• 1
  • 2
2013-11-13, 23:13
Medlem
Hejsan behöver lite snabba svar ifrån bra killar. Har precis börjat på ett extrajobb som heter callcenter. Detta företag ligger i Linköping tornbypark 3. Det jag undrar över om någon har lust att ta reda på detta företag åt mig?
Känner mig fortfarande lite osäker och har inte skrivit på något kontrakt ännu.

Alltså ta reda på varenda pinal om callcenter AB i Linköping. Tack på förhand
Citera
2013-11-13, 23:23
Medlem
Här är produkten vi säljer.

http://www.sverigespar.se/bli-medlem/
Citera
2013-11-13, 23:38
Medlem
Memnoks avatar
Värdelös produkt, de vill alltså att jag skall ge dem fullmakt att byta tjänsteleverantör åt dem och garanterar inga som helst besparingar eller att jag inte får merkostnader för byte och sedan tar de betalt av de tjänsteleverantörer de byter till....
Citera
2013-11-14, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Värdelös produkt, de vill alltså att jag skall ge dem fullmakt att byta tjänsteleverantör åt dem och garanterar inga som helst besparingar eller att jag inte får merkostnader för byte och sedan tar de betalt av de tjänsteleverantörer de byter till....

Aldrig livet jag skulle ge någon fullmakt till en telefonnassare, det är alldeles för mycket bluff och båg i den branschen. Dessutom är telefonavtal? Är det någon som har kvar den fasta telefoni?

Den största besparingen man kan göra, när telefon nassare för den här tjänsten ringer, är slänga på luren.

Sedan vad finns org nummret bakom Sverige Spar? Jag vill se åldern på företaget och vilka som sitter i styrelsen.
Citera
2013-11-14, 10:02
Medlem
Är det provisionslön typ No Cure-No Pay - eftersom tjänsten är gratis
hur lätt svårt är det att komma upp i miljonlön per år?

Här visar nedanståede villkorsdel medlemsföretagets åtaganden på
ett bra sätt:

9.) Tjänstens begränsningar

Sverigespar kan inte garantera att Medlemmen till följd av uppdraget gör några särskilda
ekonomiska besparingar, eller att Medlemmens kostnader inom någon bastjänst inte kommer att
öka efter ett godtyckligt tidsförlopp. Medlemmen är införstådd i att kostnader inom respektive
bastjänst kan förändras i förhållande till bastjänsteleverantörs affärspolicy, utbud och prissättning.
Sverigespar kan inte utfärda garantier om framtida prisutvecklingar.

Sverigespar ansvarar ej för eventuella brytavgifter som kan uppkomma vid ett byte av telefonoperatör eller elbolag.

Det är medlemmens ansvar att innan en medlemsregistrering genomförs meddela Sverigespar om denna har bindningstid gällande sitt el eller telefonavtal.

Medlemmen har inte rätt att kräva ersättning från Sverigespar i det fall Medlemmens kostnader
för bastjänster ökat till följd av uppdragets utförande. Medlemmen står vidare själv för risken för
eventuella kostnader som drabbar Medlemmen till följd av utdaterade medlemsuppgifter eller i
övrigt inte följt Sverigespars anvisningar.

Sverigespars uppdrag är begränsat till att avsluta och ingå avtal för Medlemmens räkningar.
Det fulla ansvaret för leveranser inom respektive bastjänst vilar på den bastjänsteleverantör som
Sverigespar har valt att ansluta Medlemmen till. Detta inkluderar även supportärenden och dylikt.
Citera
2013-11-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Är det provisionslön typ No Cure-No Pay - eftersom tjänsten är gratis
hur lätt svårt är det att komma upp i miljonlön per år?

Här visar nedanståede villkorsdel medlemsföretagets åtaganden på
ett bra sätt:

Sverigespar kan inte garantera att Medlemmen till följd av uppdraget gör några särskilda
ekonomiska besparingar, eller att Medlemmens kostnader inom någon bastjänst inte kommer att
öka efter ett godtyckligt tidsförlopp. Medlemmen är införstådd i att kostnader inom respektive
bastjänst kan förändras i förhållande till bastjänsteleverantörs affärspolicy, utbud och prissättning.

Sverigespar ansvarar ej för eventuella brytavgifter som kan uppkomma vid ett byte av telefonoperatör eller elbolag.

Det är medlemmens ansvar att innan en medlemsregistrering genomförs meddela Sverigespar om denna har bindningstid gällande sitt el eller telefonavtal.

Medlemmen har inte rätt att kräva ersättning från Sverigespar i det fall Medlemmens kostnader
för bastjänster ökat till följd av uppdragets utförande. Medlemmen står vidare själv för risken för
eventuella kostnader som drabbar Medlemmen till följd av utdaterade medlemsuppgifter eller i
övrigt inte följt Sverigespars anvisningar.

Sverigespars uppdrag är begränsat till att avsluta och ingå avtal för Medlemmens räkningar.
Det fulla ansvaret för leveranser inom respektive bastjänst vilar på den bastjänsteleverantör som
Sverigespar har valt att ansluta Medlemmen till. Detta inkluderar även supportärenden och dylikt.

Så med andra ord kan det lika gärna bli dyrare för kunden men kunden kan inte göra ett skit!
Citera
2013-11-14, 18:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Så med andra ord kan det lika gärna bli dyrare för kunden men kunden kan inte göra ett skit!
Precis. De skaffar fullmakt för att kunna byta abbonemang åt "kunden" och sedan går de till alla tjänsteleverantörer och säger: "Hur mycket skulle ni betala för x antal nya kunder?". Frågan är om det överhuvudtaget är lagligt att erbjuda den här typen av "tjänst".
Citera
2013-11-14, 18:45
Medlem
Callcentret är kopplat till företaget Rifus Ab som äger teleoperatörerna Ringett, telespar, novakom.

