Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Det tror jag inte. De flesta svenska raggare kommer från små bruksorter, orter där inskränktheten är överhängande och värderingarna ärvs av pappa. Allt utom sprit och tobak klappas ihop under benämmningen "knark" och förknippas genast med långhåriga hippies och flummare, d.v.s. raggarnas största fiender.
/perris
shit där slog du huvet på spiken
Måste berätta en sak som hände mig förra veckan.
Var på fest ute på landet, å då menar jag verkligen landet. Man märkte att alla kände alla, hängde ihop å folk skulle slå ner en bara för att dom inte visste vem man var, ungefär.
alla, och då menar jag ALLA killar på festen hette namn som slutade på y. Jimmy, Johnny, Billy osv... En snubbe märkte den andra med en sån där brännpryl man märker kor med.. ett gäng bröt arm, osv.. ni kan ju bara tänka er.
Iallafall så satt vi där, jag å två polare, abbsade som fan, å dyngraka å ett gäng på tio 17-åriga bondraggare sitter några meter ifrån oss.
Den ena killen tar fram en vattenpipa å säger nåt i stil med "Mecka brajjan då".. Trodde jag iallafall då. Jag hörde väl typ vad jag ville höra, för när jag gick fram å frågade om någon hade en bit att sälja slog det slint hos bönderna..
Det visade sig att dom satt å rökte vanlig cigarettobak i pipan.
Folk skulle slåss å frågade vem fan som knarkade.. En snubbe drog iväg mig å skulle prata med mig.. "Hörrö det är inte bra att röka.. Om morsan får veta att jag är på fest där det förekommer knark så ryker epan DIREKT", varpå han drog fram mobilen å skulle visa bilder på sin epa.. Allt var så jävla insnöat... Folk verkade dumma på riktigt å skulle säkert inte backat för att slåss. Det verkar som att snubbarna inte hade någon talförmåga alls, å då kändes det som att det var dags att dra tillbaka in till uppsala

.