2013-11-15, 17:49
Medlem
HobartMuddys avatar
De senaste två månaderna har jag börjat få direktreklam för kreditkort och snabblån och liknande. Det sammanfaller i tiden med att jag öppnat konton hos santander och avanza. Kan någon av dem ha sålt mina uppgifter vidare?

Jag tror inte jag fått denna typ av reklam tidigare, alls. Eller kan det kanske ha med fond-köpen via avanza att göra?
Citera
2013-11-15, 17:59
Medlem
Hör med santander och avanza?
Senast redigerad av Shrimpey 2013-11-15 kl. 18:10.
Citera
2013-11-15, 18:00
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
De senaste två månaderna har jag börjat få direktreklam för kreditkort och snabblån och liknande. Det sammanfaller i tiden med att jag öppnat konton hos santander och avanza. Kan någon av dem ha sålt mina uppgifter vidare?

Jag tror inte jag fått denna typ av reklam tidigare, alls. Eller kan det kanske ha med fond-köpen via avanza att göra?
Ja, de har nog båda sålt dina uppgifter vidare precis som i princip ALLA bolag gör. Du har väl inte en facebook/google account, twitter/instagram, skype heller eller? För om du har, så är det säkert att även dessa loggar allt du gör för att sedan marknadsföra effektivare mot dig.

Hur kan du vara förvånad över detta dock? Trodde alla fattade att inget hålls privat och inom 2 parter nuförtiden mera, allting säljs vidare till tredje part och det finns ingen anonymitet i telefonsamtal/SMS/email.
Citera
2013-11-15, 18:10
Medlem
HobartMuddys avatar
Har inte facebook eller något annat som kan knytas till mig som person.
Avanza borde lyda under svensk banksekretess.
Santander.. kanske inte, men å andra sidan kommer reklamen från konkurrerande banker.

Men jag har inte gjort något annat som kan trigga detta vad jag kan komma på.
Citera
2013-11-15, 19:47
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Har inte facebook eller något annat som kan knytas till mig som person.
Avanza borde lyda under svensk banksekretess.
Santander.. kanske inte, men å andra sidan kommer reklamen från konkurrerande banker.

Men jag har inte gjort något annat som kan trigga detta vad jag kan komma på.
"Svensk banksekretess", skämtar du eller? Det finns i princip ingen banksekretess mera....
Citera
2013-11-15, 20:05
Medlem
Mitt tips är: Registrera dig hos nix adressat http://swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/nix-adresserat-%E2%80%93-konsumentinformation/.

Jag försökte själv få företag att sluta skicka adresserad reklam till mig, till ingen nytta. Det tog inte skruv förrns jag registrerade mig hos nix adressat.
Citera
2013-11-15, 20:28
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butcho
Mitt tips är: Registrera dig hos nix adressat http://swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/nix-adresserat-%E2%80%93-konsumentinformation/.

Jag försökte själv få företag att sluta skicka adresserad reklam till mig, till ingen nytta. Det tog inte skruv förrns jag registrerade mig hos nix adressat.

Tack för info !
Citera
2013-11-15, 21:16
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:

Jag blev utsatt för den här skiten redan innan jag var kund hos Avanza. Kuverten rivs och hamnar i pappersinsamlingen utan att öppnas.
Citera
2013-11-15, 21:54
Medlem
HobartMuddys avatar
Jag är inte så bekymrad över själva posten, utan mest nyfiken på varför det började nu.
Citera
2013-11-16, 01:59
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Jag är kund hos Avanza och har inte fått nån sån reklam alls. Så tvivlar på att det beror på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
"Svensk banksekretess", skämtar du eller? Det finns i princip ingen banksekretess mera....

Eh, jo?
Citera
2013-11-16, 23:25
Medlem
Är också kund hos Avansa, Nordnet, GE, entercard och lite andra banker och kredit institut. för bara reklam från de företagen och inga andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in