Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-17, 12:53
  #133
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
En ny studie från Kriminalvården visar att 1 procent av alla vuxna står för 63 procent av alla våldsbrottsdomar i Sverige. Ungefär hälften av alla återfallsbrott begås av en starkt brottsaktiv grupp. (dagens nyheter den 9 november 2013). Det går väldigt dåligt ihop med att 20-50 % av vissa folkgrupper skulle ägna sig åt en kriminell karriär. Då talar vi i så fall om ypperligt små grupper, inte 500000 muslimer.


Då skulle det isåfall vara otroligt enkelt att minska våldsbrotten i Sverige, utvisa dom man kan, återkalla medborgarskap och utvisa ännu fler, alternativt skärpa straffen så att dom iaf sitter inlåsta.
Varför gör man inte detta ?

Nu tillbaka till min länk där : http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...er_6272110.svd
Vad beror det på att vissa är så mycket mer brottsbenägna än andra ?
Tycker du att in invandrare "sköter sig" om han/hon blir dömd för ett mindre brott ? det tycker inte jag....
Och har man inte vett nog att sköta sig, trots att man får alla möjligheter i världen till ett bättre liv, då har man inget här å göra...........
Citera
2013-11-17, 16:27
  #134
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
En ny studie från Kriminalvården visar att 1 procent av alla vuxna står för 63 procent av alla våldsbrottsdomar i Sverige. Ungefär hälften av alla återfallsbrott begås av en starkt brottsaktiv grupp. (dagens nyheter den 9 november 2013). Det går väldigt dåligt ihop med att 20-50 % av vissa folkgrupper skulle ägna sig åt en kriminell karriär. Då talar vi i så fall om ypperligt små grupper, inte 500000 muslimer.

Du svänger friskt med siffrorna först nämner du 1 % och sen 20-50% skulle ägna sig åt kriminell karriär. Svar ja om du ser män utanför EU mellan 15 och 40 år som en grupp så får du siffror nära 50% som är dömda för någon typ av brott. Det du gör är att räkna med småbarn och pensionärer för att putsa till siffrorna lite. Lite som Ullenhag som talar om invandrare som går till jobbet och räknar med skandinaver som har bott i Sverige i 30 år, ohederligt.

Denna grupp invandrarmän är också kraftigt överrepresenterad när det kommer till narkotikahandel vilket är roten till en majoritet av våldsbrotten i Sverige. Så även våld som utförs av etniska svenskar kan invandrare vara delansvariga i.

Sen ställer jag mig fundersam till denna "studie" som Nils Öberg ligger bakom. Det verkar vara han själv som har gjort hela studien och den som inte håller med verkar få sparken. Läs nedan låter detta som någon man kan lita på, låter mer som ett beställningsjobb till agendasättande DN.

Citat:
Stark kritik mot Kriminalvårdens generaldirektör

Beskrivs som maktfullkomlig och despotisk.

Kritiken växer mot Kriminalvårdens generaldirektör Nils Öberg, som tillträdde för 20 månader sedan.

Sedan han började har ett tiotal chefer tvingats bort, förmåtts sluta eller omplacerats.

En av dem är Gunilla Ternert, tidigare regionchef i Stockholm, som jobbat 40 år inom Kriminalvården.

– Nils Öberg sade att han inte hade något förtroende för mig och att jag inte hade ett jobb dagen efter, säger hon till TV4, som just nu granskar Kriminalvården.

I tv-inslagen beskriver flera anonyma chefer rädslan för Nils Öberg.
Stort missnöje med ledningen

En säger till exempel så här:

”Nu sköter man sitt och är tyst. Händer det något får man väl sparken, det kanske inte ens behöver hända något för att det ska ske.”

Att tystnaden breder ut sig är inget nytt inom kriminalvården. En medarbetarundersökning från förra hösten visade att missnöjet med ledningen var stort, men att de anställda drog sig för att framföra kritik.
"Finns en stor rädsla"

Josip Jovasevic, ordförande för Seko inom Kriminalvården i Mellansverige, sade då att Kriminalvården är en rädd organisation. De senaste avslöjandena gör inte saken bättre.

