• 1
  • 2
2013-11-13, 18:02
Medlem
Nonchis avatar
Jag är medveten om att reglerna säger att detta är förbjudet. Men gäller det uteslutande oavsett hur man gör det? Om man gör det bara för att det är bekvämt?

Förutsätt att ämnet är lite känsligt att ta upp på sin huvudanvändare, så man skriver från ett alternativt okänt konto. Efter att ha fått några svar så vill man föra diskussionen vidare men vill av bekväma skäl slippa växla mellan användare. Tänk följande exempel.

"Ämne: är tjock eller smal botten godast till pizza?
  • Frågeställning som är relaterad till till rubriken.
  • Tre svar där alla tycker att smal botten är godast."
Vore det nu regelvidrigt att i stället för att växla till det alternativa kontot hålla mig kvar på huvudkontot och gå in och bredda frågeställningen enligt följande.

"Men gör inte tjock botten att det blir mer pizza att äta, och följaktligen ger mer delikat pizza?"

Jag har i det här fallet inte påstått att jag är TS, däremot så breddar jag frågan utan att behöva logga fram och tillbaka men slipper visa att det var jag som ställde frågan från början.

Sidnot, strunta i att ämnet inte är känsligt. Det var det första exemplet jag kom på
Citera
2013-11-13, 18:08
Medlem
morpdeuss avatar
Ursäkta, rubriken borde ha lydit: "Posta med flera konton i samma ämne?"

Citera
2013-11-13, 18:11
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus

JA! Du gav ett svar som inte hade någon betydelse till min frågeställning, what so ever!
Citera
2013-11-13, 18:12
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det är väl snarare så att du i det fall bör påpeka att du är TS.
Citera
2013-11-13, 18:15
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det är väl snarare så att du i det fall bör påpeka att du är TS.

Nej, för det tar bort hela syftet med att skicka från ett alternativt konto från första början.
Citera
2013-11-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonchi
Nej, för det tar bort hela syftet med att skicka från ett alternativt konto från första början.

I så fall så är det nog mot reglerna. Man får inte låtsas vara en annan användare.
Citera
2013-11-13, 18:20
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Om du har ett syfte med att posta med alternativa konton i en tråd så är det väl knappast okej.
Citera
2013-11-13, 18:20
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
JA! Du gav ett svar som inte hade någon betydelse till min frågeställning, what so ever!
Jag håller inte med.

Citat:
Så du vill i grund och botten diskutera med dig själv?
Citera
2013-11-13, 18:27
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
I så fall så är det nog mot reglerna. Man får inte låtsas vara en annan användare.

Regel 1.07 förtydligande lyder:
Citat:
Vad regelns första mening förbjuder är missbruket. Missbruk av alternativa konton kan ske på olika sätt, men det vanligaste är att samma person postar inlägg med alternativa konton vilka stöder varandras åsikter och på så sätt får ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan ske även på andra sätt. Däremot är det inte per automatik förbjudet att omväxlande använda olika konton i samma tråd, så länge dessa inte missbrukas.

Det jag menar med mitt inlägg är alltså inte att jag stödjer mitt TS-inlägg med mitt huvudkonto, utan att jag breddar frågeställningen för att få fler svar, dock utan att behöva relogga fram och tillbaka. Alltså i mitt exempel så säger jag inte som TS "tjocka bottnar är godast" och därefter på mitt huvudkonto "jag håller med TS, tjocka bottnar är godast"; däremot så lägger jag fram en tes om att det skulle kunna vara så att från orginalfrågeställningen så är tjocka bottnar godare än tunna.
Citera
2013-11-13, 18:44
Medlem
Citat:
Regel 1.07 förtydligande lyder:

Det jag menar med mitt inlägg är alltså inte att jag stödjer mitt TS-inlägg med mitt huvudkonto, utan att jag breddar frågeställningen för att få fler svar, dock utan att behöva relogga fram och tillbaka. Alltså i mitt exempel så säger jag inte som TS "tjocka bottnar är godast" och därefter på mitt huvudkonto "jag håller med TS, tjocka bottnar är godast"; däremot så lägger jag fram en tes om att det skulle kunna vara så att från orginalfrågeställningen så är tjocka bottnar godare än tunna.

Fast det blir ju en form för missbruk av alternativa konton lika förbannat eftersom du hjälper dig själv för att lura till dig fler svar.
Citera
2013-11-13, 18:56
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Fast det blir ju en form för missbruk av alternativa konton lika förbannat eftersom du hjälper dig själv för att lura till dig fler svar.

Det är väl egentligen en tolkningsfråga och därför jag ställde den, skulle helst ta ett svar från en mod, alternativt admin så att jag vet vad som gäller.
Citera
2013-11-13, 19:02
Medlem
man får väll posta med olika användare sålänge dom inte har olika uppfattningar eller missvisar information, dvs om jag säger att knark är bajs, sen postar jag med 3 andra användare olika anledningar till varför med differenta faktor och beskrivningar, samt att hyllar dom andra 3 användare för att dom har gjort så, (Det är iaf så jag förstår regeln)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in