Citat:
Ursprungligen postat av
swede1981
Vi tar ju en fullmakt så att kunden inte ska behöva göra någonting själv. Precis som i ett vanligt sälj så ger kunden också rätt att byta avtalet åt kunden. Samma hos hos oss. Vi använder oss inte av fullmakten förrän medlemmen har tackat ja till medlemskapet och sedan tackat ja till prisförlaget. Hos andra får kunden ett sms nu byter vi avtal så har kunden inget att säga till om.
Det är ju inte sant, jag har just blivit lurad av sverigespar. brukar aldrig tacka ja till något, men var väl godtrogen och tyckte att det lät bra att inte göra något, bara luta sig till baks och så skulle det INTE kosta mig något, ingen ting alls. och det fick jag höra flera gånger.
Det gick väl en vecka eller två kring jul och nyår. så fick jag ett brev att:
Energibolaget i Sverige AB
skulle leverera el från 1 feb. och några dagar senare fick jag brev från EON jag jag skulle få betala 2800 kr för kontraktsbrott....
efter ringt sverigespar, eon . Energibolaget fram och tillbaka. så sa jag upp mitt avtal innan jag äns fått el Energibolaget, är till baks till eon. och har fått en räkning på 1500 kr Energibolaget för kontraktsbrott.. vilka jävla grisar!
Och jag påpekade att jag hade bundit mitt elavtal hos eon, men då sa sverigespar att de har koll på sådant och att jag inte behövde oroa mig , de skulle bra teckna avtal när de gick och att det skulle bli billigare för mig.. och nu fick jag betala 1500 för ingen ting.
så: swede1981 du snackar skit och jobbar för ett bluff företag!!!