– Det finns en stor rädsla i organisationen. Den har spridit sig till alla nivåer. Det är aldrig bra, oavsett om det rör höga chefer eller andra. Det ska vara öppet och man ska kunna diskutera utan att vara rädd för konsekvenserna, säger Josip Jovasevic.

Däremot vill han inte kommentera att enskilda, högt uppsatta chefer fått sluta eller byta arbetsuppgifter.

Men generellt sett tycker han inte det är så konstigt med tanke på missnöjet med ledningen, som medarbetarundersökningen visade.
http://www.affarsliv.com/start/nyhet...eneraldirektor
__________________
Senast redigerad av White Christmas 2013-11-17 kl. 16:30.
Citera
2013-12-12, 05:17
  #135
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Även om det är sant att muslimer är enormt överrepresenterade i brottsstatistiken så kan man vända på resonemanget och säga att 98 -99 % sköter sig alldeles utmärkt ute i samhället. Det kan vara bra att ha det perspektivet och inte bli vettskrämd varje gång man stöter på en svartmuskig man.

Men däremot så är det allvarligt att man vägrar acceptera att detta är en kostnad för invandringen. Därför att det är en indirekt kostnad för invandringen. Det är ännu mer allvarligt att man vägrar erkänna att detta ens existerar. Och att man vägrar att ens undersöka saken. Därför att om man undersöker saken så har man ju det problemet att man måste fundera på att ta emot ett mindre antal människor från andra kulturer.

Kan inte hålla med om att 98-99% av utlandsfödda invandrare sköter sig utmärkt i samhället. Ska vi ta in bidragsbrott, momsfiffel, skattebrott, skadegörelse, miljöbrott, arbetsmiljöbrott, misshandel, olaga tvång, narkotikabrott, övergrepp i rättssak, sexuellt ofredande etc, så rasar nog siffrorna ner under 50%. Då avser jag inte personer misstänkta eller fällda i domstol. Då avser jag verkligheten så som den är.

Ska man, som man gör i alla andra länder, se till hur ärliga de varit i sin asyl och invandringsprocess så halkar siffran garanterat ner under 10%. Även Migrationsverket är fullt öppna med att de som kommer hit drar en vals. Det kallas för "flyktingberättelser". F ö är det bara 10% som fått PUT pga flyktingstatus (5% enligt UNHCRs def.). I andra länder är det straffbart att ljuga för migrationsmyndigheter men inte i Sverige. Alla dessa lögner borde klassas som bedrägeri eller osant intygande. Läs Merit Wager.

Skulle vilja citera en favorit,
"90% av Finnarna ger oss andra ett dåligt rykte". Mark Levengod.

Tyvärr gäller det samma för importer från MENA och många grupper från Balkan. Andra grupper så som t ex Vietnameserna sköter sig betydligt bättre. Problemet ligger den kultur som de olika grupperna tar med sig.

Jämför med hur vi i väst försökte marginalisera problemen med al Qaida och islamism. Terror och våld sas inte ha med islam eller islamism att göra. Al Qaida sas bara vara en mycket liten extrem rörelse. 2001 gjordes en stor opinionsundersökning i arabvärlden om vilket folkligt stöd al Qaida hade. Om jag minns rätt hamnade siffrorna på mellan 25 och 60% direkt stöd för al Qaida bland den muslimska befolkningen. Dessa siffror bekräftas senare när fria val hålls i dessa länder. Denna opinionsundersökning sopades under mattan i Sverige och etablissemanget fortsatte att låtsas som om det hela var ett marginellt problem.

