2013-11-16, 20:10
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag tror du dummar dig nu, jag talar utifrån ett rent primitivt perspektiv helt enkelt.

Fysisk styrka är en fördel när man skall utöva makt, makt är detsamma som våldskapital har du lite våldskapital i dig som ledare så kan någon annan mer listig eller starkare person helt sonika döda dig och ta makt över dig och de du leder.

Vapen kan vi räkna in, men då blir diskussionen helt plötsligt än mer OT och rätt komplicerad/flummig eftersom det bygger på en massa hypotetiska scenarion.

Men du bortser från någonting. Nämligen att människor, trots allt, inte är som djur. Vi kan tala, tänka, kommunicera och älska. Om du vill bestämma över mig så måste du lyckas knäcka mig inte bara fysiskt utan även psykiskt, och då måste du ha psykisk och känslomässig makt över mig. Och jag kan ta psykisk och känslomässig makt över dig också. Jag kan få dig att älska och respektera mig, jag kan övertala dig med argument eller så kan jag lura och manipulera dig. Om du vill bestämma över mig med våld måste du först ta dig förbi de män som jag redan har känslomässig och psykisk "makt" över, typ min pojkvän, min far, mina manliga vänner. Om de är större och starkare än dig så är du fucked. Om jag förenar mig med flera kvinnor så kan vi tillsammans bli starkare än dig. Och, om jag förenar mig med många kvinnor kan vi utöva en fantastisk känslomässig makt över dig och förneka dig allt vad kärlek, uppskattning och kvinnlig omsorg vill säga. Vem är du utan det och hur rolig är din makt? Om jag är starkare än dig rent mentalt så är din styrka ingenting emot min
Citera
2013-11-16, 20:11
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKey
Det kallas generalisering men du räknas inte med där eller?

Nope. Inte när det gäller det du skrev.
Citera
2013-11-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmicocean
Uppfinn en tidsmaskin och flytta tillbaka till medeltiden, det är där dina så kallade lösningar hör hemma. Ska kvinnor behöva ge upp sina ambitioner och drömmar för att män inte ska behöva sova ensamma?
Anledningen till att män som du är ensamma är att dem anser sig ha ”rätten” till en kvinna. Kärlek, sex och familj är inte en mänsklig rättighet och ska inte vara det. Alla kan inte ha det, vissa bör inte ha det och några vill inte ha det.
Livet gav dig en dålig hand, lär dig använda den på bästa sätt och lev med faktumet att vårt samhälle aldrig kommer att återgå till den misogyna strukturen du föreslår.

Din utopi är många andras mardröm.

Jag håller med dig!
TS, jag tyckte dina argument var tragikomiska. Totalt orealistiska, vilket definitivt är bra. Men förstår hur du tänker, du tar det hela några steg för långt bara.
Citera
2013-11-16, 21:42
Medlem
Det här var dagens roligaste tråd.
Jag skulle enkelt spöa flera karlar i min närhet för att dom är klena och för att jag är en av födseln stark kvinna. Om jag blev våldtagen skulle jag inte värdera det som värre än att bli misshandlad på något annat vis.
För fasen grabbar - skaffa er lite självkänsla.
Jag slår vad om att anledningen till att ni inte har en kvinna är samma anledning som att ni inte har manliga vänner utan sitter i er ensamhet och konspirerar på internet. Ingen fixar en lipsill.
Citera
2013-11-16, 22:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Men du bortser från någonting. Nämligen att människor, trots allt, inte är som djur. Vi kan tala, tänka, kommunicera och älska. Om du vill bestämma över mig så måste du lyckas knäcka mig inte bara fysiskt utan även psykiskt, och då måste du ha psykisk och känslomässig makt över mig. Och jag kan ta psykisk och känslomässig makt över dig också. Jag kan få dig att älska och respektera mig, jag kan övertala dig med argument eller så kan jag lura och manipulera dig. Om du vill bestämma över mig med våld måste du först ta dig förbi de män som jag redan har känslomässig och psykisk "makt" över, typ min pojkvän, min far, mina manliga vänner. Om de är större och starkare än dig så är du fucked. Om jag förenar mig med flera kvinnor så kan vi tillsammans bli starkare än dig. Och, om jag förenar mig med många kvinnor kan vi utöva en fantastisk känslomässig makt över dig och förneka dig allt vad kärlek, uppskattning och kvinnlig omsorg vill säga. Vem är du utan det och hur rolig är din makt? Om jag är starkare än dig rent mentalt så är din styrka ingenting emot min

Människor är visst det djur, mer utvecklade? Ja men fortfarande djur.

