2014-01-15, 20:22
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swede1981
Kunderna får ett billigare avtal!! sen om kunden är oengagerad eller inte är ju upp till dom. Vi spelar in avtalet med den blivande medlemmen och kunden kan också ringa in och lyssna på den. Om dom inte vill ha erbjudandet som dom fått i posten så tar dom bara kontakt. simple as that!
Hur många gånger uppskattar du att det erbjudande ni skickar är bättre än det avtal de har inklusive kostnader som uppkommer vid byte? 50%? 70? 90?
Citera
2014-01-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Hur många gånger uppskattar du att det erbjudande ni skickar är bättre än det avtal de har inklusive kostnader som uppkommer vid byte? 50%? 70? 90?

Hej! Jag uppskattar att erbjudandet vi skickar är så pass bra att om kunden INTE Är bunden så kan och vill dom inte avböja från det erbjudande dom fått. Så jag tycker att 70% är en fair siffra. Det kommer inga kostnader för kunden från oss eller det bolaget dom har idag om dom har ett obundet avtal. Så det är väll bra? jag hade 9 avtal idag och är säker på att dom kommer spara pengar i framtiden.
Citera
2014-01-15, 21:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hej! Jag uppskattar att erbjudandet vi skickar är så pass bra att om kunden INTE Är bunden så kan och vill dom inte avböja från det erbjudande dom fått. Så jag tycker att 70% är en fair siffra. Det kommer inga kostnader för kunden från oss eller det bolaget dom har idag om dom har ett obundet avtal. Så det är väll bra? jag hade 9 avtal idag och är säker på att dom kommer spara pengar i framtiden.
Vet du inte vad kunden har idag innan du skickar erbjudandet? Det låter sjukt oseriöst om du frågar mig. Men jag jobbar inte med de här frågorna så jag kanske inte har bra koll.

Låt mig sammanfatta: Kunden har ett avtal som du inte vet något om. Du skickar sedan ett erbjudande som du tror är bättre. Sedan får kunden avböja efter att de har jämfört erbjudandet med sitt nuvarande avtal, annars tecknar du ett avtal åt dem oavsett om det är sämre eller ej?

Vad tillför du för värde i den här processen? Jag förstår inte riktigt.
Citera
2014-01-15, 21:51
Medlem
Citat:
Vet du inte vad kunden har idag innan du skickar erbjudandet? Det låter sjukt oseriöst om du frågar mig. Men jag jobbar inte med de här frågorna så jag kanske inte har bra koll.

Låt mig sammanfatta: Kunden har ett avtal som du inte vet något om. Du skickar sedan ett erbjudande som du tror är bättre. Sedan får kunden avböja efter att de har jämfört erbjudandet med sitt nuvarande avtal, annars tecknar du ett avtal åt dem oavsett om det är sämre eller ej?

Vad tillför du för värde i den här processen? Jag förstår inte riktigt.

Våra avtal är bättre än vad en enkel kund kan skaffa då vi pressar priserna med hur många medlemmar vi har och på så sätt får kunden ett bättre avtal. kunden kan så jämföra med sitt avtal. Vi får en fullmakt av kunden att se på kundens avtal på så sätt kan vi skicka ett billigare avtal åt kunden. Stämmer, kunden får avböja om dom inte vill ha. Denna möjligheten har inte medlemmarna hos våra konkurrenter som Baraspara eller Kundkraft där byts det utan att fråga dom får ett sms om att nu byter vi elbolag den 00/00.
värdet i processen är att kunden slipper själv leta i elbolag djungeln vi fixar allt.
Citera
2014-01-15, 22:02
Medlem
Neroxxs avatar
Fan vilken oseriös hemsida.
Svårt för denna typ av företag om jag ska vara ärlig.
Citera
2014-01-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fan vilken oseriös hemsida.
Svårt för denna typ av företag om jag ska vara ärlig.

Jag är säljare inte webdesigner! Säkert mycket ändringar man kan göra där men det är inte mitt bord jag pratar bara med nya medlemmar.
Senast redigerad av swede1981 2014-01-15 kl. 22:09. Anledning: redigering
Citera
2014-01-16, 00:04
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:

Precis, observera att de ringer till de mest utsatta, äldre personer.
Citera
2014-01-16, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsObvious
Precis, observera att de ringer till de mest utsatta, äldre personer.

Som det är sagt tidigare MrsObvious så väljer kunderna själva gammal eller ung så vill dom ju spara pengar. Det va kanske bara du som sålde till äldre! Nä just ja du sålde ju inget! :-)
Citera
2014-01-17, 15:20
Medlem
HAHA sant han var asdålig på att sälja, och fuskade med registreringarna som fan!!
Citera
2014-01-17, 18:07
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitraz
HAHA sant han var asdålig på att sälja, och fuskade med registreringarna som fan!!
Ganska fånigt att regga ett fb-konto för att försvara ett bluff-företag.
Citera
2014-01-27, 23:47
Medlem
Kan säga att jag också jobbar med detta dock inte i Linköping. Förstår inte varför vissa hänger upp sig på detaljer och kallar det bluff när vi ALLTID informerar kunden om fullmakt och att dem måste höra av sig om dem inte vill byta är upp till kunden att tacka ja/nej och ingen annan. Sen förstår jag inte allt jävla skitsnack att sverigespar BARA ringer äldre människor största lögnen någonsin självklart händer det att jag pratar med Orvar 85 men mer ofta att jag pratar mer Erik 22 men det är väll också bluff på något sett såklart ( idag hjälpte jag 12 personer vilket känns väldigt bra!)
Citera
2014-01-28, 22:25
Medlem
KurtKongos avatar
Citat:
Vi tar ju en fullmakt så att kunden inte ska behöva göra någonting själv. Precis som i ett vanligt sälj så ger kunden också rätt att byta avtalet åt kunden. Samma hos hos oss. Vi använder oss inte av fullmakten förrän medlemmen har tackat ja till medlemskapet och sedan tackat ja till prisförlaget. Hos andra får kunden ett sms nu byter vi avtal så har kunden inget att säga till om.
Det är ju inte sant, jag har just blivit lurad av sverigespar. brukar aldrig tacka ja till något, men var väl godtrogen och tyckte att det lät bra att inte göra något, bara luta sig till baks och så skulle det INTE kosta mig något, ingen ting alls. och det fick jag höra flera gånger.
Det gick väl en vecka eller två kring jul och nyår. så fick jag ett brev att:
Energibolaget i Sverige AB
skulle leverera el från 1 feb. och några dagar senare fick jag brev från EON jag jag skulle få betala 2800 kr för kontraktsbrott....
efter ringt sverigespar, eon . Energibolaget fram och tillbaka. så sa jag upp mitt avtal innan jag äns fått el Energibolaget, är till baks till eon. och har fått en räkning på 1500 kr Energibolaget för kontraktsbrott.. vilka jävla grisar!
Och jag påpekade att jag hade bundit mitt elavtal hos eon, men då sa sverigespar att de har koll på sådant och att jag inte behövde oroa mig , de skulle bra teckna avtal när de gick och att det skulle bli billigare för mig.. och nu fick jag betala 1500 för ingen ting.
så: swede1981 du snackar skit och jobbar för ett bluff företag!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in