2013-11-14, 15:14
Medlem
okok1s avatar
Det är inte massa näring. Det är väldigt lite vitaminer/mineraler om man ska ta det som rekommenderas. Jag kollade upp det. Sedan så detoxar kroppen gifter själv.

Man behöver inte "superfoods" för att man ska må bra och fungera optimalt.
Senast redigerad av okok1 2013-11-14 kl. 15:19.
Citera
2013-11-14, 19:20
Medlem
Sophisticatedcutie: Där min chlorella kommer ifrån är 550 Mil från fukushima och dem använder ej havsvatten utan spring water som kommer ifrån bergen, och det ligger south. Och ska inte hittat något radioaktivt där ännu.

Ja det ger mer energi, tror det beror på att det rensar ens kropp från tung metaller som eventuellt kan göra en tröttare och att de innehåller massa vitaminer +vitaminer. Även klorofyll kan pigga upp kroppen.

Det är en dunder alg, Spirulina ska tydligen också vara en dunder alg. På min burk står det att innehåller jätte mycket vitamin D då den behöver sol för att växa men även järn, vitamin c och nästan alla vitaminer och mineraler.. + att de innehåller massa protein 63-68g per 100 gram och omega3 fettsyror
Citera
2013-11-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är inte massa näring. Det är väldigt lite vitaminer/mineraler om man ska ta det som rekommenderas. Jag kollade upp det. Sedan så detoxar kroppen gifter själv.

Man behöver inte "superfoods" för att man ska må bra och fungera optimalt.

Delvis sant men de innehåller alla vitaminer/mineraler och den har även den högsta mängd klorofyll som ska rena blod och ge energi.

Självklart detoxar kroppen bra av sig om man äter nyttig kost. Dock är detta alltid ett stort + då få källor innehåller så mycket klorofyll som denna alg.

Nej självklart inte, men som sagt. Det är ett +. Första dagen när jag använde detta fick jag huvudvärk (har nästan aldrig huvudvärk) Blev genast fundersam och googlade upp detta. Och ska tydligen vara en symptom av detox(då chlorella är grym på att hjälpa till kroppen att detoxa). Huvudvärken var lindrig dagen efter och gick bort efter 1-2 dagar av användande.

Har nu mer energi än vanligt och som sagt har slutat med kaffe! Var alltid i behov att dricka kaffe på morgonen men nu behöver jag inte det längre.

Detoxen kan ha varit för jag har hållt på med lite droger innan m.m...
Citera
2013-11-14, 19:26
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Sophisticatedcutie: Där min chlorella kommer ifrån är 550 Mil från fukushima och dem använder ej havsvatten utan spring water som kommer ifrån bergen, och det ligger south. Och ska inte hittat något radioaktivt där ännu.

Du menar alltså att just den Chlorellan du använder, är odlad? Det låter konstigt att dom odlar chlorella i "spring water" när havet där är fullt av chlorella?
Den Chlorella jag har köpt är iallafall från havet och kommer från Holistic.
Citera
2013-11-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Du menar alltså att just den Chlorellan du använder, är odlad? Det låter konstigt att dom odlar chlorella i "spring water" när havet där är fullt av chlorella?
Den Chlorella jag har köpt är iallafall från havet och kommer från Holistic.

Dem odlar Chlorellan i bassänger! Sedan utsätts det för för vacum så att cellväggarna öppnas vilket gör att kroppen kan ta emot det mycket enklare. Annars går det rakt igenom!

". Yaeyama chlorella thrives here due to the combination of ideal climate and is grown in outdoor tanks underneath the tropical sun using food grade nutrients and mountain spring water."
Citera
2013-11-14, 19:35
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Dem odlar Chlorellan i bassänger! Sedan utsätts det för för vacum så att cellväggarna öppnas vilket gör att kroppen kan ta emot det mycket enklare. Annars går det rakt igenom!

". Yaeyama chlorella thrives here due to the combination of ideal climate and is grown in outdoor tanks underneath the tropical sun using food grade nutrients and mountain spring water."

