2013-11-11, 07:40
Medlem
Nattriddares avatar
Goddag!

För nästan ett år sedan köpte jag (på utförsäljning) en iOmega iConnect, http://m3.idg.se/2.1022/1.316769/iom...as-utan-diskar

Har kopplat in den i min router, hittar grejen över nätverket, 192.168-blablabla och kommer in i själva apparaten för att göra inställningar och allt. Gick till manicken och tryckte in en extern hårddisk, glad i hågen tillbaka till laptopen och försökte att hitta min externa hårddisk i iOmegan, men icke!

Har gjort omstart, både manuell och över nätverket, har googlat och sökt, har kliat mig i huvudet nu rätt så länge. Gjort flera försök med flera veckors mellanrum, men nu har jag fått nog, jag måste ju hitta mina hårddiskar genom manicken. Hjälp, är det någon som kan sånt här?

I webbläsaren, när jag söker upp iOmegan, står det: "Shared Storage:You must have a USB external storage device connected to the Iomega iConnect before using this feature. There are currently no folders defined."

Allt är inkopplat som det ska; iOmega till router och USB-sladd till iOmegan från hårddisk. Vad mer kan krävas?

Tack på förhand!
Citera
2013-11-11, 08:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC -> Hårdvara (Nätverk)

//Mod

Du kanske behöver en drivrutin eller program som avser routern -> HDD <- HDD -< routern.

Jag kör själv 2 st externa HDD i min router som då är en Netgear modell XXXX. Där behövde jag installerar ett program/drivrutin -> ReadySHARE Cloud som i sin tur delar ut diskarna under nätverket.

Under routerns kontrollpanel så ligger detta utdelat, se bild -> http://i.imgur.com/zmMp2KA.png

Har du kontrollerat under routerns kontrollpanel?
Citera
2013-11-11, 10:05
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tråd -> Hårdvara PC -> Hårdvara (Nätverk)

//Mod

Du kanske behöver en drivrutin eller program som avser routern -> HDD ReadySHARE Cloud som i sin tur delar ut diskarna under nätverket.

Under routerns kontrollpanel så ligger detta utdelat, se bild ->

Har du kontrollerat under routerns kontrollpanel?

Tack för hjälp med flytt och tack för hjälpsamt svar!
Jag har fortsatt att söka och fann det här: https://lenovo-na-en.custhelp.com/ap...ail/a_id/26106
Har tankat hem och installerat den versionen med Twonky (vad-det-nu-är) och håller i skrivande stund på att försöka förstå mig på det. Vet inte om det går, men jag håller tråden uppdaterad så att det kanske kan hjälpa fler efterkommande med liknande problem.

Ja, jag har kollat under kontrollpanelen i 192.186.*.** på manickens sida. Men där syns inte hårddisken. Inget syns. Det står bara att jag ska koppla in en hårddisk. Tänker i mitt stilla sinne "är du blind, enhetsj*vel, den är ju inkopplad"...

Återkommer med fortsättning och berättar om jag löst detta. Tills vidare får ju gärna fler kommentera om ni känner till hur man löser detta - eller om ni har länkar till firmware eller software till denna manick.
Citera
2013-11-11, 10:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det verkar som ditt program som du länkar är detsamma som ReadySHARE Cloud.

Inga konstigheter alls. Vad har du för router?
Citera
2013-11-11, 11:05
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det verkar som ditt program som du länkar är detsamma som ReadySHARE Cloud.

Inga konstigheter alls. Vad har du för router?

Njae, det jag får fram när jag installerat och dragit igång programmet är "LenovoEMC Storage Manager", men inte heller i den hittar jag några filer på min hårddisk.

Jag har från Bredbandsbolaget, en Thomson TG784.
Citera
2013-11-11, 11:14
Medlem
Nattriddares avatar
Så här ser det ut på min "kontrollpanelssida"... Se på vänstersidan, "ingen hårddisk inkopplad". Jodå, det är den visst det! Varför vägrar iOmegan att hitta och se min hårddisk som är inkopplad rakt in i USB-porten?

http://i.imgur.com/Yfx7yCB.jpg
Citera
2013-11-12, 20:35
Medlem
Nattriddares avatar
Svarar på mitt eget ämne, bumpar därmed tråden lite.

Det var ju själva f-n så svårt det ska vara, det här! Jag hittar inte hårddisken! iOmegan vill inte släppa igenom den, verkar det som! Jag hittar iOmegan på nätverket men ingen hårddisk - som ju fysiskt ÄR inkopplad i iOmegan.

Nervsammanbrott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in