• 1
  • 2
2005-07-13, 01:08
Medlem
Tryckt i mig en 100mg Oxascand för att gå ned i varv efter en lina som intogs igår EM vid 4-5 tiden.Fortfarande nervös & hjärtklappning ändå. Brukar annars ta Stesolid brukar gå ned i varv och bli lugn efter 30-40mg. Är Oxascand helt värdelöst?

Någon som käkat Oxascand som vet hur dom är? Det e ju benzo iallafall (oxazepam)
Citera
2005-07-13, 01:40
Medlem
PiLLerILLers avatar
Jag tycker att de är svaga, men jag äter iofs mycket andra mediciner och är rätt tolerant. Runt 5-6 stycken måste jag ta för att öht känna något.
Har du dessutom dragit en lina behöver du nog ta några fler än du skulle göra i vanliga fall.
Citera
2005-07-13, 14:43
Medlem
DxMs avatar
Oxascand är helt värdelöst enligt min mening, och det går inte att jämföra med stesolid.
Däremot käkar du 100 mg och klämmer lite sprit på det så brukar dom ge rätt bra effekt.
Citera
2005-07-13, 16:20
Bannlyst
Själv tycker jag oscasand är kanon om man bara vill bli lugn.. Tar lite lång tid innan dom verkar bara, typ 2 timmar..
och tar du 100mg på ett bräde lär det nog hjälpa.. om du inte knaprar benzo i vanliga fall.

/B
Citera
2005-07-13, 16:32
Medlem
Gabrielswes avatar
Samma här, tar lite längre tid bara!

Men det är väl kick-effekten ni är ute efter som allt annat, eller hur....?
Citera
2005-07-13, 17:27
Bannlyst
oxazepam fungerar dåligt enligt min mening även som ångestdämpande om du har rejäl jävla ångest i samband med en riktig depression!

men när jag tog 60mg ihop med 2mg subutex så jävlar noddade jag rejält och somnade!!

sen fungerar ju alla olika på dessa olika substanser!!
MVH Johan
Citera
2005-07-13, 18:37
Medlem
Unbalanceds avatar
Oxazepam är väldigt klent ren rusmässigt för mig, jag lyckas aldrig bli
fluddrig på det...
Jag skulle nästan rekomendera att ta några Öl till Oxazepam, fast det vore
dumt erftersom för en novis så kan Oxaz. fungera väldigt bra.

Oxazepam var min första benzo jag knaprade & då fungerade dom väldigt
bra tillsammans med öl.
Citera
2005-07-13, 23:42
Bannlyst
Oxazepam brukar rankas som nr 3 eller 4 av de som testat "alla" benzo, då är det bara klordiazepoxid (Librium) och klorazepat (Tranxilen) som hamnar före på sunkighetslistan, ibland någon individuell variation så jag lämnade utrymme för det. Tycker själv att det är helt omöjligt att få något nämnvärt rus även om man käkar 200 mg+. De är dugliga ifall man har jätteångest, men oftast är det väldigt stressande att man inte kommer ner så mycket som är van vid av annan benso. Vet någon om tetrazepam hör till de bättre eller sämre sorterna? Oxascand fick jag utskrivet för att de aldrig kan tänka sig att skriva ut någon annan sort till en känd missbrukare, som inte redan är beroende eller behöver något vid operation eller under en kort period. Eftersom det är såpass snällt rek. jag att man använder det till potentiering av opiater, om man känner att bensodiazepiner behövs och behöver experimentera sig fram för att känna gränserna, det är mer förlåtande än ex.vis flunitrazepam.
Citera
2005-07-14, 00:10
Medlem
Zoxs avatar
Är du van vid, och tolerant mot högre doser benz så förstår jag att det inte biter, själv är det inte mkt som tar kol på ångesten, 40 mg stes hjälper lite, och tar man en grogg till det för att potentiera det hela så funkar det för mig.

Xanor slår ju ut allt men har vidriga baksidor, halveringstid runt 3 timmar, toleranshöjning redan förata veckan, mardrömmar, at-ångest.... kan göra en lång lista.
Citera
2005-07-14, 00:44
Medlem
OK...tack för alla svar jag tyckte Oxascanden var lite sämre drag i. Men höll det värsta paniken borta iallafall. Somna på morgonen tillslut..2h innan jobbet
Citera
2005-07-15, 03:51
Medlem
..

beror tydligen på om det kallas oxascand eller sobril och vilket märke också..
hade en underbar upplevelse med sobril en gång men tydligen skiljer det sig så, jag ka säga att sobril suger om d inte har tur att få rätt sort.
sata på nått annat så är du smart...
Citera
2005-07-15, 10:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
beror tydligen på om det kallas oxascand eller sobril och vilket märke också..
hade en underbar upplevelse med sobril en gång men tydligen skiljer det sig så, jag ka säga att sobril suger om d inte har tur att få rätt sort.
sata på nått annat så är du smart...

Det ska inte vara någon skillnad, Oxascand & Sobril är ju som du vet
samma sak, Oxazepam.
Det enda som kan skilja är mängden Oxazepam & bindemedel.

Så jag skulle nog tro att det är psykiskt, eller placebo.
Jag har också kännt så som du skriver för vissa tabletter & generics.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in