• 1
  • 2
2013-11-12, 21:04
Moderator
Dr Kings avatar
Imorgon onsdag börjar Alla är fotografer med Henrik Schyffert och Johan Rheborg. Jag tycker det verkar lovande och har förutsättningar att bli en riktig kultserie.

http://www.svt.se/alla-ar-fotografer/
Citera
2013-11-12, 21:22
Medlem
S-cups avatar
Jag har väntat på den lite smått i flera månader. Ska bli skönt att den äntligen kommer igång.

Har väl egentligen inte så väldigt höga förväntningar, men serien lockar mitt fotointresse och herrarna är det inte heller något fel på. Att kala det för en kommande kultserie tror jag dock är att ta i från tårna.
Citera
2013-11-13, 00:09
Medlem
Kultserie innan det ens har börjat?
Jag tycker också det verkar intressant. Gillar att fota men behöver lära mig mycket mer. Gillar Schyffert, gillar Rheborg också. Risken är väl bara att dom snackar hål i huvet på varann utan att få så mycket sagt.
Citera
2013-11-13, 00:51
Medlem
santacls avatar
Så dom ska va med i alla avsnitt alltså ? Fick intrycket av att en av dom åker runt till folk och intervjuar dom och kollar deras bilder. Helt fel alltså.
Citera
2013-11-13, 21:06
Moderator
Dr Kings avatar
Missa inte premiären som nyss har börjat. Henka Schyffert och Johan Rheborg har ett klockrent avslappnat samspel. Man saknar bara att Erik Haag och Fredrik Lindström skulle ha varit med också.
Citera
2013-11-13, 21:37
Medlem
Blorkums avatar
Jag tycker det börjar bra. Intressant och underhållande. Kommer fortsätta följa programmet.

Är själv en amatörfotograf som allt för ofta känner avsaknad av inspiration. Tror jag kan få nyttig input av detta program.
Citera
2013-11-14, 01:29
Medlem
bobhnuds avatar
Jag tittade precis på det första avsnittet på SVT-play. Som den gamle beundrare av Killingänget som jag är, hoppades jag kanske att programmet, med både Johan och Henrik inblandade, skulle vara lite roligare än det jag tyckte att det var. Men visst, det var lite småroligt bitvis, och klart sevärt.

Jag tycke att tjejen som hjälpte Johan var betydligt proffsigare än hon som hjälpte Henrik. Vad tycker ni andra?
Citera
2013-11-14, 02:45
Medlem
S-cups avatar
Såg nyss första avsnittet och jag måste säga att det verkar mycket lovande! Inte något tort och tråkigt fotoprogram, inte heller någon fånig komediserie. Jag tycker det var en bra balans.

En stor nackdel var dock att det bara var en halvtimme långt, jag hade utan problem kunnat se ytterligare en halvtimme. Nu kändes det som att det fanns en massa bra material som de var tvungen att klippa bort.

Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Jag tycke att tjejen som hjälpte Johan var betydligt proffsigare än hon som hjälpte Henrik. Vad tycker ni andra?
Jag tror att Johans "musa" är en mer renodlad proffsfotograf, även om hon verkar vara lite för konstnärlig för min smal. Däremot tycker jag att Henriks tjej var mer passande för uppdraget, hon fick verkligen igång Henrik och jag tycker att det blev en hel del bra bilder på honom (är inte lika imponerad av Johans bilder). Tyvärr påminde hon extremt mycket om en kompis som tog livet av sig. Inget fel med det, snarare tvärt om, men det fick mig att "zona ut" lite mitt i avsnittet.

Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt, synd bara att de är så korta.
Citera
2013-11-14, 08:10
Medlem
ArneIIIs avatar
Som väntat byggde programmet mycket på samspelet mellan Johan och Henrik vilket jag tyckte var bra då jag är barn av Killinggänget och 90-talshumor. Ett bra betyg är att jag, som är totalt ointresserad av fotografering, även fann själva ämnet intressant.
Citera
2013-11-14, 08:14
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud

Blev kär i Henriks fotograftjej, hon var ju underbar! Riktigt bra program, hade gärna fått vara en timme.
Citera
2013-11-14, 14:01
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Blev kär i Henriks fotograftjej, hon var ju underbar! Riktigt bra program, hade gärna fått vara en timme.

Yes, vilken midja!

Tycker det var ett bra program och absolut inspirerande för folk som mig med lite för dyr kamera men fast i istappar i motljus-stadiet

Störde mig lite på Johans fotograf som inte hittar orden när hon ska beskriva en känsla, inte så TV-mässigt.

Men kul program och ser fram emot att följa det!
Citera
2013-11-14, 14:45
Medlem
Jag hade helt klart högre förväntningar med tanke på de som står bakom den men måste medge att jag blev väldigt besviken.

Utan att gå in på i djupare analys kan jag bara konstatera att Schyffert och Rheborg är tråkiga som fan att se på. Mina ögon blöder fortfarande efter att sett Schyffert posera halvnaken i någon form av Pippi Långstrump peruk samtidigt som han blir fotograferad av en hippie med trosorna upp till naveln.

Positivt var vinjettmusiken som var bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in