Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-10, 08:51
  #1
Medlem
För det första måste jag nog skylla på pressensom sker att man endast får få chanser på sig, vilket gjorde mig stressat och därefter glömde min kod. Kanske en dålig ursäkt, men det är så jag känner i alla fall.

Jag undrar om jag skulle kunna göra nånting innan min mobil låser sig.

Jag stängde nyss av mobilen. Finns det en möjlighet att man får tillbaka sina tre chanser då?

Tack på förhand!
Citera
2013-11-10, 09:16
  #2
Medlem
Flowerhazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
För det första måste jag nog skylla på pressensom sker att man endast får få chanser på sig, vilket gjorde mig stressat och därefter glömde min kod. Kanske en dålig ursäkt, men det är så jag känner i alla fall.

Jag undrar om jag skulle kunna göra nånting innan min mobil låser sig.

Jag stängde nyss av mobilen. Finns det en möjlighet att man får tillbaka sina tre chanser då?

Tack på förhand!

Borde bara va att ringa supporten och berätta vad som hänt
Citera
2013-11-10, 09:25
  #3
Medlem
Är det abbonnemang? Isf är det ju bara ringa supporten och begära ut PUK koden och se ställa in ny pin.

Är det kontantkort och du inte har kvar kortet som sim-kortet satt i så har du problem.
Citera
2013-11-10, 09:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerhaze
Borde bara va att ringa supporten och berätta vad som hänt
Jag hoppas att det finns lite mer man skulle kunna göra. Men tja, vad skulle det kunna vara liksom?

Jo, jag undrar också om det ens hjälper att stänga av mobilen. Får man då tre nya chanser då?

Jag känner en sådan press att det just är bara en chans kvar. Så jag stängde av den, försökte lugna ner mig själv, slappna av och försöker tänka på vad det kan vara
Citera
2013-11-10, 09:27
  #5
Medlem
TheGamers avatar
1. Har du kvar kortet simkortet satt på? Där har du PUK, lås telefonen och sedan använd PUK-koden, då får du skriva om Pinkoden.

2. Om du inte har PUK kan du ringa supporten med en annan telefon, de kommer ge dig PUKkoden emot att du berättar om dina senaste samtal och ditt personnummer - hände mig när jag var 13 och då ringde föräldrarna in och jag berättade ungefärligt vilka jag har ringt och de kan se numret.

3. Pinkoden minns jag själv knappt men så fort jag håller i luren så "skrivs den av sig själv", den är djupt inrotad i mig och tänk så för dig med - sitt ner lugnt med en annan lur och se om du har som mig.

Lycka till och oroa dig inte, det är inte kört alls eller för den delen farligt.
Citera
2013-11-10, 12:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Jag hoppas att det finns lite mer man skulle kunna göra. Men tja, vad skulle det kunna vara liksom?

Jo, jag undrar också om det ens hjälper att stänga av mobilen. Får man då tre nya chanser då?

Jag känner en sådan press att det just är bara en chans kvar. Så jag stängde av den, försökte lugna ner mig själv, slappna av och försöker tänka på vad det kan vara

Nej du får inte 3 nya försök bara för du stänger av mobilen. Det skulle motverka alla anledningar till att PIN-koden finns om man fick 3 nya försök bara man stänger av mobilen.

Som alla andra säger så om du inte kan PIN-koden är det enklaste att ringa och få din PUK-kod.
Citera
2013-11-10, 14:57
  #7
Medlem
merlin2s avatar
som de flesta här har skrivit, om du har möjlighet så försök få fram PUK-koden, antingen via webben (om du är registerad, då kan du se den direkt på "mina sidor" iaf på telenor) eller så ringer du supporten och säger som det är, de kommer då säga ditt puk-kod och du kommer få uppmaning att just använda upp dina 3 chanser på PIN-kod.

där efter är det bara att skriva in puk-koden och du är inne i telefonen, sedan är det bara att ändra pin koden till något som du kan.

(nej du får inte mer än 3 chanser) (satsa inte på jobbet bomb-desarmerare)
Citera
2013-11-10, 22:12
  #8
Medlem
Inser ni inte att trådskaparen har STULIT en mobil och den rättmätige ägaren har varit smart och satt en PIN-kod på SIN mobil...

Bit i det sura äpplet herr Trådskapare.
Citera
2013-11-10, 23:14
  #9
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Inser ni inte att trådskaparen har STULIT en mobil och den rättmätige ägaren har varit smart och satt en PIN-kod på SIN mobil...

Bit i det sura äpplet herr Trådskapare.

visst inser vi det men (mot förmodan) ifall TS nu är den han säger sig vara, skadar det inte att hjälpa en medmänniska.

ifall nu TS är en stort %&/(&#% mot förmodan och försöker öppna upp telefonen utan koden och ISP:s hjälp så kommer han inte komma långt då han tydligen behöver våran hjälp.

men som sagt, just in case han är "legit" så skadar det inte att hjälpa till.
Citera
2013-11-11, 08:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
visst inser vi det men (mot förmodan) ifall TS nu är den han säger sig vara, skadar det inte att hjälpa en medmänniska.

ifall nu TS är en stort %&/(&#% mot förmodan och försöker öppna upp telefonen utan koden och ISP:s hjälp så kommer han inte komma långt då han tydligen behöver våran hjälp.

men som sagt, just in case han är "legit" så skadar det inte att hjälpa till.

Ja och det enda "legit way" är att ta kontakt med respektive operatör... är SIM'en blockad så är den det just för att hindra sådana som trådskaparen från att använda en stulen telefon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback