• 1
  • 2
2013-11-15, 13:35
Medlem
På gymmet där jag tränar (stort komersiellt) är bland den populäraste övningen att träna bröst (flyes) i cable cross http://www.youtube.com/watch?v=S5XJeFHodoQ

Kör mestadels själv bara basövnignar och aldrig testat den. Är det en bra övning? Åsikter?
Citera
2013-11-15, 13:45
Medlem
Tror det räcker gott och väl att hålla sig till basövningarna. Typ bänk och liknande där!
Citera
2013-11-15, 13:52
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
På gymmet där jag tränar (stort komersiellt) är bland den populäraste övningen att träna bröst (flyes) i cable cross http://www.youtube.com/watch?v=S5XJeFHodoQ

Kör mestadels själv bara basövnignar och aldrig testat den. Är det en bra övning? Åsikter?

Jag tycker det är en av de bästa övningarna för kontakt, men min favorit är vanlig bänkpress. Cable cross är ett måste för mina bröstpass iallafall
Citera
2013-11-15, 13:57
Medlem
Blaxmixs avatar
Folk kommer säga emot mig nu men men..

Jag tycker vekligen inte om det övningen, får ingen kontakt överhuvudtaget. Håller mig till bänk/hantelpress och vanliga flyes med hantlar.
Citera
2013-11-15, 13:58
Medlem
Den är nice, körde i princip bara basövningarna förut innan jag började köra denna och andra övningar (dock liggandes på bänk). Det är bra att byta övningar ibland också för att på så sett "chocka" musklerna och man får en härlig pump i brösten utav den.
Citera
2013-11-15, 15:08
Medlem
paperboy85s avatar
Det är lätt att få kontakt med musklerna i den övningen men den fungerar bäst under kortare perioder jämfört med andra övningar. Men det är bara mina erfarenheter. Du har inget att förlora på att byta ut någon annan övning mot kryssdrag under ett pass för att känna av övningen.
Citera
2013-11-15, 15:27
Medlem
Jag tycker man ska köra enbart bänkpress i första hand. Sen i andra hand avslutar jag med några set Cable cross. Men jag tycker nybörjare ska lära sig en sak i taget och köra bänk minst 1-2 år innan de går vidare.
Citera
2013-11-15, 15:30
Medlem
Pankreatits avatar
Utmärkt redskap!
Citera
2013-11-15, 15:52
Medlem
M0tVinds avatar
Jag tycker att jag iaf får bättre kontakt om jag kör varje sida för sig på cable crossover.

Jeff förklarar ganska bra ca 5min in i videon. https://www.youtube.com/watch?v=aG7n...e_gdata_player
Citera
2013-11-15, 16:56
Medlem
rollNsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Folk kommer säga emot mig nu men men..

Jag tycker vekligen inte om det övningen, får ingen kontakt överhuvudtaget. Håller mig till bänk/hantelpress och vanliga flyes med hantlar.

Om du kan få kontakt när du kör flyes så ska du kunna få kontakt när du kör cable cross med

Det är ju inte direkt en övning man kör låga reps med imo. 12 och uppåt iaf. Tycker själv det blir svårare om man kör på tyngre vikt.
Citera
2013-11-15, 19:10
Bannlyst
Ja det är en bra övning men snubben i videon står något för långt fram och går ihop för lågt.
Citera
2013-11-15, 20:48
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Mer komplett alltiett-maskin får man leta efter. Får man inte kontakt i den övningen, så har man inte nån höjdarteknik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in