2013-11-11, 10:19
Medlem
Hej!
Jag har absolut ingen aning vad jag skulle starta denna tråden så det fick bli här!
Min fundering till er där ute är då som titeln lyder.

Hur formar vi samhället & samhället oss? Hur?
Hur tror du att det funkar?
Citera
2013-11-11, 10:25
Bannlyst
jadu vi blir ju en produkt av våran miljö.
Citera
2013-11-11, 10:37
Medlem
Uran233s avatar
Hyllkilometer har skrivits om detta ämne. Vari består diskussionen? Vad anser du själv?
Citera
2013-11-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Hyllkilometer har skrivits om detta ämne. Vari består diskussionen? Vad anser du själv?

Kan du länka till liknande trådar? Om du har någon källa.
Detta är en fundering från min sida.
Citera
2013-11-11, 11:35
Medlem
skunkjobbs avatar
På alla möjliga sätt och vis förstås. Det sker ju reciprokt, åt båda hållen då det är vi människor som utgör samhället. Man kan väl säga att det sker en sammansmältning till något som närmar sig ett medelvärde av människors preferenser inom stora och små grupper som har mindre eller mer med varandra att göra. Inget konstigt med det väl? Vill man leva utan någon hänsyn till andra människor så finns det stora skogar och små öar att bosätta sig i/på.
Citera
2013-11-11, 11:36
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offmetal
Kan du länka till liknande trådar? Om du har någon källa.
Detta är en fundering från min sida.

Jag menar det är ju en otroligt övergripande fråga som snarare passar i "filosofi"-delen av flashback; relationen mellan individ & stat, person och kollektiv har ju varit ett ämne som diskuterades redan av "de gamla grekerna". Att individen formas och formar samhället är ju inte något "konspiratoriskt".
Citera
2013-11-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Jag menar det är ju en otroligt övergripande fråga som snarare passar i "filosofi"-delen av flashback; relationen mellan individ & stat, person och kollektiv har ju varit ett ämne som diskuterades redan av "de gamla grekerna". Att individen formas och formar samhället är ju inte något "konspiratoriskt".

missuppfattade dig. Hänger med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in