2013-11-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Blev kär i Henriks fotograftjej, hon var ju underbar! Riktigt bra program, hade gärna fått vara en timme.

Riktigt hardcore no shave feminist, finns video där hon onanera framför webcam med.
Citera
2013-11-14, 19:13
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag tittade precis på det första avsnittet på SVT-play. Som den gamle beundrare av Killingänget som jag är, hoppades jag kanske att programmet, med både Johan och Henrik inblandade, skulle vara lite roligare än det jag tyckte att det var. Men visst, det var lite småroligt bitvis, och klart sevärt.

Jag tycke att tjejen som hjälpte Johan var betydligt proffsigare än hon som hjälpte Henrik. Vad tycker ni andra?

Jag tyckte det var skönt att de inte skämtade bort programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Blev kär i Henriks fotograftjej, hon var ju underbar! Riktigt bra program, hade gärna fått vara en timme.
+1
Citera
2013-11-14, 19:16
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Riktigt hardcore no shave feminist, finns video där hon onanera framför webcam med.

Suuuuuuure...

PS, PM:a länk

Citera
2013-11-14, 21:05
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Jag tror att Johans "musa" är en mer renodlad proffsfotograf, även om hon verkar vara lite för konstnärlig för min smal. Däremot tycker jag att Henriks tjej var mer passande för uppdraget, hon fick verkligen igång Henrik och jag tycker att det blev en hel del bra bilder på honom (är inte lika imponerad av Johans bilder). Tyvärr påminde hon extremt mycket om en kompis som tog livet av sig. Inget fel med det, snarare tvärt om, men det fick mig att "zona ut" lite mitt i avsnittet.
Jag tycker tvärtom att Johans bilder blev bäst. Att plocka fram en "rolig" peruk, och en massa annan rekvisita, kändes lite som billigt fusk enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Jag tyckte det var skönt att de inte skämtade bort programmet.
Fast grejen med Killinggänget är att de klarar av att beröra seriösa, och då bra mycket seriösare/allvarligare teman än fotografering, med en rejäl portion humor, utan att de skämtar bort allvaret.
Citera
2013-11-14, 21:12
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag tycker tvärtom att Johans bilder blev bäst. Att plocka fram en "rolig" peruk, och en massa annan rekvisita, kändes lite som billigt fusk enligt mig.

Fast grejen med Killinggänget är att de klarar av att beröra seriösa, och då bra mycket seriösare/allvarligare teman än fotografering, med en rejäl portion humor, utan att de skämtar bort allvaret.

Tror du har fel förväntningar om du vill att programmet ska vara "roligt". Det är en underhållande dokumentär (infotainment heter kategorin i amerikat) i stil med historieätarna. De vill seriöst utforska fotokonsten men gör det på ett kul sätt.

Dessutom cringar jag så fort Schyffert försöker vara lustig, han känns så forcerad. Aldrig riktigt gillat honom.
Citera
2013-11-14, 21:19
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Tror du har fel förväntningar om du vill att programmet ska vara "roligt". Det är en underhållande dokumentär (infotainment heter kategorin i amerikat) i stil med historieätarna. De vill seriöst utforska fotokonsten men gör det på ett kul sätt.

Dessutom cringar jag så fort Schyffert försöker vara lustig, han känns så forcerad. Aldrig riktigt gillat honom.
Jag visste ungefär vad programmet skulle gå ut på. Mina förväntningar var tydligen lite för höga, jag trodde att Johan och Henrik skulle kunna göra det här med lite mer humor. Eller lite mer underhållande, om du hellre vill kalla det för det.
Senast redigerad av bobhnud 2013-11-14 kl. 21:27.
Citera
2013-11-15, 02:41
Medlem
ace_secs avatar
Lovande!

Kändes mer som att man "hängde" med kompisarna Rheborg och Schyffert. Avslappnat och kul
Citera
2013-11-15, 13:07
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Suuuuuuure...

PS, PM:a länk

http://arvidabystrom.se/
Citera
2013-11-15, 19:43
Medlem
Att prata om en "kommande kultserie" är egentligen kanske det enda sättet man öht kan felaktigt använda den hyfsat liberala benämningen "kult" på. Det är aldrig kult innan det är öht släppt och har en eventuell kult-following. Kom ihåg den tumregeln.
Citera
2013-11-16, 07:38
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
http://arvidabystrom.se/
Vad i hela helvete är det?
Citera
2013-11-16, 14:46
Medlem
Douche-chills avatar
Lite taffligt att intromötet i början och samt utvärderingen på slutet, så uppenbarligen var filmat i ett svep vid samma tillfälle. Samma kläder och samma ljussättning. Ska man låtsas ska man låtsas bra – har dom ingen scripta?

Sedan tycker jag att Henrik var den som misslyckades med sitt uppdrag då han inte lyckades att gå ifrån sitt vanliga modus operandi att vara "läcker" och "crazy". Annars var det ett småtrivsligt och roligt program. Håller med om att det kunde vara fem-tio minuter längre.
Senast redigerad av Douche-chill 2013-11-16 kl. 15:19.
Citera
2013-11-16, 18:27
Medlem
Fick väldigt positivt intryck av första delen och jag tyckte det var skönt att Rheborg och Schyffert tonade ner humorn till en lagom nivå. Men vad som gör mig aningen fundersam är mitt besök på deras flickr's. Har dom ett tidigare etablerat intresse för fotografering? För bilderna där var helgrymma och jag har aldrig hört någonting innan om ett så pass stort intresse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in