Citat:
Ursprungligen postat av
Deatch
Jag har jobbat för sverigespar men slutat för jag kände att det inte var ett seriöst företag, man blir anställd av en person som heter "Mikael Andersson" men han heter egentligen Mikael Timo Olavi Välijeesiö. Mitt kontrakt kan ju inte ens ha varit giltigt, någon som är duktig på att hitta information om personer? Företaget ägs av Mikael Timo Olavi Välijeesiö och Jimmy amneklev, Jimmy jobbade innan för konsumentspar som sålde novakom och ringett. De bolag ägs av rifus ab som är sveriges kanske största bluffbolag, rifus ägs av Andreas Karlsson och Tommy. Jag har en känsla av att de 2 även har ett finger med i spelet när det gäller sverigespar också.
Andreas Karlsson har tidigare blivit dömt till 1 miljon kronor i vite pga hans marknadsföringsmetoder.
Rifus vd, Andreas Karlsson är tidigare dömd i marknadsdomstolen 2011 som vd för ett företag som sålde rakhyvlar och eltandborstar över telefon.
Karlsson gjordes då personligen ansvarig för företagets marknadsföringsmetoder och dömdes till en miljon kronor i vite.
http://www.barometern.se/nyheter/kal...83882316%29.gm
Mina vänner som jobbade på callcentret i kalmar kände också att allting var väldigt oseriöst. Nu är callcentret nedlagt eftersom Mikael Andersson hade alkistävlingar, pressade folk att luras o m.m
Man sålde först telefonabonemang(ringett, novakom osv som e samma jävla teleföretag fast olika namn). Sen gick man vidare till konsumentspar -> och nu sverigespar. Självklart har Andreas karlsson ett finger i spelet när de gäller sverigespar eftersom det är han som styr allting. Mikael är bara en liten försäljningschef som ska pusha säljarna till att lura folk att gå med deras kostnadsfria tjänst. Det är ju trots allt gratis, men folk fattar inte att man säljer sin själ till djävulen..
De har bara hittat en effektivare metod att grundlura människor att tro att man hittar ett billigare teleavtal när de i själva verket systematiskt skickar över medlemmarna till sina egna telefonföretag, vilken jävla bluff
Är det inte fler här som har info om dessa psykopater? Ska försöka gräva fram lite mer, detta måste ju uppmärksammas mer, helt sjukt.