När Islamisterna (Brödraskapet och Salafisterna) fick över 70 % i parlamentsvalet i Egypten blev jag inte ett skit förvånad - jag har för länge sedan monterat bort skygglapparna.
Citera
2014-03-02, 07:27
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
De två bästa förklaringarna till afrikaners och arabers tendens till att våldta är dels deras efterblivna kulturer, dels deras lägre genetiska arv. De har som regel lägre intelligens än vita nordbor, vilket gör dem mer sexualdrivna och utåtagerande. Detta är något som alla egentligen vet, men denna sanning är absolut förbjuden.

Afrikaner ska jag inte yttra mig om, men däremot araber kan du inte säga att de har lägre intelligens när de byggde upp stora monument medans vi i Sverige efter några hundratals år lärde oss hur man seglar. Lite komiskt faktiskt. Samtidigt som muslimerna expanderar och tar över de byzantiska riket som var en sjuk stormakt på den tiden.

Sämre genetisk arv? Tror jag inte. Lägre intelligens? Tror jag inte. Det jag tror är att deras ledare har inte varit alls smarta. Kriget har försämrat deras tillstånd. Deras stormaktstid är över och de får inte alls samma utbildning som jag eller du får. Är själv svensk och INTE "anti-svensk" men ville bara påpeka det
Citera
2014-03-02, 12:12
  #137
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingerejl
Afrikaner ska jag inte yttra mig om, men däremot araber kan du inte säga att de har lägre intelligens när de byggde upp stora monument medans vi i Sverige efter några hundratals år lärde oss hur man seglar. Lite komiskt faktiskt. Samtidigt som muslimerna expanderar och tar över de byzantiska riket som var en sjuk stormakt på den tiden.

Sämre genetisk arv? Tror jag inte. Lägre intelligens? Tror jag inte. Det jag tror är att deras ledare har inte varit alls smarta. Kriget har försämrat deras tillstånd. Deras stormaktstid är över och de får inte alls samma utbildning som jag eller du får. Är själv svensk och INTE "anti-svensk" men ville bara påpeka det


Vilka monument är det du tänker på, pyramiderna? moskéerna? Om du kan din historia så finns det gott forskning som visar att de som idag bor i Nordafrika är inte släkt med Faraonerna istället har de europeiskt ursprung.

Muslimerna var barbarer och tog över andras samhällen med hjälp av barbarism och våldtäkter, detta genom antal och inte för att de var bra krigare. Redan då "krigade" man med livmodern mot andra grupper. 1000 kyrkor har gjorts om till moskéer, te x är all den vackra mosaik som finns i muslimvärlden verk av kristna, det är helt enkelt kyrkor man har gjort om till moskéer.

Ta del av den forskning som finns från USA den visar att det finns generella skillnader i intelligens mellan olika etniciteter. Finns en väldigt bra norsk dokumentärserie gjord av norska motsvarigheten till SVT men som man vägrar att visa på SVT.

Finns på youtube, ett av avsnitten tar upp skillnaden i intelligens mellan olika raser. Alla 7 avsnitt rekommenderas, de tar upp sånt man inte vill ska komma ut till den svenska befolkningen.


Hjernevask / Brainwash
https://www.youtube.com/watch?v=HixvPj2GxoA


Sprid informationen om dessa dokumentärer
Citera
2014-03-02, 18:24
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerejl
Afrikaner ska jag inte yttra mig om, men däremot araber kan du inte säga att de har lägre intelligens när de byggde upp stora monument medans vi i Sverige efter några hundratals år lärde oss hur man seglar. Lite komiskt faktiskt. Samtidigt som muslimerna expanderar och tar över de byzantiska riket som var en sjuk stormakt på den tiden.

Sämre genetisk arv? Tror jag inte. Lägre intelligens? Tror jag inte. Det jag tror är att deras ledare har inte varit alls smarta. Kriget har försämrat deras tillstånd. Deras stormaktstid är över och de får inte alls samma utbildning som jag eller du får. Är själv svensk och INTE "anti-svensk" men ville bara påpeka det

Dagens araber har stora skillnader i DNA i förhållande till 600-talet, då de monument du talar om redan var byggda. En oerhört omfattande slavimport av framför allt negresser under tusen år ha gjort att det negroida inslaget i hela mena har ökat väsentligt. Dagens araber är mer att betrakta som mulatter, en blandning av den en gång vita befolkning som bodde där och afrikaner.

