2013-11-13, 00:08
Medlem
Tippar p att jag r i rtt del av forumet, men MOD kan grna flytta trden om det behvs.

Hittade en sida dr det r en tidslinje frn 2000 fram tills universums slut som beskriver alla framsteg och hndelser som kommer att ga rum under denna tid. Sjlv har jag suttit i timmar och bara lst om saker som kommer att hnda under min egen livstid. Det som fascinerar mig mest r de medicinska framstegen som vi kommer att gra. Exempel r att r 2029 kommer vi kunna anvnda 3D-Print fr att printa mnskliga organ s som hjrtan osv , vilket kommer innebra att behovet fr donatorer kommer att frsvinna .

Lnken till sidan r hr: http://www.futuretimeline.net/

Vad ni ser framemot i framtiden. Skulle vara roligt att veta.
Citera
2013-11-13, 00:11
Medlem
Uran233s avatar
http://www.futuretimeline.net/21stce...technology.jpg

Alla politiska ideologier som fds och appliceras har ju sitt ursprung i just teknologiskt nyskapande. Mrkligt att detta inte diskuteras i politisk filosofi mer...
Citera
2013-11-13, 00:25
tack fr denna spnnande sida.. Sjlv tror jag folk kommer brja DNA designa nya mnniskor och drmed brja skapa supermnniskor. D kommer vanliga mnniskor konkurreras bort och de nya DNA-fabricerade mnniskan fortstta med sin utveckling.. De framtida supermnniskorna kommer se p vanliga mnniskor som vi ser p Schimpanser och Gorillor idag.
Citera
2013-11-13, 00:25
Medlem
morpdeuss avatar
Jag ser fram emot den teknologiska singulariteten.
Citera
2013-11-13, 00:31
Medlem
Detta r ju helt sjukt!

2053

Moore's Law reaches stunning new levels

Due to Moore's Law, the average desktop computer now has the raw processing power equivalent to all of the human brains on Earth combined. There is no longer a clear distinction between human and machine intelligence. Entities of astonishing realism and interactivity are widespread. Many are in fact merging with human intelligence, as the trend towards brain-computer links increases.

Och

By 2056, the number of cells that can be synthesised in a single organism is reaching almost 100 trillion: equal to the total number in the human body.* Debates are now occurring over "synthetic people" entering the population. What rights and freedoms would they have? Countless moral, ethical and legal arguments are raised.
Senast redigerad av Cesio 2013-11-13 kl. 00:33.
Citera
2013-11-13, 00:54
Medlem
Uran233s avatar
Om en bakterie i en glasskl delar sig varje timme, hur mnga bakterier finns det efter en mnad?
Hur mnga timmar gr det p en mnad..? 30 dagar * 24 timmar = 720. D br det allts finnas 2^720 bakterier i glassklen. Eftersom totala antalet atomer i universum r ~10^80; ett tal oerhrt mindre n 2^720. Exponentialfunktioner som Moore's lag, att denna lag kan fortstta ofrndrat under rhundradet, r med andra ord helt orimligt.

Varfr skulle man vara s dum att man skapade en robot med ett kta mnskligt medvetande frresten? Robotar r vra slavar, de vill man inte ska ha knslor, upplevelser, medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in