Vilket märke är det på den odlade chlorellan du köper? Det är med andra ord inte Holistic?

Och mountain spring water? Du tror inte det finns någon radioaktivitet i det?
Citera
2013-11-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Vilket märke är det på den odlade chlorellan du köper? Det är med andra ord inte Holistic?

Och mountain spring water? Du tror inte det finns någon radioaktivitet i det?
Jag använder ett svensk märke med Yaeyama chlorellan och alla Yaeyama kommer från samma tillverkare bara olika namn på burkarna för dem köper in bulk-mängd och sedan säljer i små mängder.

There are parts of Japan that were minimally affected due to the jetstream and physical barriers (specifically the parts on the western and southern parts of the country).

Och det ligger långt nere i South. Dock kan jag inte säga säkert att det inte är någon radioaktivitet i den, dock gjordes ett test som jag visade. Det visar att det inte finns spår av radioaktivitet förutom alliminum osv, som förekommer i nästan alla slags vatten finns nästan inget 100% rent vatten längre.

Dock finns det en chans, därför om jag skulle köpa mer efter denna produkt kommer jag troligtvis köpa någon chlorella långt borta från japan.

Kollade även jetstreams osv och hur vattnet rör sig med radioaktivitet finns en sida för det. Och det gick över Stilla havet mer mot USAS kust, än mot japan. Då det så vatten går normalt. Men som sagt man ska helst inte köpa Yaeyamas chlorella då risken finns. Du verkar ju intresserad så köp helst inte därifrån, dock ska chlorellan från just det stället (yaeyamas) va renast från tungmetaller än andra chlorellas

Också enligt källor ska Chlorella även rensa kroppen från radioaktivitet (vet ej hur det funkar..)
Citera
2013-11-14, 19:52
Medlem
http://www.chlorella-europe.com/docs/coa_cct.pdf

Japanska regeringen ska också vara väldigt strikta med tester för saker och ting. Som t.ex hälsoprodukter
Citera
2014-07-25, 13:06
Medlem
JustZlatans avatar
Ni vet väl att man luktar riktigt illa efter ett tag med chlorella. Jag vet inte vad det beror på, men kroppslukten blir fasansfull. Det tog ett tag att lista ut vad det var som luktade hos mig, tillslut förstod jag att det var chlorella. När jag slutade med chlorella försvann kroppsodören efter några dagar.

Nu kan jag lukta mig till människor som äter chlorella.
Citera
2014-07-25, 13:32
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Självklart detoxar kroppen bra av sig om man äter nyttig kost. Dock är detta alltid ett stort + då få källor innehåller så mycket klorofyll som denna alg.
Detox är ett stort skämt. Kom gärna med någon studie som visar att det inte är så.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4576574.stm
Citera
2017-04-16, 13:16
Medlem
Pincodes avatar
Funderar på att börja använda chlorella eftersom algen rensar kroppen på tungmetaller och är allmänt avgiftande.

Läs mer om chlorella här: http://www.vitaminer.nu/chlorella

Någon som använt chlorella och kan dela med sig av sin erfarenhet? Vad har den för hälsoeffekter? Mår ni bättre av chlorella? Vilken del av världen kommer er chlorella ifrån?

http://i.imgur.com/N7zPQAs.png
Citera
2017-04-17, 21:55
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pincode
Funderar på att börja använda chlorella eftersom algen rensar kroppen på tungmetaller och är allmänt avgiftande.

Läs mer om chlorella här: http://www.vitaminer.nu/chlorella

Någon som använt chlorella och kan dela med sig av sin erfarenhet? Vad har den för hälsoeffekter? Mår ni bättre av chlorella? Vilken del av världen kommer er chlorella ifrån?

http://i.imgur.com/N7zPQAs.png
Jo jag försöker äta det, blir så jävla dålig av det och spirulina, vilket är ett teckan på att jag behöver det säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in