2005-07-12, 23:51
Medlem
theleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
shit där slog du huvet på spiken

Måste berätta en sak som hände mig förra veckan.

Var på fest ute på landet, å då menar jag verkligen landet. Man märkte att alla kände alla, hängde ihop å folk skulle slå ner en bara för att dom inte visste vem man var, ungefär.
alla, och då menar jag ALLA killar på festen hette namn som slutade på y. Jimmy, Johnny, Billy osv... En snubbe märkte den andra med en sån där brännpryl man märker kor med.. ett gäng bröt arm, osv.. ni kan ju bara tänka er.

Iallafall så satt vi där, jag å två polare, abbsade som fan, å dyngraka å ett gäng på tio 17-åriga bondraggare sitter några meter ifrån oss.
Den ena killen tar fram en vattenpipa å säger nåt i stil med "Mecka brajjan då".. Trodde jag iallafall då. Jag hörde väl typ vad jag ville höra, för när jag gick fram å frågade om någon hade en bit att sälja slog det slint hos bönderna..
Det visade sig att dom satt å rökte vanlig cigarettobak i pipan.
Folk skulle slåss å frågade vem fan som knarkade.. En snubbe drog iväg mig å skulle prata med mig.. "Hörrö det är inte bra att röka.. Om morsan får veta att jag är på fest där det förekommer knark så ryker epan DIREKT", varpå han drog fram mobilen å skulle visa bilder på sin epa.. Allt var så jävla insnöat... Folk verkade dumma på riktigt å skulle säkert inte backat för att slåss. Det verkar som att snubbarna inte hade någon talförmåga alls, å då kändes det som att det var dags att dra tillbaka in till uppsala .
haha, fan vilken bra beskrivning av bond fester
2005-07-13, 03:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe^
Måste be om usäkt för mina inskränkta medborgare i byn. Men hade jag vetat att du varit på festen så hade jag självfallet bjudit på en nice hövding i en tijuabang dessutom =)

Tumregel nr1: Verka utan att synas

Nu förstår jag inte riktigt, men tack
2005-07-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Sen gäller det ju att skilja på raggare och raggare också. De jag talar om i tidigare inlägg är väl kanske i första hand byhåleraggarna, bönderna, där jag också slänger med 240-raggarna till en enda stor soppa av ettans snus, wunderbaum vanilj och sur armsvett.

Jag ser mig själv som en 420-raggare. Glider omkring med en fet i mungipan mest all the time, snålåker polarens gamla kärra, Göteborrgs rape-portionssnus, en svamp i modellera i backspegeln och tjacksvett i armhålan.
2005-07-20, 20:52
Awaiting Email Confirmation
Rock Strongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Tack för alla intressant inlägg...

Har övertygat två raggare till att prova svamp nu iaf

HAHAHA!! Kör hårt!
2005-07-20, 21:27
Medlem
Bottenskraps avatar
Fan jag gillar raggare, trots att de inte röker CB. Bilarna är fett balla, och rockabilly är ju skitbra.
2005-08-03, 12:49
Medlem
Smokebombs avatar
Terapin har börjat! http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/raggarsmoke2.jpg

Börjar invänjdningen medelst tobakstoppad bong
2005-08-03, 15:32
Medlem
Tjacktorskens avatar
Jag tar livet av mig.. Är det något jag inte tål så är det Svenska jävla volvo-"raggare" med jeansjackor och jeans som inte är tvättade på x antal månader med en folkbärs i handen och en stor jävla prilla i munnen. Enligt mig tillhör dem tattarsläktet och borde brinna i helvetet, att man ens kallar dem raggare är obegripligt för mig, dem är inget annat än ett skitigt avskum som borde brinna i helvetet. Riktiga 50-talsraggare var därimot coola.
2005-08-03, 16:03
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
shit där slog du huvet på spiken

Måste berätta en sak som hände mig förra veckan.

Var på fest ute på landet, ....

å då kändes det som att det var dags att dra tillbaka in till uppsala .

Haha, när jag läste det tyckte jag det lät som en typisk uppländsk bondfest! Var var det, om man får fråga? Har varit på några riktigt ruggiga bondfester i Alunda, vilket jävla ställe..

En gång blev jag upplyft i halsen av en stor jävla bonde för att jag demonstrativt höjde volymen på musiken när han skulle prata.. jävlar vad det slog slint..
2005-08-04, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Haha, när jag läste det tyckte jag det lät som en typisk uppländsk bondfest! Var var det, om man får fråga? Har varit på några riktigt ruggiga bondfester i Alunda, vilket jävla ställe..

En gång blev jag upplyft i halsen av en stor jävla bonde för att jag demonstrativt höjde volymen på musiken när han skulle prata.. jävlar vad det slog slint..
´
Hehe det var i ett ställe mellan enköpng och uppsala... Örsundsbro heter det.. sätt aldrig din fot där :S

alunda e åsså ett jävla ställe..
2005-08-04, 10:56
Medlem
Smokebombs avatar
Vad tycker ni om min terapi då?
2005-08-04, 11:35
Medlem
Sqrewdrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Vad tycker ni om min terapi då?
2005-08-04, 12:08
Medlem
glenn-bennys avatar
Min morsa Grill-Britt röker jääävligt mycket haschis...hon är ju ingen raggare...men hon var raggarnas vandringspokal som ung*L* Jag har inte rökt haschis...men äkta white trash raggers som man är så harr jag druckit en hel del hembränt på rännröva camping med mina raggar polers....har t.o.m. skitit ned mig*L* Då är livet en fest...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in