Jag känner folk som jobbat på deras callcenter i Kalmar. Lönerna utbetalas slarvigt(vissa har fått vänta månader). De tar inte hänsyn till NIX kunder(vilket jag tror är olagligt), ägaren av företaget har lurat flertals säljare på pengar.

Här finns en rad artiklar om teleoperatörerna:
http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...4-default.aspx
http://www.telekomnyheterna.se/pub2/...rticleId=19722
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16863794.ab (här listas top 3 som luras mest, det roliga är att 2 av företagen ägs av samma person vilket inte alls många känner till)

http://mobil.vt.se/Default.aspx?id=6407301&p= (handlar om operatören telespar som också ägs av samma person som äger de andra 2 företagen)

Här finns en rad artiklar om callcentret i kalmar som tvingades att stängas ner
http://www.barometern.se/nyheter/kal...83880900%29.gm
http://www.barometern.se/nyheter/kal...83879563%29.gm
http://www.barometern.se/nyheter/kal...83882317%29.gm
http://www.barometern.se/nyheter/kal...83882316%29.gm
http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/...serioesa-avtal

Angående deras nya produkt "Sverigespar" så är det rena skämtet. Kriminella på hög nivå, från Sverigespar så skickar de över de stackarna till sitt egna företag.

Kikade lite på deras hemsida ang de villkor som presenteras:

ekonomiska besparingar
, eller att Medlemmens kostnader inom någon bastjänst inte kommer att

Kan ni fatta hur horribelt detta är? Det vill säga att så fort man blir medlem i Sverigespar så byter de teleoperatör och skiter fullständigt i om det tillkommer någon brytavgift för stackars medlemmen. Vilka skojjare alltså
Citera
2013-11-14, 19:35
Medlem
Det värsta rip-off jag sett.
Men tyvärr läser få villkoren.
Och blir man uppringd så
vill dom inte ge oss en chans.
Citera
2013-11-14, 23:25
Medlem
Tack så mycket allihop!
Grejen kanske är inte jag blir lurad, men jag har inte samvete nog att luras. Ska be dem att dra åt helvete
Citera
2013-12-13, 12:44
Medlem
Jag har jobbat för sverigespar men slutat för jag kände att det inte var ett seriöst företag, man blir anställd av en person som heter "Mikael Andersson" men han heter egentligen Mikael Timo Olavi Välijeesiö. Mitt kontrakt kan ju inte ens ha varit giltigt, någon som är duktig på att hitta information om personer? Företaget ägs av Mikael Timo Olavi Välijeesiö och Jimmy amneklev, Jimmy jobbade innan för konsumentspar som sålde novakom och ringett. De bolag ägs av rifus ab som är sveriges kanske största bluffbolag, rifus ägs av Andreas Karlsson och Tommy. Jag har en känsla av att de 2 även har ett finger med i spelet när det gäller sverigespar också.
Citera
2013-12-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deatch
Jag har jobbat för sverigespar men slutat för jag kände att det inte var ett seriöst företag, man blir anställd av en person som heter "Mikael Andersson" men han heter egentligen Mikael Timo Olavi Välijeesiö. Mitt kontrakt kan ju inte ens ha varit giltigt, någon som är duktig på att hitta information om personer? Företaget ägs av Mikael Timo Olavi Välijeesiö och Jimmy amneklev, Jimmy jobbade innan för konsumentspar som sålde novakom och ringett. De bolag ägs av rifus ab som är sveriges kanske största bluffbolag, rifus ägs av Andreas Karlsson och Tommy. Jag har en känsla av att de 2 även har ett finger med i spelet när det gäller sverigespar också.

Andreas Karlsson har tidigare blivit dömt till 1 miljon kronor i vite pga hans marknadsföringsmetoder.

Rifus vd, Andreas Karlsson är tidigare dömd i marknadsdomstolen 2011 som vd för ett företag som sålde rakhyvlar och eltandborstar över telefon.
Karlsson gjordes då personligen ansvarig för företagets marknadsföringsmetoder och dömdes till en miljon kronor i vite.

http://www.barometern.se/nyheter/kal...83882316%29.gm

Mina vänner som jobbade på callcentret i kalmar kände också att allting var väldigt oseriöst. Nu är callcentret nedlagt eftersom Mikael Andersson hade alkistävlingar, pressade folk att luras o m.m

Man sålde först telefonabonemang(ringett, novakom osv som e samma jävla teleföretag fast olika namn). Sen gick man vidare till konsumentspar -> och nu sverigespar. Självklart har Andreas karlsson ett finger i spelet när de gäller sverigespar eftersom det är han som styr allting. Mikael är bara en liten försäljningschef som ska pusha säljarna till att lura folk att gå med deras kostnadsfria tjänst. Det är ju trots allt gratis, men folk fattar inte att man säljer sin själ till djävulen..

De har bara hittat en effektivare metod att grundlura människor att tro att man hittar ett billigare teleavtal när de i själva verket systematiskt skickar över medlemmarna till sina egna telefonföretag, vilken jävla bluff

Är det inte fler här som har info om dessa psykopater? Ska försöka gräva fram lite mer, detta måste ju uppmärksammas mer, helt sjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in