2013-11-15, 10:23
Medlem
mrphonks avatar
I dag gick Svenskarnas parti ut med en kallelse till demonstration i Lidköping den 7 december.

https://www.svenskarnasparti.se/2013/11/15/svenskarnas-parti-manifesterar-mot-svenskfientligheten/

Citat:
Den 7 december kallar Svenskarnas parti medlemmar och sympatisörer till manifestation mot svenskfientligheten. I Lidköping samlas vi för att protestera mot svenskfientligheten och för att hedra mångkulturens offer.

Svenskfientligheten är inte något som tar sig uttryck i enstaka händelser under året. Det är något som sker dagligen runtom i Sverige. Det är inte längre bara storstäderna som drabbas utan börjar nu bli lika vanliga i småsamhällena och på landsbygden. I samma takt som mångkulturen och massinvandringen breder ut sig så ökar också svenskfientligheten.

Vi märker av det i politiska beslut som tas, vi känner av det i arbetsmarknaden, vi slås av det på gator och torg, vi läser om det i tidningarna. Vårt samhälle har förvandlats från ett svenskt folkhem till en mångkulturell smältdegel där att vara svensk är något fult, om det existerar överhuvudtaget.

Under förra året så spred Svenskarnas parti minnesplakat för att hedra mångkulturens offer runtom i hela landet. Från och med i år så utökar vi detta arbete till att även innefatta en manifestation mot svenskfientligheten.

Med facklor i hand avser Svenskarnas parti att genomföra en värdig manifestation för att hedra mångkulturens offer och protestera mot svenskfientligheten. Avsikten är att manifestationen skall arrangeras årligen och skifta stad från år till år.

Svenskarnas parti hälsar därför medlemmar, sympatisörer, nationalister, Sverigevänner och andra som vill protestera mot svenskfientligheten och hedra mångkulturens offer, välkomna till Lidköping den 7 december, klockan 15.30 (samlingsplats offentliggörs när tillståndet är klart).

Genom att manifestera så visar vi att det finns svenska män och kvinnor som vägrar knäböja inför svenskfientligheten, vi visar att det finns hopp och ljus i en tid av mörker.

Väl mött!

Datum: lördag, 7 december 2013
Var: Lidköping
När: 15.30-19.00

Presskontakter

Stefan Jacobsson, partiledare
Tfn. 0702-07 78 58
E-post: stefan.jacobsson@svenskarnasparti.se
Twitter: @JacobssonStefan

Jonas Andersson, partisekreterare
Tfn. 0707-59 56 15
E-post: jonas.andersson@svenskarnasparti.se

Kommer du?
Senast redigerad av mrphonk 2013-11-15 kl. 10:25.
Citera
2013-11-15, 10:38
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
I dag gick Svenskarnas parti ut med en kallelse till demonstration i Lidköping den 7 december.

https://www.svenskarnasparti.se/2013/11/15/svenskarnas-parti-manifesterar-mot-svenskfientligheten/

Kommer du?
Jag kommer nog.

Dan, kommer du?
Citera
2013-11-15, 11:13
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag kommer nog.

Dan, kommer du?

Jag tror tyvärr inte jag kan komma. Är sedan början av året bortlovad på en av mina bästa vänners 40-årskalas och det hade känts jäkligt taskigt att inte komma dit nu. Jag tänkte dock sätta in en tusenlapp eller två till partiet som kompensation.

Känns surt men ibland krockar livet helt enkelt.
Citera
2013-11-15, 11:24
Medlem
Bra initiativ, men jag hoppas å resten av Sveriges nationalisters vägnar att det hålls bra tal eller på andra sett verkligen belyses hur svenskfientligheten är verklig, för tyvärr så verkar det vara ett "icke-begrepp" bland den sovande massan, som riskerar att se på demonstrationen med ointresserade och rentav skeptiska ögon om de inte förstår att det här är ett vanligt förekommande (och i högsta grad verkligt) fenomen.
Citera
2013-11-15, 11:54
Medlem
mrphonks avatar
Nu har även Realisten uppmärksammat demonstrationen:

https://www.realisten.se/2013/11/15/demonstration-mot-svenskfientligheten/
Citera
2013-11-15, 12:10
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer det genomföras en kampanj inför den här demonstrationen likt den som genomfördes inför Stoppa svenskfientligheten i Stockholm 2011? Jag tänker främst på "reklamfilmerna" som spreds och som enligt mig var riktigt proffsigt gjorda.

En av filmerna:

http://www.youtube.com/watch?v=TDDpyaTKEbw
Citera
2013-11-15, 13:40
Medlem
Luckmanns avatar
Jag kan faktiskt som omväxling inte garantera att jag kan dyka upp, för det finns faktisk en viss risk att jag befinner mig i Tyskland vid det tillfället, för att besöka min flickväns föräldrar. Det var ingen som behagade informera mig innan jag lovade bort mig i förväg.

Men målsättningen blir naturligtvis att dyka upp. Och om det nu skiter sig och jag sitter i Tyskland och äter surkål så får jag hoppas att en demo klarar sig utan mig som omväxling.
Citera
2013-11-15, 15:40
Medlem
thelindgrennheros avatar
Varför Lidköping? Fan är det för håla egentligen

Jag kommer väl ändå
Citera
2013-11-15, 16:04
Medlem
QMs avatar
Ja, jag lär nog dyka upp ja. Curt Linussons trakter för er som inte vet.
Citera
2013-11-15, 18:08
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer Curt vara med?
Citera
2013-11-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer Curt vara med?

Curt är väl alltid med
Citera
2013-11-15, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer Curt vara med?
Det får vi verkligen hoppas.

Tredje demonstrationen detta året, det borde glädja som pratat om att det är viktigt med en tydlig gatunärvaro och arrangera dylika evenemang. Kampen mot svenskfientligheten är principiellt mycket viktig av ett flertal olika skäl och en sympatisk paroll som de flesta kan ställa upp på. Det är sunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in