• 1
  • 2
2005-07-12, 16:30
Medlem
Tänkte köpa en kontorsstol som inte är allför dyr, och behöver tips. Jag vill att stolen skall ha nackstöd, armstöd (helst höjningsbara sådana) och "gung" funktion. Jag vill även att den skall gå att höja och sänka och att ryggstödet går att ställa in. Till detta skall det naturligtvis vara en behaglig dyna att sitta på.

Sen vill jag också ha ett nytt datorbord som är höj och sänkbart, samt har en liten "hylla" att ställa monitorn på så att den hamnar i ögonhöjd så att man slipper spänna nacken. Jag vill också att den har en utdragsskiva för tangetbordetgärna ergnoromsikt utformat så att jag även kan ha min mus där. Sedan, och det här är viktigt, så jag vill INTE ha någon förbannad hylla under bordet vid fötterna! Jag vill kunna sträcka ut benen i frihet och stört på alla hyllor har detta. Sedan vill jag absolut inte att bordet är bredare än en meter men dock något bredare än 70 cm och samt djupare än 50 cm.

Jag har sökt runt på affärer som IKEA, men det har visat sig vara renarama skit butiken för denna typen av möbler. Jag har heller inte hittat någon annan vettig butik för denna typ av möbler. Enda i så fall skulle vara Svanströms som säljer stolar men dessa är fasligt dyra (närmare 10.000 kr med moms) och det måste väl ändå gå att få en schysst stol för mindre än så?

OBS! Jag är baserad i STHLM området och skulle i första hand uppskatta tips om affärer i det området eller dess närhet.

Tacksam för svar
Citera
2005-07-12, 16:56
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Har ni någon JYSK-butik i närheten av huvudstaden så föreslår jag att du åker dit och kollar...finns helt ok saker där till ett billigt pris.
Citera
2005-07-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Har ni någon JYSK-butik i närheten av huvudstaden så föreslår jag att du åker dit och kollar...finns helt ok saker där till ett billigt pris.
Jo, men JYSK är också dåliga på sortiment. Mest utomhus möbler och sådant.
Citera
2005-07-13, 00:36
Medlem
ress avatar
Du har inte lite krav på datorbordet
Låter som att det blir svårt att få ett som passar dig enligt dom sakerna du har skrivit.

Men åk till t.ex jysk och kolla, dom har förövrigt en billig och skön kontorsstol som heter chef nåt.. dock inget nackstöd tror jag.

Annars får du väll besöka kinnarps återförsäljare eller nåt... eller typ möbelfimor som EM eller vad dom nu heter. Men då kostar det väll därefter.
Citera
2005-07-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av res
Du har inte lite krav på datorbordet
Låter som att det blir svårt att få ett som passar dig enligt dom sakerna du har skrivit.

Men åk till t.ex jysk och kolla, dom har förövrigt en billig och skön kontorsstol som heter chef nåt.. dock inget nackstöd tror jag.

Annars får du väll besöka kinnarps återförsäljare eller nåt... eller typ möbelfimor som EM eller vad dom nu heter. Men då kostar det väll därefter.
Ok, kan du ge mig lite fler exempel på kedjor som säljer bra kontorsmöbler? Känner bara till typ IKEA, Jysk, MIO osv, och de har uruselt sortiment beträffande dessa artiklar.
Citera
2005-07-13, 01:12
Medlem
ress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ok, kan du ge mig lite fler exempel på kedjor som säljer bra kontorsmöbler? Känner bara till typ IKEA, Jysk, MIO osv, och de har uruselt sortiment beträffande dessa artiklar.

Vet typ inga mera än dom jag nämde innan, Kinnarps är ju bra grejor.. men inte billiga skulle jag tro?
Sitter i en trevlig Kinnarps stol på jobbet och den är inte direkt fel.

Kolla på www.kinnarps.se och ta sen återförsäljare och välj ditt område så borde du hitta nån butik som du kan besöka.
Citera
2006-12-26, 03:11
Bannlyst
Ursäkta bumpen, men hur gick det? Jag har exakt samma problem som trådskaparen. Kan någon rekommendera en butik med bra kontorsstolar?
Citera
2006-12-27, 13:31
Medlem
Pastor Franzs avatar
Bor du i Skaraborg så kan jag rekommendera en tur till Kinnarps fabrik, på andrahandssorteringen får du riktigt bra stolar till ett billigare pris.
Citera
2006-12-28, 23:18
Medlem
Piglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Bor du i Skaraborg så kan jag rekommendera en tur till Kinnarps fabrik, på andrahandssorteringen får du riktigt bra stolar till ett billigare pris.

Blev en ny kinnarps för mig. Tror det vara 5500 jag fick betala för den. Kan det ju helt klart vara värt så mkt som man sitter framför burken.

Lycka till...
Citera
2006-12-29, 17:50
Medlem
Det finns flera butiker som säljer begagnade kontorsmöbler av bra (proffs) kvalitet och i fint skick till hyfsade priser.
Jag kommer inte på namnet på någon just nu men en ligger i gamla motellet "Gyllene Ratten" utefter E4:an strax söder om stan.

---/samoht
Citera
2007-04-16, 21:38
Bannlyst
söker också efter en arbetsstol till att ha vid datorn. Den ska inte vara dyr, den ska ha armstöd, gungfunktion och man ska kunna höja och sänka den.
Inte mer än 2000kr gärna under 1500kr.
Citera
2007-04-17, 00:16
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
söker också efter en arbetsstol till att ha vid datorn. Den ska inte vara dyr, den ska ha armstöd, gungfunktion och man ska kunna höja och sänka den.
Inte mer än 2000kr gärna under 1500kr.

ALLAK från IKEA, vet inte om dom säljer den längre men otroligt skön, gnisslar dock lite ibland när man gungar för mycket... kostar ca 1000-1500 har jag för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in