2013-11-10, 17:18
Medlem
Hallå alla vänner! (Ursäkta användarnamnet).

Jag har satt mig i en "jobbig sits" och har ingen aning om vad jag ska välja eller göra och tänkte därför rådfråga lite!
Först lite fakta så ni kan sätta er in i min situation lite grann!

* Jag har inte körkort
* Jag har jobb på en skola (fritids, dagis, åk 1-9).
* Jag gillar att arbeta där, ihop med barn.
* Jag har bara timvikariat, även ett annat timvikariat på ett lager.
* Jag bor hemma

Nu är problemet som såhär. Jag är sugen på att få en fast anställning här, och behöver därför en utbildning som jag så vitt vet rör sig om 3 år.

Jag gillar att arbeta på denna skolan, men vet inte om jag skulle kunna tänka mig att arbeta på någon annan skola och vet därför inte om utbildningen är värd att gå, med tanke på den "dåliga" lönen man får som förskollärare.

Samtidigt vet jag inte om det är värt att utbilda sig nu när jag behöver spara alla pengar jag kan till mitt körkort och jag vet att jag kommer förmodligen inte kunna ta några mer jobb ifrån skolan under tiden jag pluggar.

Så kom gärna med tips och information om vad ni tycker jag borde göra, om utbildningar för förskollärare eller grundskollärare och tips om körkort och ekonomi. Allting jag skulle kunna dra nytta av inom detta.

Tack på förhand!
Citera
2013-11-11, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roevhoel94
Hallå alla vänner! (Ursäkta användarnamnet).

Jag har satt mig i en "jobbig sits" och har ingen aning om vad jag ska välja eller göra och tänkte därför rådfråga lite!
Först lite fakta så ni kan sätta er in i min situation lite grann!

* Jag har inte körkort
* Jag har jobb på en skola (fritids, dagis, åk 1-9).
* Jag gillar att arbeta där, ihop med barn.
* Jag har bara timvikariat, även ett annat timvikariat på ett lager.
* Jag bor hemma

Nu är problemet som såhär. Jag är sugen på att få en fast anställning här, och behöver därför en utbildning som jag så vitt vet rör sig om 3 år.

Jag gillar att arbeta på denna skolan, men vet inte om jag skulle kunna tänka mig att arbeta på någon annan skola och vet därför inte om utbildningen är värd att gå, med tanke på den "dåliga" lönen man får som förskollärare.

Samtidigt vet jag inte om det är värt att utbilda sig nu när jag behöver spara alla pengar jag kan till mitt körkort och jag vet att jag kommer förmodligen inte kunna ta några mer jobb ifrån skolan under tiden jag pluggar.

Så kom gärna med tips och information om vad ni tycker jag borde göra, om utbildningar för förskollärare eller grundskollärare och tips om körkort och ekonomi. Allting jag skulle kunna dra nytta av inom detta.

Tack på förhand!

Vill du jobba på skola eller på dagis? Förstår inte riktigt. Förskollärarprogrammet ger dig behörighet att jobba som förskolepedagog på dagis (förskola). Vill du jobba på SKOLA däremot så är det grundlärarprogrammet inriktning förskoleklass- åk 3 eller åk 4-6, alternativt ämneslärarprogrammet inriktning åk 7-9.
Dessa utbildningar är 4 till 5 år. Du kan även utbilda dig till fritidspedagog, den är på 3 år tror jag. Då kan du jobba på fritids men inte undervisa klasser.
Citera
2013-11-11, 07:05
Medlem
addde-s avatar
Håller väl med lite i inlägget innan mig, vad är det du vill göra? Jag kan säga så här iallafall, har jobbat med ett jobb som jag tjänade riktigt bra på men trivdes inte för fem öre, vilket ledde till att jag inte mådde bra och fick leta nytt jobb, och idag har jag hittat ett jobb som jag trivs med, visserligen är det lite sämre betalt men det spelar ingen roll

Och körkort underlättar sjukt mycket när det gäller jobb.
Citera
2013-11-11, 10:21
Bannlyst
var bor du? sthlm betalar bra!

känn efter vad du vill, kanske gå runt till olika dagis/skolor och känn efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in