Ni alla som gnäller på att SD är judar för att dom ser ner på SDU angående SDU's krav på att erkänna Palestina. Jag har länge märkt hur okunniga anti-SD folk är. Det gäller även folk på den högerextrema kanten.
Först så förklarar Jimmie Åkesson(SD) varför SD kallas för toppstyrning.
Sen förklarar Jimmie Åkesson(SD) att även SD vill ha en tvåstatslösning, men man kan inte erkänna Palestina nu för det kan förhoppningsvis förekomma fredsprocesser någon gång i framtiden. Åkesson menar att man bör avvakta och att Israel-Palestina konflikten är ingen enkel fråga. Åkesson avslutar med att man ska ha respekt och förståelse över den frågan.
Som diskussionsunderlag så frågar jag er som är anti-SD, allt från högerextrem till vänsterextrem.
Varför ljuger ni om att SD inte vill erkänna Palestina för dom är "sionistiska judar"?
Har ni ens belägg för att SD vill se palestina förfalla? Här står Åkesson och förklarar att både SD och SDU vill se en tvåstatslösning, men man kan inte vara impulsiv. En sionistisk jude vill inte se tvåstatslösning.
Visst, ni kanske hittar en bild på Kent Ekeroth, Björn Söder och Josef Fransson som står tillsammans med en jude som vill palestiner ont och ni har en billigt argument som "en bild säger mer än tusen ord". Men förklarar det verklgen att SD är "sionistiska judar"?
Det är bara en bild. Ni vet aldrig vad som har bakom denna bild.
Jag tror inte på eran billiga lögn om SD är "sionistiska judar". På senare år så har allt mer högerextrema väljare börjat stå på Palestinas sida för att just stå emot Israel på alla kanter och hörn.
Om man försöker sätta sig in i Israels politik så är den väldigt lik SD's politik.
Både Israel vill kasta ut illegala invandrare och kriminella invandrare. Israel tar emot flyktningar men ger dom inte permanent uppehållstillstånd. Israel vill inte ha en mångkultur. Israel strävar efter etniskt homogent långsiktigt utan att ens få rasiststämpeln. Israel motbearbetar terrorism och vänsterextremism. Många nationalister stödjer Israel idag för att slippa nazist-stämpeln. Enda sedan SD stödjer Israel så har dom inte kallats för nazister i media. Tänkt på det?
Personligen så bryr jag mig inte om SD stödjer Israel eller inte.
Andra frågor?
Och Jimmie Åkesson(SD) svarar på det.
Källa till intervjun:
http://www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-har-inte-engagerat-oss-i-dawit/
Ursäkta stavfel.
Först så förklarar Jimmie Åkesson(SD) varför SD kallas för toppstyrning.
Sen förklarar Jimmie Åkesson(SD) att även SD vill ha en tvåstatslösning, men man kan inte erkänna Palestina nu för det kan förhoppningsvis förekomma fredsprocesser någon gång i framtiden. Åkesson menar att man bör avvakta och att Israel-Palestina konflikten är ingen enkel fråga. Åkesson avslutar med att man ska ha respekt och förståelse över den frågan.
Som diskussionsunderlag så frågar jag er som är anti-SD, allt från högerextrem till vänsterextrem.
Varför ljuger ni om att SD inte vill erkänna Palestina för dom är "sionistiska judar"?
Har ni ens belägg för att SD vill se palestina förfalla? Här står Åkesson och förklarar att både SD och SDU vill se en tvåstatslösning, men man kan inte vara impulsiv. En sionistisk jude vill inte se tvåstatslösning.
Visst, ni kanske hittar en bild på Kent Ekeroth, Björn Söder och Josef Fransson som står tillsammans med en jude som vill palestiner ont och ni har en billigt argument som "en bild säger mer än tusen ord". Men förklarar det verklgen att SD är "sionistiska judar"?
Det är bara en bild. Ni vet aldrig vad som har bakom denna bild.
Jag tror inte på eran billiga lögn om SD är "sionistiska judar". På senare år så har allt mer högerextrema väljare börjat stå på Palestinas sida för att just stå emot Israel på alla kanter och hörn.
Om man försöker sätta sig in i Israels politik så är den väldigt lik SD's politik.
Både Israel vill kasta ut illegala invandrare och kriminella invandrare. Israel tar emot flyktningar men ger dom inte permanent uppehållstillstånd. Israel vill inte ha en mångkultur. Israel strävar efter etniskt homogent långsiktigt utan att ens få rasiststämpeln. Israel motbearbetar terrorism och vänsterextremism. Många nationalister stödjer Israel idag för att slippa nazist-stämpeln. Enda sedan SD stödjer Israel så har dom inte kallats för nazister i media. Tänkt på det?
Personligen så bryr jag mig inte om SD stödjer Israel eller inte.
Andra frågor?
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas Svensson
Jimmie Åkesson, jag hade sverigedemokratisk ungdomsförbund ordförande Gustav Kasselstrand här på scenen igår. Han är kritisk till moderpartiet i en rad frågor och detta har och det har på senare tider väckt starka reaktioner. Han utmatas på ordförandeposten i ungdomsförbunde. Vad tycker du om den kritiken som har kommit från ungdomsförbundet till sverigedemokraterna?
Och Jimmie Åkesson(SD) svarar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie Åkesson(SD)
Jag känner inte till den konflikten, utom i en enda fråga och det gäller mellanösternkonflikten. Och det är den enda fråga där det har uppmärksammats som det vore någon nyanskillnad. Och hur vi ställer oss i övrigt så ser jag inga problem. Den där ordförandestrider är väll många gånger väldigt naturligt. Orginasitioner, partier, politiker som växer. Det blir lite olika åsiktriktningar, idéer och hur man vill föra hur man vill föra orginasitionen frammåt. Och det är väll bra och det är välldigt sällan vi har haft konflikter och konkurrans i vårt parti och detta är ett sundhetstecken att det ser ut så.
Citat:
Din arbetskamrat Paula Bieler, som är sekreterare i riksdan, hon utmanar Gustav Kasselstrand om ordförandeposten. Skulle hon bli en bättre ordförande?
Citat:
Det är inte min sak att avgöra att bedömma det. Det får medlemmarna i ungdomsförbundet avgöra.
Citat:
Vi ska strax släppa studion. Men undomsförbundet vill att moderpartiet ska erkänna en palesinsk stat. Vad tycker du att dom driver den frågan.
Citat:
Det är inte min ensak att tycka om man ska driva den frågan. Jag tycker att om man ska rikta kritik till moderpartiet så bör man göra det på ett nyanserat sätt och man skrev en debattartikel som jag tycker är lite olycklig. Men det är ett enskillt exempel på att man har gått utanför ramarna.
Citat:
Det var inte ett nyanserat artikel?
Citat:
Nej jag tycker inte det. Man missförstår SD's utgångspunkt. Egentligen så har vi den utgångspunkten, bådå SDU och vi, att vi vill se en tvåstatslösning. Men det handlar om den där eviga debatten om man ska erkänna palestina nu eller om man vänta på de fredsprocesserna som...förhoppningsvis..kommer att förhandlas senare. Det är ingen lätt fråga. Man ska ha respet för en sådan fråga.
Källa till intervjun:
http://www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-har-inte-engagerat-oss-i-dawit/
Ursäkta stavfel.