Citat:
Ursprungligen postat av
Sophisticatedcutiepie
Vilket märke är det på den odlade chlorellan du köper? Det är med andra ord inte Holistic?
Och mountain spring water? Du tror inte det finns någon radioaktivitet i det?
Jag använder ett svensk märke med Yaeyama chlorellan och alla Yaeyama kommer från samma tillverkare bara olika namn på burkarna för dem köper in bulk-mängd och sedan säljer i små mängder.
There are parts of Japan that were minimally affected due to the jetstream and physical barriers (specifically the parts on the western and southern parts of the country).
Och det ligger långt nere i South. Dock kan jag inte säga säkert att det inte är någon radioaktivitet i den, dock gjordes ett test som jag visade. Det visar att det inte finns spår av radioaktivitet förutom alliminum osv, som förekommer i nästan alla slags vatten finns nästan inget 100% rent vatten längre.
Dock finns det en chans, därför om jag skulle köpa mer efter denna produkt kommer jag troligtvis köpa någon chlorella långt borta från japan.
Kollade även jetstreams osv och hur vattnet rör sig med radioaktivitet finns en sida för det. Och det gick över Stilla havet mer mot USAS kust, än mot japan. Då det så vatten går normalt. Men som sagt man ska helst inte köpa Yaeyamas chlorella då risken finns. Du verkar ju intresserad så köp helst inte därifrån, dock ska chlorellan från just det stället (yaeyamas) va renast från tungmetaller än andra chlorellas
Också enligt källor ska Chlorella även rensa kroppen från radioaktivitet (vet ej hur det funkar..)