2013-11-16, 00:27
Bannlyst
Judarna är ett folk som är ett folk av raslig & etnisk diversitet. Det finns judar av semitisk, ashkenazisk & khazarisk börd. Vi har även "subjudar" av negroid rastyp som härstammar ifrån Etiopien vars närvaro inte är speciellt uppskattad i den judiska gemenskapen.

Hur ser egentligen den rasliga hierarkien bland judarna? Mitt intryck har alltid varit att de mer ljushyade ashkenazijudarna alltid varit den mest rasnarcissistiska gruppen vars ovilja att reproducera sig med andra judiska rasgrupper varit stor. De ashkenaziska judarna verkar även ha sett sig som den naturliga ledarrasen inom det judiska kollektivet.

Diskutera & upplys.
Citera
2013-11-16, 00:38
Medlem
IamBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Judarna är ett folk som är ett folk av raslig & etnisk diversitet. Det finns judar av semitisk, ashkenazisk & khazarisk börd. Vi har även "subjudar" av negroid rastyp som härstammar ifrån Etiopien vars närvaro inte är speciellt uppskattad i den judiska gemenskapen.

Hur ser egentligen den rasliga hierarkien bland judarna? Mitt intryck har alltid varit att de mer ljushyade ashkenazijudarna alltid varit den mest rasnarcissistiska gruppen vars ovilja att reproducera sig med andra judiska rasgrupper varit stor. De ashkenaziska judarna verkar även ha sett sig som den naturliga ledarrasen inom det judiska kollektivet.

Diskutera & upplys.

Detta är inte olika raser, de flyttade under medeltiden, finns ingen rasskillnad. Dessa ord är för att kunna särskilja dem. Så långt jag förstått iaf.

Edit: kanske ej medeltiden, men ändå
Citera
2013-11-16, 03:38
Medlem
Svaret hittar du i gamla testamentet. De 12 olika klanerna varav Leviterna sysslar med att vakta religionen inom dessa klaner. Ur dessa kommer väl resten och har spritts världen över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in