2005-07-13, 13:45
Medlem
Capones avatar
Bra jobbat att spara henne de pengarna. Du kan ju försöka fixa ett par såna där securitas-klistermärken om du har möjlighet, så får hon lite gratis skydd. Borde gå att hitta på nätet så man kan skriva ut själv eller nåt.
Citera
2005-07-13, 14:04
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Bra jobbat att spara henne de pengarna. Du kan ju försöka fixa ett par såna där securitas-klistermärken om du har möjlighet, så får hon lite gratis skydd. Borde gå att hitta på nätet så man kan skriva ut själv eller nåt.
Jag hittade bara ett sånt klistermärke och det var inte en så bra bild..
Citera
2005-07-13, 14:09
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag hittade bara ett sånt klistermärke och det var inte en så bra bild..

Om du vill kan jag skicka dig lite falck klistermärken.
Citera
2005-07-13, 15:51
Medlem
Har just nu skrivbordet fullt av securitas direct larmdekaler ..
stora och små
Citera
2005-07-13, 16:37
Medlem
zaphrods avatar
Villalarm är som billarm har man tur så väljer Benke-kofot villan/bilen utan.
Annars spelar det ingen roll om Väktaren är framme inom 8 min eller 20, Benke-kofot har tagit vad han vill ha och är borta men vinden dvs om han inte tömt barskåpet och ligger och dunar i din säng förstås. Däremot kan det kännas tryggt att komma hem och veta att ingen obehörig festat runt bland dina prylar. Annars är det sunt förnuft som gäller, ha inte allt framme om du är bortrest, folk tenderar att lägga vad Benke-kofot letar efter på ungefär samma ställe så det blir ganska lätt att hitta. Kan man även tillse att det inte är så insynsskyddat och att Benke-kofot inte ser allt godis med lätthet så har man kommit en bra bit på vägen. Att vara polare med grannarna är inte heller fel, flera par ögon ser bättre. Med godis menar jag sånt som är lätt att sälja för dom små liven som stjäl ihop sitt levebröd. Dessa goda medborgare som ofta hälsar på i våra villor när vi inte är hemma. Balterna är ett större problem då dom jobbar i grupp och snor allt som inte sitter fast och åker dom dit (den risken i dagens "polistäta" samhälle är ju obefintlig) så får dom bo på "hotell" i Sverige med bra betalt.
Men att köpa ett villalarm från ett stort bolag och koppla sig till deras LC skulle jag aldrig göra. Låt hellre en seriös larmfirma installera ett normalt larm i ditt hem. Lämna ett rum olarmat för eventuella husdjur och koppla sen larmet till ett mindre vaktbolag lokalt och skriv kontrakt på rycktid så att om bolaget inte kommer i tid så får dom böta. Små lokala bolag brukar måna om dom få kunder dom har. Alternativet är att tex koppla larmet till en p-sökare och åka själv eller ringa någon som är 2m och grinig. Försäkringsbolaget är gladast om du har vaktbolag, du kanske känner dig tryggare med en p-sökare vad vet jag? Mer pengar får du över i alla fall.
Go och glad sommmar och håll i prylarna......
Citera
2005-07-13, 17:03
Bannlyst
Citat:
(...)hon har en redig hund med ganska brutal uppsyn som vaktar och skäller om nån kommer för nära villatomten, sin karl, och dessutom staket och bra lås på villan. (...)alltid hemma (förtidspensinär)
Detta är ju dagen bästa! White-trash förtidspensionärer går hemma med sina stora hundar och skall skydda sig själva!
Citera
2005-07-13, 18:20
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Detta är ju dagen bästa! White-trash förtidspensionärer går hemma med sina stora hundar och skall skydda sig själva!
White-trash? Vanliga svenskar med en hund skulle jag säga

White trash har jag för mig är fattiga alkoholiserade amerikaner som bor i husvagnar på en camping. Inte direkt vad jag beskrivit i den här tråden.

Denno, jag skickar pm..
Citera
2005-07-14, 21:23
Medlem
Ybbes avatar
Min morbror har köpt ett larm som man kan förvara var som helst i huset. Det reagerar på tryckförändringar som om en dörr öppnas eller ett fönster slås ut och för ett sånt helvetes oväsen så att det går inte vara i huset. Jag har fått det demonstrerat en gång så jag är inte så jättehemma på det men det kanske finns någon som är? Annars håller jag med Bråkmakarn om att hund är bäst, är det något buset är skraj för så är det en saftig Rottweiler eller dylikt.
Därför håller jag mig med 2. Välkomna att göra inbrott hos mig.
Citera
2005-07-16, 02:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tur att jag inte var ute hos morsan, jag hade blivit vansinnig på honom.

Han kommer säkert tillbaks sent i natt och börjar banka på fönstren för att skrämmas, så se till att skicka ut hunden då!
Citera
2005-07-16, 02:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UTbytbar<br /> [B
Rörelsedetektor [/b] - Trådlös, infraröd rörelsedetektor
Styrkontakt - Placeras på entrédörren

Bor man i en äldre villa med putsade väggar och tak så skall man vara medveten om att putsen bärs upp av kycklingnät vilket väldigt effektivt dämpar signaler från trådlösa givare. Har man centralenheten placerad en våning ovanför en givare så kanske man har ett putsat tak och två väggar mellan..

Man bör alltså testa först innan man installerar..
Citera
2005-07-16, 02:16
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han kommer säkert tillbaks sent i natt och börjar banka på fönstren för att skrämmas, så se till att skicka ut hunden då!
Skulle inte förvåna mig

Fanns en klottersaneringsfirma här i stan som klottrade själva för några år sedan, dom torskade dit för att dom så att säga hängde på låset och erbjöd sig att sanera innan klottret ens blivit upptäckt och anmält, kanske satsar securitas på samma tanke
Citera
2005-07-16, 02:44
Medlem
M2ks avatar
Sinaturen 'zaphrod' bekräftar vad jag tidigare försökt beskriva i tråden.
I övrigt, varför denna 'anti-skydds-attityd'?

Givetvis är avskräckande åtgärder, mer eller mindre effektiva, hämmande på attackintresset. Är motargumentatörerna tillhörande förbrytarkretsen, som givetvis helst ser inga_hinder_alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in