2013-11-12, 05:39
Medlem
Hejsan,

jag läste för någon vecka sedan i Metro om ett nytt märke som skulle vara jättebilliga men inte jätte"fräna". Man skulle typ kunna få en ny för 900-2000:-.

FRÅGA1. Någon som vet vad/vilket märke jag menar?

FRÅGA 2. jag behöver lyssna på musik och fotografera/filma och kunna föra över det till datorn. I någorlunda bra kvalitet. Samt ringa så klart. Jag vill kunna använda kontantkort. Var får man detta till minsta möjliga pris?

m v h

mkt tacksam för svar!!
Citera
2013-11-12, 05:57
Medlem
Napis avatar
Här finns det du söker.
Citera
2013-11-12, 05:58
Medlem
-Mystics avatar
Det var troligtvis dessa mobiler som presenteras i följande artikel.

http://www.swedroid.se/kazam-present...oid-telefoner/
Citera
2013-11-12, 07:16
Medlem
Problemet är nog mest kombinatioen någorlunda bra kamera och lågt pris. Det som de billigare telefonerna oftast dragit ner kvaliteten på är just kameran. Så det beror nog mycket på vad du menar med skaplig kvalitet.

Men kan du tänka dig att betala upp till 2000 kr kan det nog finnas något som är OK.
Citera
2013-11-13, 06:25
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Problemet är nog mest kombinatioen någorlunda bra kamera och lågt pris. Det som de billigare telefonerna oftast dragit ner kvaliteten på är just kameran. Så det beror nog mycket på vad du menar med skaplig kvalitet.

Men kan du tänka dig att betala upp till 2000 kr kan det nog finnas något som är OK.

En av de jag länkade till verkar ju ha hyfsad kamera för 1000spänn

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefo...Mini-Tele2last
Citera
2013-11-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
En av de jag länkade till verkar ju ha hyfsad kamera för 1000spänn

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefo...Mini-Tele2last

I o f s men den har ett par år på nacken och i och med det ganska lite lagringsminne och en äldre androidversion.

Kan man tänka sig en begagnad telefon skulle jag leta efter en Sony Ericsson Xperia Arc som har en 8 mp kamera och tar bra bilder. Även då lite internminne men den kan man kanske få för ett bra pris begagnad ( någon hundralapp) och då är det kanske lättare att stå ut med sådana nackdelar.
Citera
2013-11-13, 10:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
I o f s men den har ett par år på nacken och i och med det ganska lite lagringsminne och en äldre androidversion.

Kan man tänka sig en begagnad telefon skulle jag leta efter en Sony Ericsson Xperia Arc som har en 8 mp kamera och tar bra bilder. Även då lite internminne men den kan man kanske få för ett bra pris begagnad ( någon hundralapp) och då är det kanske lättare att stå ut med sådana nackdelar.
Vad har det för betydelse om internminnet är litet när man kan ha minneskort?
Jag har Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro och när jag uppdaterade programvaran så fick jag android 4.0.4 som man klarar sig bra med
Citera
2013-11-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro och när jag uppdaterade programvaran så fick jag android 4.0.4 som man klarar sig bra med

Mest för att allt inte går att ha på minneskortet och då blir det snabbt fullt. Har själv en Xperia Arc som fortfarande är bra på alla sätt utom just det att det inte längre går att uppdatera några appar då minnet är fullt. Allt som går är flyttat till minneskort.
Citera
2013-11-13, 12:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Mest för att allt inte går att ha på minneskortet och då blir det snabbt fullt. Har själv en Xperia Arc som fortfarande är bra på alla sätt utom just det att det inte längre går att uppdatera några appar då minnet är fullt. Allt som går är flyttat till minneskort.
Ok då fattar jag, laddar inte ner så många appar eller spel men kan tänka mig att det blir problem för vissa som nästan ersätter datorn med mobilen.
Citera
2013-11-13, 12:41
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Fast den fick du väl inte officiellt? Senaste versionen till Mimmi är 2.1?
Citera
2013-11-13, 14:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Skrev kanske fel modell, modellnummer är: SK17i och tror den kallas XPERIA X10 mini pro2 ...ser ut som denna: http://www.sonymobile.com/se/product...eria-mini-pro/

Jag uppdaterade bara som vanligt i mobilens uppdateringstjänst så det var en officiell uppdatering.
Citera
2013-11-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposed

Alla de senaste "bättre" modellerna av Sony-Ericson fick 4.0.4 officiellt och nedladdninsbart från hemsidan. Mini, Mini Pro, Neo, Pro, Arc, Arc S etc..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in