• 1
  • 2
2013-11-14, 22:56
Medlem
bombaccis avatar
Hur mycket måste jag betala per månad om jag vill låna 60 000 kr? Säg att man vill betala tillbaka allt på två-tre år.

Inga sms lån men kan tänka mig mindre kända banker typ GE Money Bank.

Vill eventuellt använda pengarna för en vidareutbildning.
Citera
2013-11-14, 23:02
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur mycket måste jag betala per månad om jag vill låna 60 000 kr? Säg att man vill betala tillbaka allt på två-tre år.

Inga sms lån men kan tänka mig mindre kända banker typ GE Money Bank.

Vill eventuellt använda pengarna för en vidareutbildning.

de flessta låneinstiut har ju ræknefunktioner før detta som ær lætta att anvænda

tænk dock på att det ær dagens rænta som visas stiger ræntan blir det dyrare.
Citera
2013-11-14, 23:04
Medlem
DVDGs avatar
Tycker du vi ska kolla upp räntesatserna åt dig? Och i så fall, tänker du du ta oss främlingar vid våra skriva ord då?

Imo är det så jävla korkat att fråga sådana här saker när man lika enkelt kan ringa runt/surfa runt på bankernas hemsidor och se direkt själv istället.

Så mitt tips är att just göra det jag skrev.
Citera
2013-11-14, 23:11
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Beror helt på vilken ränta det är, förstod du inte det sen innan så bör du inte låna alls.
Citera
2013-11-14, 23:17
Medlem
Sedan när erbjuder Flashback medlemmarna lån? Vill du höra alla möjliga idiotiska gissningar, så frågar du här. Vill du verkligen ha svaret på din fråga så ansöker du om lån hos några banker och ser vad de erbjuder just dig, du kan börja med www.lendo.se
Citera
2013-11-14, 23:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Beror helt på vilken ränta det är, förstod du inte det sen innan så bör du inte låna alls.

Trist. Folk går till attack istället för att försöka hjälpa. Jag frågar då jag aldrig har tagit ett lån tidigare. Är orolig för dolda avgifter. Läste på just GE money bank och där skulle jag behöva betala 2 685 kr varje månad vilket låter överkomligt men kanske finns dolda avgifter? När behöver man börja betala av lånet ( kan inte göra det medan jag pluggar)
Citera
2013-11-14, 23:37
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Trist. Folk går till attack istället för att försöka hjälpa.
Folk attackerar dig därför att du upplevs som lat/dum/arrogant. Fundera över din fråga och inse hur idiotisk den är. Hur tusan ska vi på FB kunna sätta oss in i din ekonomiska situation. Jag skulle t.ex. kunna låna 60 000 och betala så lite som 300 kronor/månad då jag kan låna med min bostad som säkerhet. Men vi vet ingenting om din ekonomiska situation.

Alltså, sätt dig och googla lite, finns hur mycket information som helst där ute. Har du efter några timmars sökande och funderande ännu några frågor så är du välkommen att ställa dem och kommer då få ett betydligt varmare bemötande.

Och som avslutning, läs och begrunda: http://www.catb.org/esr/faqs/smart-questions.html
Citera
2013-11-14, 23:40
Medlem
hakro807s avatar
Tog mig under 60 sekunder att hitta ett exempelsvar:

Hur mycket vill du låna? 60 000 kr
Under hur lång tid? 3 år
Månadskostnad 1 811 kr/mån*

*Den framräknade månadskostnaden är genomsnittlig. Den nominella räntan är 5,64 % och gäller för alla som beviljas lån (effektiv ränta: 5,79) %.

Kan ju även nämna att har du ingen möjlighet att betala tillbaka under utbildningen så låna några tusenlappar till på en gång och använd dem till att betala av lånet under första månaderna. Istället för 60 000 kr så låna 70 000 så har du för att betala av på lånet under första halvåret.
Senast redigerad av hakro807 2013-11-14 kl. 23:43.
Citera
2013-11-14, 23:40
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Trist. Folk går till attack istället för att försöka hjälpa. Jag frågar då jag aldrig har tagit ett lån tidigare. Är orolig för dolda avgifter. Läste på just GE money bank och där skulle jag behöva betala 2 685 kr varje månad vilket låter överkomligt men kanske finns dolda avgifter? När behöver man börja betala av lånet ( kan inte göra det medan jag pluggar)

du måste betala av omgående , normal sett månaden efter du tagit lånet ,

vad du kan gøra ær att ta ett lån på 60000kr och ta det på 10års avbetalning. då får du en ganska låg månadskostnad (max 1000kr i månaden ) nær du sedan børjar tjæna pengar højer du avbetalningstakten ,
Citera
2013-11-15, 01:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postbot
Sedan när erbjuder Flashback medlemmarna lån? Vill du höra alla möjliga idiotiska gissningar, så frågar du här. Vill du verkligen ha svaret på din fråga så ansöker du om lån hos några banker och ser vad de erbjuder just dig, du kan börja med www.lendo.se

Jag kan eventuellt låna ut en slant till någon som behöver det. Som säkerhet vill jag ha guld (24K till 100% av lånet) samt en ränta på 30-50%. Allt går att fixa.
Citera
2013-11-15, 02:47
Medlem
S-cups avatar
Banker vill inte låna ut 60.000 till en student utan inkomst, bara så att du tänker på det (om du nu inte har en inkomst).
Bankerna vill även att du ska börja amortera (betala tillbaka) på en gång.

Men varför tar du inte CSN-lån om du är student?
Citera
2013-11-15, 08:02
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Banker vill inte låna ut 60.000 till en student utan inkomst, bara så att du tänker på det (om du nu inte har en inkomst).
Bankerna vill även att du ska börja amortera (betala tillbaka) på en gång.

Men varför tar du inte CSN-lån om du är student?

Jag är inte student.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in