tycker det roligaste är tegelbyggnaden mitt inne i stan, typ "kulturhus/bibliotek" eller vadfan det är... om jag minns rätt fanns det även en biograf där, och en pizzeria/krog i samma byggnad.

Stod där i kanske 20min och såg inte en kotte, men helt dött är det inte, har börjat dyka upp en del svarta människor så gissar att Storfors fått sig ett asylboende som brukligt är för liknande orter.

Men håller inte med om att det är deppigt! Snarare rofyllt
Citera
2020-09-22, 01:29
  #199
Medlem
Celerons avatar
Även jag har varit i Storfors. På ett lite nytt sätt. Jag har "åkt" runt i Storfors virtuellt. Ja, jag företog en hel liten resa vilken förde mig upp ungefär längs Klarälvsdalen ända till Höljes.. Vars mest berömda sevärdhet är en motorbana på vilken det brukar arrangeras biltävlingar under några dagar om jag inte minns fel. Detta arrangemang brukar också vara ett dragplåster inte minst för, "bilburen ungdom", som det hette förr.

Men åter till Storfors. Bland det första jag kom att tänka på medan jag "åkte", eller rättare sagt klickade, mig runt i samhället var avsaknaden av planteringar i centrum. Tyckte mig inte se en endaste liten blomsterbänk utanför någon av byggnaderna. Vägasfalten slutade där den något upphöjda trottoarbeläggningen började vilken i sin tur upphörde intill den kala husväggen. För övrigt hade väl Storfors likheter med andra liknande brukssamhällen. Ett ordinärt centrum med kommunhus, någon affär o.s.v. Bruket och områdena kring den upptar ofta minst en tredjedel av hela samhället. Stannade dock inte så länge utan efter en stund gick färden vidare, närmast då till Nykroppa.

Avslutningsvis. Något annat som fick mitt fokus på Storfors var det kriminalfall som skedde där. Var ett mord om jag minns rätt. Inte det försvunna paret på Nya Zeeland.

Men oj, när jag sökte på Storfors i forumet så kom det upp b.l.a lite"smått och gott" från kriminalavdelningen också. Men detta fall ska det vara: (FB) Misstänkt mord, Storfors 2018-03-07
__________________
Senast redigerad av Celeron 2020-09-22 kl. 01:32.
Citera
2020-10-17, 14:58
  #200
Medlem
electiondays avatar
Kristinehamnare brukar hata karlstadsbor. Gör storforsbor också det?
Citera
2022-02-01, 19:37
  #201
Medlem
Jag åkte igenom Storfors idag. FY FAN hur det ser ut. Totalt obegripligt att den ena grannen använder hela sin tomt som skrotupplag, medan killen två hus längre upp på gatan har satt ny fasad och nya fönster. Hur är det möjligt? Åt något håll? Man blir mållös. Storfors.
Du med ny fasad, jag lider med dig

Fridens
Citera
2023-08-16, 09:04
  #202
Medlem
Isnatts avatar
Ibland när jag låter blicken vandra över sverigekartan för att se ut ställen jag ska ta en roadtrip till så stannar jag alltid till vid Storfors.
Den ligger där och det bor ändå några tusen människor i kommunen och jag gillar såna där orter.
Ska nog göra ett besök senast i höst!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f226021

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback