2015-02-06, 22:47
Medlem
343karremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Vad är exakt en Hizbullah- rörelse? Så vitt jag vet är det en grupp av militärer som speciellt är specielliserade mot att hålla stånd mot Israel, man har hört kriget mellan ISrael och Hizbullah men är det mer än så?

I en annan tråd så länkade någon till mig om Hizbullah i Turkiet men jag vill inte gå OT så därför skirver jag här eftersom det rör mer kurder än araber och IS.

Staden är Diyarbekir, är alla det här säkert hundratusen tals människorna verkligen kurder?

https://www.youtube.com/watch?v=_a9-...0&spfreload=10

Och det här är en annan stad i Turkiet, nämligen Bingöl. PKK har alltid varit väldigt populär där hur kommer det sig att så många blir hizbullah- anhängare i Bingöl? Det är blan annat PKKs fäste ju?

Hur många kan ni uppskatta dem till här på videon?

https://www.youtube.com/watch?v=qYJH...o&spfreload=10

Varje gång jag klickar och tittar på något intressant så visar YT en annan intressant video.

Här är det Dicle, är inte Dicle i Hakkari? Finns Hizbullah här också vad i helsike?

https://www.youtube.com/watch?v=UXfv...8&spfreload=10
De båda är Huda Par anhängare. Huda par är ett Kurdiskt syster parti till den Turkiska AKP. Vars enda mål är att ta Kurdiska röster och försvaga Kurderna i freds processen.
Citera
2015-02-06, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Dicle är en provins som ligger i diyarbakir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Dicle,_..._districts.png

Hizbullah är kurder som har anslutit sig till Turkiets sida för att kriga mot PKK. Dom är islamister med samma ideologi som Daesh.
Dom var aktiva under 90-talet och gick under när Turkiet dödade alla deras ledare när Hizbullah blev för stark. De senaste året har AKP organiserat dem och de är aktiva igen. Dom är få i antal, men dom kan göra skada och hota andra kurder eftersom dom har polisen bakom sig.

Hizbullah har även en parti som heter Hudapar, dom har fått få röster.
http://secim.haberler.com/2014/partisonuc.asp?id=32

Men hur ansluter de sig bakom Erdogan? Jag vill säga, hur övertalar man någon något sådant och över hundratusentals?
Är Hizbullah kurderna... Vad är det egentligen, ok jag har förstått deras ideoligi, de är islamister men mer då, vad kan de göra? Förr eller senare så kommer vi bryta oss, eller åtminstone försöka bryta oss ifrån Turkiet, det ska hända inte om utan när. Vad ska Hizbullah göra då? Finns dem i vart enda kurdisk stad från Erzurum till Wan? Dem är få men hur få, titta på IS, de är också få om man jämför med KRG, Irak och Syrien men det som härskar verkligen i det områden är IS om vi ska vara ärliga. Hade det inte varit USas bombningar... Behöver jag säga mer eller ser du vad jag vill säga?
Citera
2015-02-06, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 343karreman
De båda är Huda Par anhängare. Huda par är ett Kurdiskt syster parti till den Turkiska AKP. Vars enda mål är att ta Kurdiska röster och försvaga Kurderna i freds processen.

Vilka båda? Jag tittade på lite hur mycket röster Huda fått men det är ingenting, stod kanske inte direkt i antal röster men om du tittar på det två eller tre videon jag länkat så är det tillsammans över hundra tusen kurder, då slutade jag länka flera videon för fick nog från en stad till en annan.

Det här är ett spel, man måste syna det, gör jag det så har andra också nog gjort det här. Allt är ett spel när det kommer till politiken, utan spel fungerar inte politik det har vi väl klart för oss, eller?

Politik är väldigt fult spel men tyvärr den som är bäst på det vinner alltid. Huuuur kommer det sig att om det nu är AKP eller turkiska underrättelsetjänsten lura så många kurder? Det är inte en, det är inte två eller 100 utan hundratusentals fan. Växer Hizbullah för varje dag i Turkiet?

Innan jag såg och läste på det här så har jag alltid räknat med att en dag sinom tid kommer vi fria oss från Turkiet men när jag läst och ser på videon så verkar sanningen vara långt ifrån mina och andra kurders dröm. Det var som att jag vakna upp från en skön sömn till en mardöm.

Jag blev lite irriterad och skrev bara av mig, förlåt om röda tråden inte finns med i min text just nu.
Citera
2015-02-06, 23:07
Medlem
AdminHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Vilka båda? Jag tittade på lite hur mycket röster Huda fått men det är ingenting, stod kanske inte direkt i antal röster men om du tittar på det två eller tre videon jag länkat så är det tillsammans över hundra tusen kurder, då slutade jag länka flera videon för fick nog från en stad till en annan.

Det här är ett spel, man måste syna det, gör jag det så har andra också nog gjort det här. Allt är ett spel när det kommer till politiken, utan spel fungerar inte politik det har vi väl klart för oss, eller?

[b]Politik är väldigt fult spel men tyvärr den som är bäst på det vinner alltid. Huuuur kommer det sig att om det nu är AKP eller turkiska underrättelsetjänsten lura så många kurder? Det är inte en, det är inte två eller 100 utan hundratusentals fan.Växer Hizbullah för varje dag i Turkiet?

Innan jag såg och läste på det här så har jag alltid räknat med att en dag sinom tid kommer vi fria oss från Turkiet men när jag läst och ser på videon så verkar sanningen vara långt ifrån mina och andra kurders dröm. Det var som att jag vakna upp från en skön sömn till en mardöm.

Jag blev lite irriterad och skrev bara av mig, förlåt om röda tråden inte finns med i min text just nu.
Hizbullah från turkiets alla hörn transporteras till en stad och gör en meeting, AKP står för kostnaderna.På så sätt försöker man få dem att vara en stor organistation.

100.000 Hizbullah i diyarbakir demonstrerar mot Charlie Hebdo. Jag skulle gissa på att det är alla Hizbullah som finns.
https://www.youtube.com/watch?v=wYsw8dx_QnM

Pengar och religiöst upplevelse lockar kurder till onda sidan.
Senast redigerad av AdminHunter 2015-02-06 kl. 23:12.
Citera
2015-02-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Hizbullah från turkiets alla hörn transporteras till en stad och gör en meeting, AKP står för kostnaderna.På så sätt försöker man få dem att vara en stor organistation.

100.000 Hizbullah i diyarbakir demonstrerar mot Charlie Hebdo. Jag skulle gissa på att det är alla Hizbullah som finns.
https://www.youtube.com/watch?v=wYsw8dx_QnM

En luring där alltså? Men de verkar ju finnas i flera kurdiska städer, i en av videon jag länkade, tror det var Bingöl så var det lokalborna som gick ut och skrek slagord mot PKK, hur många skulle de kunna vara där, max tusen personer? Hur många är det som inte är Hiz. Långt över tusen och tiotusen men varför går man inte emot dem?

Som en karusellverksamhet tog man alla Hiz. från Turkiet hörn och satte in dem i Diyarbekir, ponera att den siffran är 200 tusen, hur många kurder finns det i Diyar? Ca 1 miljon, varför inte jaga bort dem då, annars ås jagar vi ju bort både polisen och militären men varför inte den egentliga hoten Hiz?

Nu blev jag också tvungen att redigera för att fråga dig igen en sak, pengar och religion lockar? Vilka pengar pratar vi om här och vilka skulle få det? Religion? Jag är också muslim, du är säkert också muslim som flesta kurder här, en del har valt att kalla sig ateister för att inte västerlänningar ska se ned på dem men det är svaga människor som gör det. Varför är inte jag som muslim troende går med i Hiz? Varför gör du inte det eller några andra vi känner? Dödar en broder en annan broder, behöver man vara någon däckbytare för att förstå sånt här?
Senast redigerad av KURDISHEN 2015-02-06 kl. 23:20. Anledning: .
Citera
2015-02-07, 17:57
Medlem
Yaskos avatar
Konsvervativa kurder är fler i Turkiet än PKKurder. Just därför håller PKK och förtrycker de konservativa kurderna i öst. Många av de har flytt till västra Turkiet. Även araber har blivit etnisk rensade av PKK från dessa områden.

Senast dödade PKKurder ett 40-tal under kravallerna i September. Man lynchade bla ett 16 årig kurdisk pojke bara för att han firade muslimsk jul. Man knivskar stackaren, körde över honom med bil flera gånger och kastade sen liket från 4:e våningen. Ett tiotal dödades i Huda-Pars lokaler. Två syriska flyktingar i Antep eller Urfa lynchades av PKKare för att de snackade arabiska.

PKKurdernas logik är ganska enkla

PKKurd logik 1. pratar du arabiska och har skägg så är du ISIS,
PKKurd logik 2. är du konservativ kurd så är du ISIS.
PKKurd logik 3. är du inte PKKare så är du ingen kurd

För östra Turkiet så är kurdisk baathism långt större problem än några jihadister.
Citera
2015-02-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Konsvervativa kurder är fler i Turkiet än PKKurder. Just därför håller PKK och förtrycker de konservativa kurderna i öst. Många av de har flytt till västra Turkiet. Även araber har blivit etnisk rensade av PKK från dessa områden.

Senast dödade PKKurder ett 40-tal under kravallerna i September. Man lynchade bla ett 16 årig kurdisk pojke bara för att han firade muslimsk jul. Man knivskar stackaren, körde över honom med bil flera gånger och kastade sen liket från 4:e våningen. Ett tiotal dödades i Huda-Pars lokaler. Två syriska flyktingar i Antep eller Urfa lynchades av PKKare för att de snackade arabiska.

PKKurdernas logik är ganska enkla

PKKurd logik 1. pratar du arabiska och har skägg så är du ISIS,
PKKurd logik 2. är du konservativ kurd så är du ISIS.
PKKurd logik 3. är du inte PKKare så är du ingen kurd

För östra Turkiet så är kurdisk baathism långt större problem än några jihadister.

1. PKKs politiska gren fick majoriteten av rösterna i dem flesta provinser med kurdisk majoritet. Så nej majoriteten av folket i norra Kurdistan är inte konservativa och röstar inte på islamistiska partier.

2. Läs på det finns en anledning till varför PKK hatar Hezbullah och Hudapar. Du glömmer nämna att under 90-talet så gick dessa djur runt och dödade pkk sympatisörer och intellektuella. Självklart med statens välsignelse.
Citera
2015-02-19, 19:23
Bannlyst
Nechirvan Barzani var på besök idag i Turkiet för att diskutera... Energi och kampen mot IS men är det verkligen bara det som pratades? Om, vad har man pratat för nytt om energin då, finns det något nytt att prata om det, pipelinen är väl lagda eller snart iaf? Snacket om IS, vad ska dom snacka om IS, söka hjälp, vad för hjälp?
Citera
2015-04-11, 19:23
Medlem
När kommer tiden då vi hänger tjuvarna och utdelar nackskott till de av Barzani-familjen som är skyldiga till högförräderi? Någon?
Citera
2015-04-11, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niqqa
När kommer tiden då vi hänger tjuvarna och utdelar nackskott till de av Barzani-familjen som är skyldiga till högförräderi? Någon?

När har ni vågat göra något på egen intiativ? Barzani tjänar otroligt med pengar medan alla andra kurdee har det illa ställt, när ska ni våga göra nåt åt det, eller väntar ni på hjälp från andra som vanligt?

Araber tog ner den "kurdiska flaggan" i dag eller igår vilket jävla liv det vart bland kurder. Tänk att kunna göra det där ni bor utan någons hjälp.
Citera
2015-04-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
När har ni vågat göra något på egen intiativ? Barzani tjänar otroligt med pengar medan alla andra kurdee har det illa ställt, när ska ni våga göra nåt åt det, eller väntar ni på hjälp från andra som vanligt?

Araber tog ner den "kurdiska flaggan" i dag eller igår vilket jävla liv det vart bland kurder. Tänk att kunna göra det där ni bor utan någons hjälp.

Svensk eller arab eller turk? Isåfall herrn, vi är inte ociviliserade djur som er, vi väntar ivrigt på nästa val som inträffar 2017 och håller hatet till dess. Vi vill inte ha en till Syrien eller en militärkupp som turkarna varit väldigt bra på de senaste åren.

Till vår fördel vinner vi valet om två år och sedan så hoppas jag att vi inte kommer ha några nya val lång framöver, kanske inte i 100 år, för varje val innebär nya risker.

Drömmar och ambitioner åsido, Barzani är inte "så" dåligt. Visst hans årslön har uppskattats vara runt 4 mille dollar men det är hans söner man ska vara rädd för. Och kom ihåg det här, går Barzani så går Erdogan också. De är liksom "partners i crime". Senast kom rapporter om att 8 miljarder försvunnit från statskassan i Turkiet, så ni kan tacka oss senare.
Citera
2015-04-12, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niqqa
Svensk eller arab eller turk? Isåfall herrn, vi är inte ociviliserade djur som er, vi väntar ivrigt på nästa val som inträffar 2017 och håller hatet till dess. Vi vill inte ha en till Syrien eller en militärkupp som turkarna varit väldigt bra på de senaste åren.

Till vår fördel vinner vi valet om två år och sedan så hoppas jag att vi inte kommer ha några nya val lång framöver, kanske inte i 100 år, för varje val innebär nya risker.

Drömmar och ambitioner åsido, Barzani är inte "så" dåligt. Visst hans årslön har uppskattats vara runt 4 mille dollar men det är hans söner man ska vara rädd för. Och kom ihåg det här, går Barzani så går Erdogan också. De är liksom "partners i crime". Senast kom rapporter om att 8 miljarder försvunnit från statskassan i Turkiet, så ni kan tacka oss senare.

Såg det här https://www.flashback.org/leave.php?...ebt-2015-04-12
I en annan tråd, vad säger du om det ditt lilla djur? Turkiet äger krg vänta ni bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in