• 1
  • 2
2013-11-15, 14:40
Medlem
chroshys avatar
Måste förresten även tacka för eran hjälp så länge.. Känns så jävla bra när man får stöd för saker här inne!
Citera
2013-11-15, 14:40
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chroshy
Jag vill liksom inte ha problem bara.. Jag har ett jobb jag är rädd om och jag vill inte att något ska hända..

Vi har betalt via banken och allt finns sparat..

Men jag känner att han blåser mig.. Och de gnager liksom i mig..

Men jag gör väl så att jag flyttar ut till 26e dagen innan de ska va betalt och sen säger jag bara att jag inte vill betala för att det känns som att han blåser mig..

Kan han anmäla mig? Kan jag åka dit för något?

Det är din hyresvärd som ligger pyrt till. Särskilt om du hotar med att tala om för hans hyresvärd att du hyr svart av honom, vilket kan leda till att han blir uppsagd. Har du betalat via bank får du tillbaka din överhyra du lagt ut för inklusive ränta.
Citera
2013-11-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chroshy
Jag vill liksom inte ha problem bara.. Jag har ett jobb jag är rädd om och jag vill inte att något ska hända..

Vi har betalt via banken och allt finns sparat..

Men jag känner att han blåser mig.. Och de gnager liksom i mig..

Men jag gör väl så att jag flyttar ut till 26e dagen innan de ska va betalt och sen säger jag bara att jag inte vill betala för att det känns som att han blåser mig..

Kan han anmäla mig? Kan jag åka dit för något?
DU KAN INTE ÅKA DIT FÖR NÅGOT. Vad skulle han anmäla dig för? att du skänkt honom 50-60 t kr.?
Ta nu detta till hyresnämden när du flyttat ut. Lagar och regler gäller även för denne okrare.
Citera
2013-11-15, 16:17
Medlem
chroshys avatar
Okej, jag tänkte att det vart bindande nu helt plötsligt bara för att jag skrev att jag skulle göra det i ett sms.. Men kan ju tänka mig att det inte gäller iaf.. För att hela grejen är olaglig..

Shit! Jag hatar sånt här.. Vill alltid göra rätt för mig bara.. Förbannade jävla stockholms bostadsbrist..
Citera
2013-11-15, 16:33
Medlem
kevin.mcclouds avatar
reglerna ändrades 1a februari (tror jag) i år, det går inte längre att få tillbaka pengar i efterhand för ockerhyror. vägra betala tycker jag dock absolut du ska göra och dessutom anmäla till värden för att se till att han blir av med sitt kontrakt. jag avskyr också bostadssituationen i sthlm men en av anledningarna till att det ser ut som det gör är ju att vi går med på idiotin...
Citera
2013-11-15, 18:29
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin.mccloud
reglerna ändrades 1a februari (tror jag) i år, det går inte längre att få tillbaka pengar i efterhand för ockerhyror. vägra betala tycker jag dock absolut du ska göra och dessutom anmäla till värden för att se till att han blir av med sitt kontrakt. jag avskyr också bostadssituationen i sthlm men en av anledningarna till att det ser ut som det gör är ju att vi går med på idiotin...

Den nya lagen galler inte hyresratter, sa TS skall def. gora en anmaln Det vore fanigt under dylika omstandigheter att inte gora det.

TS kommer def. vinna i hyresnamnden, om allt ar som sagts i traden. 6k/manaden utover normal hyra ar ocker.
Citera
2013-11-16, 12:53
Medlem
kevin.mcclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Den nya lagen galler inte hyresratter, sa TS skall def. gora en anmaln Det vore fanigt under dylika omstandigheter att inte gora det.

TS kommer def. vinna i hyresnamnden, om allt ar som sagts i traden. 6k/manaden utover normal hyra ar ocker.

du har rätt, jag har fel. anmäl som utav bara helvete TS!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in