• 1
  • 2
2013-11-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Ja naturligtvis långsiktigt! Det går alltså inte att bli smal till imorgon utan ändra din kost innan du ger dig på träningen om det är lår och rumpfett som ska bort. Det kom inte dit över en natt så det är bara att kämpa på och sluta ha bortförklaringar så ska du se att du får en symmetrisk kropp.

Nej, jag tycker om att träna och så! Vill helst ha sådana övningar som passar mig bara, hittade inga när jag sökte på internet. Är rädd att jag bara ska bli smalare om midjan, benen, ansiktet,armarna osv.
Citera
2013-11-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Dom andra har redan sagt att du får försöka gå ner i vikt i så fall och det håller jag med om, ty man man inte punktförbränna fett. För att bli smalare får du hålla igen på maten i första hand, i andra hand kan du köra konditionspass etc.

En annan sak du kan göra är att bygga upp dom andra kroppspartierna för att bli mer symmetrisk. T ex kan du bygga upp axlarna med axelpress, Ryggbredden med pull-ups och kanske även vaderna med vadpress etc. Detta tar tid men å andra sidan är det väl roligare än att banta. Kanske se upp lite med knäböj och marklyft också även om dom i sig är fantastiskt bra gymövningar.

EDIT: Såg just i tråden att du är tjej, och då lär det ta ännu längre tid att bygga stora axlar etc än vad det gör för en kille, och det kanske inte ens är vad du vill rent estetiskt sett. Satsa på att gå ner i vikt helt enkelt. Sen fattar inte jag varför du t o m vill få brösten att krympa, många skulle nog tvärtom ha varit avundsjuka på din kroppstyp gissar jag, men det är upp till dig. Strikt diet plus regelbunden träning är vägen framåt i så fall.

Tack för tipsen!
Citera
2014-07-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Men om jag går ner i vikt så kommer jag ändå att ha kurvor. Vill träna mig till en mer rak kroppstyp. Så förutom att äta mindre, hur ska jag träna för att få bort fett från rumpan och höfterna? För det borde väll gå, med tanke på att det går att till exempel träna sig till en platt mage.

Du kan inte punktträna bort fett. Att träna mage ger inte mindre magfett. Indirekt gör du ju det för ditt fett kommer minska totalt men du kan inte träna bort fett från ett speciellt område genom att träna det området.

Gymma 3-5 dagar i veckan, ät rätt (inget extremt bara vettig husmanskost i vettiga mängder) och skippa allt godis (en gång i veckan går).

Var nöjd med din kropp! Former är trevligt, kvinnor med raka kroppar tycker jag inte är så attraktivt.
Citera
2015-01-21, 22:19
Medlem
Mitt problem är att jag har nästintill inget fett på halsen och i ansiktet, men jag har en underkropp som endast tjockisar brukar ha vanligtvis.

Det vanligaste svaret till folk med tjocka underkroppar och smala överkroppar brukar vara att "skaffa mer muskler för att jämna ut och proportionera", men det fungerar ju inte direkt när det handlar om hals och ansikte. Jag är ofta avundsjuk på tjockisar eftersom det enda de behöver göra är att gå ned i vikt. Jag måste å andra sidan välja mellan smala ben + ett ansikte som en cancersjuk narkoman eller normalt ansikte och flodhästben och fett arsle. Vad göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in