Resultat: Ditt førhållande till Storfors?
Jag har bott/bor i Storfors eller i dess närområde
12,65%
31 röster
Jag har besøkt Storfors
18,78%
46 röster
Jag har rest igenom Storfors
14,69%
36 röster
Jag har aldrig varit i Storfors
53,88%
132 röster
2010-01-11, 04:39
Medlem
http://www.lokurban.se/storfors.htm

....På den hemsidan kan ni se massor av bilder från Storfors!!...

När ja bodde i Bjurtjärn så åkte vi alltid till Kulan i Kga och handlade (nuvarande Willys.) men när vi flyttade till Storfors så var det alltid Kristinehamn som gällde!
Men Storfors hade ju på den tiden matbutiken Rimi där vi också handlade och då slapp man ju åka utanför 50-skyltarna!

Spacecat: Vid gamla "Pam" där det för längesen var uno-x tankning finns det ett rätt spännande bergrum där vi ungdomar brukade hänga. Har du varit och inspekterat det?? Det ska synas en gallerdörr från vägen sett, men går man upp på berget finns det en ingång uppe på berget...

ojoj så många minnen man får nu... Ta även en sväng bakom spruthuset / herrgården så finns det en stor nerlagd industrilokal som tillhörde verket på den tiden som vi ofta hängde i ...Vägen dit tog vi via dom stora gröna rören som passerar mellan lillforsen ända till verket...
Senast redigerad av Karate Kenta 2010-01-11 kl. 04:42.
Citera
2010-01-23, 05:41
Medlem
Spindel-tarzans avatar
Har haft en givande och skön stund för att läsa igenom o förstå Storfors som fenomen, kollade då runt lite på Hemnet o såg att: Ta da Fonushuset i Storfors är till salu, (kanske nåt och satsa på är ju svårt o bo mer centralt.)

Blir nog o ha ta en ca 25mils Söndagstripp framöver i sommar bara för att uppleva fenomenet Storfors, vill ju se alla platser i dess område det pratas hej vil om.
Citera
2010-06-06, 22:27
Medlem
Lucky-nr13s avatar
är uppvuxen i den där äckliga hålan. flyttade till örebro det första jag gjorde när jag slutade 9an.
asia minns jag, en liten affär vi brukade gå till på skolrasterna. "lillforsen" gjorde dom godaste pizzorna.
Citera
2010-09-01, 11:02
Medlem
Den här tråden förtjänar en bump.

Orkar inte gå tillbaka och räkna exakt antal nu, men i början av tråden så var det 3-5 olika moderatorer med bakgrund eller väldigt stor kunskap om byn. :P

Asia har jag varit på nästan varje gång jag har hälsat på bekanta i Storfors. Svinbilligt lösgodis och "coca-cola".

Har inte varit där på säkert 10 år nu, vart väldigt nostalgisk av denna tråd
Citera
2010-09-12, 15:17
Medlem
dannywtfs avatar
Om ändå en bump vore lika livgivande för bygder som för trådar hade jag givit Storfors konstgjord andning vid det här laget.

Lever TS fortfarande kvar i Storfors eller har du blivit framgångsrik och flyttat till Kristinehamn?

Jag vill mig minnas att i svunna barndomsdagar spelade jag två fotbollsmatcher mot Storfors. Det var när jag gick på högstadiet. Våra motståndare hade startat upp laget samma år och hade inte riktigt koll på regler eller hur man tränar taktik..

Första matchen vann vi med tvåsiffrigt (eller riktigt nära), men det mest anmärkningsvärda var att de hade tagit lagbild med svenska flaggan i förgrunden samt kastat flaskor med schampo efter vår tränare när han skulle in med material till deras omklädningsrum. Det var en samling sturska moppe-pojkar som fick stryk i nästan varenda match i serien. Sista matchen vi mötte dem hade de blivit så pass bra att vi bara vann med runt 5-0, vilket tydde på stora framsteg för deras del.

Det blev dessvärre inget tabellklättrande för dem då laget lades ned efter något år.
Citera
2010-12-08, 20:08
Medlem
Driftkuckus avatar
Söp mig drängfull på Storforsmarken inte så länge sedan och fick ragg av byns enda lesbian som inte vågade "komma ut" eftersom det snackas så mycket bland byborna.

Min sambo är därifrån...gillar att besöka stället, men skulle hellre ta livet av mig med en slö sked än att flytta dit permanent. Bara att de har en lokal kändis som går under namnet "Murderburner" säger väl allt om småstadsmentalitet?
Citera
2013-02-17, 21:15
Medlem
skumrasks avatar
Jag blev en gång avsugen av en tjej från Storfors. Hon var väl av den mer äventyrliga sorten som vågat sig så långt bort från hemmavid som till Sälen, närmare bestämt Högfjällshotellet. I övrigt har jag inget förhållande till Storfors, men avsugningen var inte alls dum.
Citera
2013-05-19, 18:04
Medlem
zharkovs avatar
Bumpar detta med anledning av en tråd på aktuella ämnen.

Så känn er fria att berätta om och diskutera ämnet Storfors.
Antiziganism och liknande kan i skrivas andra trådar.
Citera
2013-05-19, 18:52
Medlem
staticages avatar
Har haft oturen att spendera tid i storfors,kan inte förstå hur nån kan bo där,inga jobb inte ens en pub,stackars satar
Citera
2014-08-09, 06:47
Medlem
JerryCottons avatar
Känner att jag bara måste bumpa tråden. De flesta småorter bruka ha iaf en som har lyckats och är lite känd i Sverige. Men frågan är, finns det någon "kändis" som är från Storfors?
Citera
2014-08-09, 11:27
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Känner att jag bara måste bumpa tråden. De flesta småorter bruka ha iaf en som har lyckats och är lite känd i Sverige. Men frågan är, finns det någon "kändis" som är från Storfors?

Ja. Før att vara lite allvarlig så kom Urban och Heidi från Storfors. Mer om dem här:

(FB) Heidi & Urban (Paakkonen & Höglin)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Morden_...eidi_Paakkonen

Sørjer dem fortfarande.
Citera
2014-09-02, 14:49
Medlem
swedishrockers avatar
Storfors är riktigt deppigt. Har rest igenom och varit där många gånger. Deppig stad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in