Men visst har du rätt i att en grupp är starkare än en individ och därmed har större möjlighet att utöva makt. Visst har du rätt i att man kan ha makt över deras tankar, deras vilja och känsloliv. Men återigen, en ensam kvinna har väldigt lite att säga till om gentemot en ensam man, eftersom mannen kan välja, att utöva makt över henne. Hon får förlita sig på att han faktiskt vill henne väl, det är ju därför kvinnor försöker röra sig i grupper hela tiden, det finns djupt inpräntat i deras sinnen för att känna sig trygga. Det är förmodligen även därför de är mer gruppbaserade och mindre individualistiska än män eftersom de inte har samma möjlighet att överleva (primitivt perspektiv återigen) som en man har om han blir attackerad. Kvinnan måste helt enkelt förlita sig på att gruppen finns där och försvarar henne, för hur skall hon stoppa en främling som är 20-30 kg tyngre och 10 cm längre helt ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern
Jag skulle enkelt spöa flera karlar i min närhet för att dom är klena och för att jag är en av födseln stark kvinna. Om jag blev våldtagen skulle jag inte värdera det som värre än att bli misshandlad på något annat vis.
Jag slår vad om att anledningen till att ni inte har en kvinna är samma anledning som att ni inte har manliga vänner utan sitter i er ensamhet och konspirerar på internet. Ingen fixar en lipsill.

Grattis, du kan måhända vara ett extremexempel, det förtar dock inte min poäng att män generellt är starkare än kvinnor och därmed har mer våldskapital än kvinnor och därmed kan utöva fysisk makt över kvinnan.

Sedan denna typiska tendens ifrån kvinnor när de kikar in i en tråd som främst berör män/samhället. För att poängtera, det talas om samhället, männens nuvarande roll, förslag ifrån TS för att åtgärda vad han upplever är ett problem samt annat smått och gott. Det handlar inte om att alla män inkluderat TS skulle ha några problem med sin självkänsla, självförtroende, sexliv, okysst, feminin, osäker eller vad ni nu kastar ut er för att förminska de argument som läggs fram samt förstöra diskussionen till den grad att det bara handlar om att vissa utvalda slänger ut sig rena påhopp till inlägg mot de som är intresserade utav att diskutera detta enbart i syfte att få oss att känna oss skamfulla. Skamfulla eftersom ingen man vill egentligen bli associerad med att vara en förlorare.

Så till nästa gång, lägg ned skitet och diskutera trådstarten istället för TS och trådens deltagare.
Citera
2013-11-16, 22:41
Medlem
En sak som alla män i relationsforumet har gemensamt är att de endast vet hur de själva känner, eftersom de inte har intresse av att lära känna någon annan än sig själva. FB-männen saknar empati, och deras empatilöshet är så omfattande att de tror att om en kvinna inte delar deras världsåskådning så är hon empatilös.

Newsflash: kvinnor är intuitiva och empatiska. FB-männen raggar på varenda kvinna som verkar måttligt intressant, och förvånas (och förargas) över att kvinnan inte vill ge sig till en man som finner henne måttligt intressant. FB-männen förfasar sig över att dagens kvinnor har sex hur vind för våg som helst, samtidigt som de beklagar sig över att kvinnor kräver känslomässig kontakt även om de bara gäller ett ONS (för sex ska man ju kunna ha hur vind för våg som helst, det är bara egoluder som inte släpper till).

Jag ser par överallt. Jag ser älskande och älskade människor överallt. Jag ser lyckliga och lyckade barn och unga vuxna överallt.

Problemet ligger hos er. Jag förstår inte hur ni skulle orka leva med att förstöra kärleken för alla andra i hela landet bara för att ni ska kunna leva helt utan motgångar. Ni verkar tro att lyckliga älskande inte har problem i andra aspekter av sina liv, så kärleken kan de gott uppoffra för er skull.
Citera
2013-11-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Sedan denna typiska tendens ifrån kvinnor när de kikar in i en tråd som främst berör män/samhället.

Ah, jävla kvinnor som ska hålla på och inte dela FB-männens åsikter. Fattar de inte att det är åsiktsmonopol på Flashback?
Citera
2013-11-16, 22:49
Medlem
Kan vi mötas halvvägs?

Vi som vill leva riskabelt får välja själva, och de som blir över kan bli utlottade till varandra av staten? Everybody wins.
Citera
2013-11-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmodern

Det var värst vad du skryter mycket om dina vålderfarenheter här på flashback. Är du måhända en ung man med mindervärdeskomplex?
Citera
2013-11-16, 22:55
Medlem
Jag har aldrig slagit någon i hela mitt liv. Men jag är stark. Och en smäll på skrevet och dom flesta killar blir våta fläckar.
Citera
2013-11-16, 23:00
Medlem
Har du någon lösning på ensamheten bland kvinnor också? Annars är det inte rättvist.
Citera
2013-11-16, 23:07
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Har du någon lösning på ensamheten bland kvinnor också? Annars är det inte rättvist.

Alla ensamstående kvinnor över 25 får härmed en schäfervalp subventionerad av staten, den kommer dock regelbundet undersökas av veterinär efter tecken på idiotisk påverkan eller tidelag.

Mat, vaccinationer och leksaker ingår ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in