Som en slump verkar den genomsnittliga iq:n i mena motsvara den för de svarta mulatterna i USA, dvs ca 85 poäng.
Citera
2014-03-03, 04:23
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Vilka monument är det du tänker på, pyramiderna? moskéerna? Om du kan din historia så finns det gott forskning som visar att de som idag bor i Nordafrika är inte släkt med Faraonerna istället har de europeiskt ursprung.

Muslimerna var barbarer och tog över andras samhällen med hjälp av barbarism och våldtäkter, detta genom antal och inte för att de var bra krigare. Redan då "krigade" man med livmodern mot andra grupper. 1000 kyrkor har gjorts om till moskéer, te x är all den vackra mosaik som finns i muslimvärlden verk av kristna, det är helt enkelt kyrkor man har gjort om till moskéer.

Ta del av den forskning som finns från USA den visar att det finns generella skillnader i intelligens mellan olika etniciteter. Finns en väldigt bra norsk dokumentärserie gjord av norska motsvarigheten till SVT men som man vägrar att visa på SVT.

Finns på youtube, ett av avsnitten tar upp skillnaden i intelligens mellan olika raser. Alla 7 avsnitt rekommenderas, de tar upp sånt man inte vill ska komma ut till den svenska befolkningen.


Hjernevask / Brainwash
https://www.youtube.com/watch?v=HixvPj2GxoA


Sprid informationen om dessa dokumentärer

Haha wow! Barbarism? Lika mycket barbariskt som Romarna. Det var en tid där man erövrade och självklart vart dom erövrade till slut med. Inom Islam finns en lag där man inte får våldta, så vad yrar du om? Om de våldtog var det då INTE muslimer för då går de emot den muslimska lagen.

Det du framstår är som att araberna har fått all sina monument från de kristna. Ja absolut, det är sant att det har fått några. Alla? Nej. Kolla exempelvis på Babylonien som självaste Alexander den store såg som "paradiset". Mesopotamien. De byggde även stora byggnader i Spanien.

Att det var bra krigare eller antal? Vad spelar det för roll egentligen? Vi snackar inte om hur skickliga krigare de är men jag tycker ändå att vi måste beröma dom för deras listighet på den tiden, och de utvecklade matten som vi i dagens läge använder : Se algebra

Även många år senare som du kom in på, så expanderade muslimerna också med mindre brutalitet. Har du läst om Saladin? De kristna korstågarna torterade och dödade de som hade fångats i krig, medans muslimerna mata dom och behandla dom väl. Efter de heliga kriget i Jerusalem som muslimerna vann, antal eller bra krigare? Så var alla välkomna in oavsett religion. Wow säger jag bara.

Framstår nu att jag skyddar muslimerna men jag skulle säga att jag skyddar de som är sant.
Citera
2014-11-22, 17:39
  #140
Medlem
Nicke08s avatar
Jag noterar att denna sensationella nyhet att Åkessons uppgifter om att invandrare är mer kriminella var lögn och som spreds som en löpeld genom vårt land och beskrev SD:s partiledare som en clown när han intervjuades av BBC inte har kommenterats av en enda svensk journalist under det år som har passerat när det visades sig att han faktiskt hade rätt.

När självaste Robert Aschberg gjorde sitt livs misstag och öppnade Pandoras ask i direktsänd radio genom ett Trampa-i-Klaveret-De-Lux och lät SCB uttala sig om just detta och gav partiledaren rätt och omkullkastade PK-isternas mytbildning.

Inget förvånande. Men tystnaden är mer talande faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Nicke08 2014-11-22 kl. 17:43. Anledning: korr datum
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback