2005-07-12, 10:24
Medlem
Smokebombs avatar
Fasen vad kul det skulle vara att se en raggare glida runt med bakåtslickat hår i en Cadillac, Little Richard i bakgrunden och en fet jävla Jamaica-cigarett i munnen

Känner ni några raggare som röker på?

Jag känner en som röker ibland.

Det sägs även att Meduza rökte ibland.
2005-07-12, 10:36
Medlem
Kreafts avatar
Finns många raggare som röker.

Iaf här, dock så finns det många raggare som anser att "Jazz-tobaken" inte är en del av våran kultur.

Men som sagt, mycket raggare som röker, efterssom jag bor i en raggarstad så vet jag. Ja Meduza rökte.
2005-07-12, 10:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Kan tänka mig att en hel del av de orginella rockabilly-folket i USA tyckte om att ta sig en joint ibland, men när det gäller de flesta raggar throwbacks i byhålorna här i trakten så är cb-rökning nog rätt ovanligt... Klart att det kan finnas en och annan som har provat, men om det är någon ungdomskultur som glorifierar alkohol och vilifierar cb så är det raggare!
2005-07-12, 10:51
Bannlyst
Jazztobaken kanske inte är så där himla vanlig, men däremot så är amfetamin det.
2005-07-12, 11:44
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Jazztobaken kanske inte är så där himla vanlig, men däremot så är amfetamin det.

Ja precis. Vet du vad man kallar en raggare som börjat med speed?

Han börjar glida på sne.

Dåligt skämt. Som man alltid får höra om man frågar ngn raggare i stan om anf.
2005-07-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Finns många raggare som röker.

Iaf här, dock så finns det många raggare som anser att "Jazz-tobaken" inte är en del av våran kultur.

Roligt med tanke på att raggarkulturen knappast är någon ursvensk tradition heller.
2005-07-12, 19:27
Medlem
Spong666s avatar
Njaaa

häromkring så vet jag inte en enda raggare som röker, men det finns säkert raggare på andra orter som gör det. på tal om Eddie meduza så var min farsa och hans hemma hos eddie o söp en gång
2005-07-12, 19:32
Medlem
Perriss avatar
Det tror jag inte. De flesta svenska raggare kommer från små bruksorter, orter där inskränktheten är överhängande och värderingarna ärvs av pappa. Allt utom sprit och tobak klappas ihop under benämmningen "knark" och förknippas genast med långhåriga hippies och flummare, d.v.s. raggarnas största fiender.

/perris
2005-07-12, 19:33
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-stonian
Roligt med tanke på att raggarkulturen knappast är någon ursvensk tradition heller.

Nej verkligen inte. Men raggare är ett folk som borde vara lika utdöda som Tyskar borde vara.
2005-07-12, 19:37
Awaiting Email Confirmation
Rock Strongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Nej verkligen inte. Men raggare är ett folk som borde vara lika utdöda som Tyskar borde vara.

Hahaha!!

Men raggare borde fan röka på, det kunde de behöva. Vid närmare eftertanke borde ALLA göra det, hela tiden.
2005-07-12, 19:50
Medlem
Spong666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock Strongo
Men raggare borde fan röka på, det kunde de behöva. Vid närmare eftertanke borde ALLA göra det, hela tiden.
W0rd!
2005-07-12, 20:34
Bannlyst
Känner ett par raggare som röker...

Dock inte i deras cab ( ), men när de typ sitter hemma eller så...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in