2013-11-15, 18:49
Medlem
sommarlovs avatar
Många flickor föredrar manliga gynekologer, eftersom de är mer försiktiga, de vet ju inte hur mycket man kan bryta och bända, som deras kvinnliga kollegor vet!

Gynekolog är ett bra och hedervärt yrke, varför inte!?
Citera
2013-11-15, 18:54
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Ja och urologer. Även om onkologer har ett finger med i spelet, när det t.ex. gäller prostatacancer, tror jag de slipper den värsta skitgöran. Analläkare finns, dock utan läkarlegitimation. Däremot finns det en hel del anala läkare.
Dilemmachine:
Va?? Menar du proktologer ( en ganska smal specialitet) så visst är de legitimerade läkare. Sen är det så att yrkesutbildade professionella personer ser inte tillvaron med "bånge" eller blir "svinkåta" på jobbet. Jag förstår att du inte jobbar inom vårdprofessionen...

Har du någon gång i livet träffat yrkesverksam vårdpersonal så förstår du nog hur de tänker när de skiljer på privatliv och yrkesmässig kompetens.
Att du förbjuder din flickvän att träffa en manlig gynekolog visar på din egen sexuella instabilitet. Om din tjej inte vill undersökas av en man tyder det mera på blygsel och oerfarenhet. Detta var nog det dummaste jag läst på länge.
Senast redigerad av GrumpyOldMan 2013-11-15 kl. 18:57.
Citera
2013-11-15, 19:05
Bannlyst
Gynekolog? Det är perversa yrkesutövare! Vilken jobbig dag jag har haft i dag,i dag har jag gräft i 25 fittor o fastnat i 3 o fått 2 kukar i ögat ...
Citera
2013-11-15, 19:16
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Du missade några små saker som t ex: ta hand om 25 cellprover från livmoderhalsen, meddela 2 allvarliga cancerbesked, ta hand om ett utomkvedshavandeskap (Googla!), ta hand om ett urakut kejsarsnitt och medverka vid två förlossningar. I ett av fallen föddes barnet utan hjärtljud och dödförklarades. Fixa kuratorskontakt till familjen. Svar på flera cellprover - kontakta 10 oroliga personer per telefon, 4 svarar inte - skriv brev. Undersök en somalisk förstföderska som tyvärr blivit omskuren med ett rakblad för fyra år sen -hon har bara en millimeterstor öppning för att kunna kissa. Förklara, med tolkhjälp, att hennes enda chans att överleva är ett kejsarsnitt. Ät en kall macka på kvällen och undra hur din familj har det. Där har har du kära TB12P den här typen av yrke i snabbsammanfattning.
Citera
2013-11-15, 19:20
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Undersök en somalisk förstföderska som tyvärr blivit omskuren med ett rakblad för fyra år sen -hon har bara en millimeterstor öppning för att kunna kissa. Förklara, med tolkhjälp, att hennes enda chans att överleva är ett kejsarsnitt.

Hmm, hur fick hanen in "redskapet" för barnplantering om det inte finns något hål att stoppa in i? Att kisshålet är litet kan jag köpa, men barnet kommer ju inte den vägen vad jag vet?

/F
Citera
2013-11-15, 19:26
Bannlyst
Det hör väl till jobbet? Dom tråkiga momenten mynnar tillslut ut i likgiltighet. Ta vara på dom goda!
Senast redigerad av TB12P 2013-11-15 kl. 19:28. Anledning: stavfel
Citera
2013-11-15, 19:41
Medlem
ezeirgs avatar
De som blir gynekologer är väl helt enkelt bara medmänskliga och blir glada för kvinnans skull när hon inte har vaginala problem längre. Om en gynekolog hade blivit kåt när han/hon jobbar med deras vaginor så hade väl kvinnorna som går till den gynekologen märkt detta på honom/henne, vilket med tanke på hur många patienter en gynekolog får ta hade lett till att klienterna tillsammans försämrat gynekologen i frågas rykte.
Citera
2013-11-15, 19:56
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
Hmm, hur fick hanen in "redskapet" för barnplantering om det inte finns något hål att stoppa in i? Att kisshålet är litet kan jag köpa, men barnet kommer ju inte den vägen vad jag vet?

/F
Jag är inte säker på att du vill veta... Hur som helst, man skär upp slemhinnan före samlaget så att mannens penis kan tränga in. Kulturellt berikande? Efter förlossningen syr man ihop det som återstår så att inga "andra" kan tränga in. Välkommen till medeltiden.

Urethra och vagina mynnar på samma ställe, vid slidmynningen, så det är där som medeltidsbefolkningen syr ihop slemhinnorna.
Senast redigerad av GrumpyOldMan 2013-11-15 kl. 20:01.
Citera
2013-11-15, 20:16
Medlem
Skulle tänka mig att det är stor efterfrågan på gynekologer. Stor efterfrågan, ja då är det lätt att få jobb och säkert också hög lön. Lättare att ställa egna krav också kanske.
Bara googla "brist på gynekologer" så ser man.

Sen finns det säkert massor av intressant biologi i det hela (jag har inte nån koll på vad man faktiskt gör som gynekolog), en vilja att hjälpa människor, osv osv.
Citera
2013-11-15, 20:31
Medlem
paprikaflickans avatar
Både jag och alla tjejkompisar jag har pratat om det med skulle tycka att det vore jätteskumt att få en manlig gynekolog, skulle aldrig gå till en. Mest det jag inte fattar, även läkare måste väl förstå att 99% inte vill ha en manlig gynekolog? varför utbildar man sig då till det som man? dessutom så måste man leva med att alla vet att man självmant valt att titta i folks fittor hela dagarna, och de flesta kommer tro att man valde det av sexuella skäl. Även om det inte var så.
Citera
2013-11-15, 20:35
Medlem
Evilyns avatar
Var hos en manlig gynekolog en gång. Frågade honom varför han blev gynekolog och han svarade att det "bara blev så" när han fick välja inriktning.
F.ö. blir de ungefär lika upphetsade av att se fittor hela dagarna som jag blir av att ta hand om gubbar på jobbet (usk).. Dvs inte ett dugg. Det är bara en kroppsdel som alla andra.

Föredrar f.ö. manliga gynekologer framför kvinnliga. De kvinnliga gynekologerna har båda gångerna jag varit där tagit i så hårt under undersökning/provtagning att det börjat blöda, vid cellprovet sket hon i att jag var nervös och bände upp fittan med den där näbbgrejen, etc. Den manliga var väldigt försiktig och snäll.
Citera
2013-11-15, 20:35
Medlem
Craig.s avatar
Jag är utbildad gynekolog.
Pröjset är bra som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem