Citat:
Ursprungligen postat av
343karreman
De båda är Huda Par anhängare. Huda par är ett Kurdiskt syster parti till den Turkiska AKP. Vars enda mål är att ta Kurdiska röster och försvaga Kurderna i freds processen.
Vilka båda? Jag tittade på lite hur mycket röster Huda fått men det är ingenting, stod kanske inte direkt i antal röster men om du tittar på det två eller tre videon jag länkat så är det tillsammans över hundra tusen kurder, då slutade jag länka flera videon för fick nog från en stad till en annan.
Det här är ett spel, man måste syna det, gör jag det så har andra också nog gjort det här. Allt är ett spel när det kommer till politiken, utan spel fungerar inte politik det har vi väl klart för oss, eller?
Politik är väldigt fult spel men tyvärr den som är bäst på det vinner alltid. Huuuur kommer det sig att om det nu är AKP eller turkiska underrättelsetjänsten lura så många kurder? Det är inte en, det är inte två eller 100 utan hundratusentals fan. Växer Hizbullah för varje dag i Turkiet?
Innan jag såg och läste på det här så har jag alltid räknat med att en dag sinom tid kommer vi fria oss från Turkiet men när jag läst och ser på videon så verkar sanningen vara långt ifrån mina och andra kurders dröm. Det var som att jag vakna upp från en skön sömn till en mardöm.
Jag blev lite irriterad och skrev bara av mig, förlåt om röda tråden inte finns med i min text just nu.