Citat:
Du har inte riktigt förståt hur migration fungerar, du borde läsa på innan du gör bort dig, men du är idealist så du är ju van vid det. Invandrare/emigranter söker sig till de stora befolkningscentrumen, för där finns det mest jobb och säkerhet/tryghet. Länderna vet att det är på det här viset och därför så bildar de flyktingläger i och omkring huvudstäder och andra storstäder. Ta Sverige och KRG som exempel. En dag så sa ni samma sak, en dag har blivit ett tusen år kiro. Det kommer gå minst tusen år till till nästa masslakt av kurder, det pågår just nu också men inte i den omfattningen man önskar sig.
Jag vet, det kommer bli ombytta dagar en dag min kiro, 40 miljoner inavlade kurder kommer vända på 400 miljoner araber och ca 70 miljoner turkar.
Turkiet tar in flyktingar från både Syrien, Irak, Afghanistan och andra granländer. Vetdu var dom främst placeras min kiro? I östra delen av Turkiet. Om 10- 20 år, säg om 50 år så är det en helt annan situation i östra Turkiet. Kurder kommer trängas bort änku längre upp på bergen. Det kommer komma en dag tom att inte ens berg eller grotta kommer ta emot er
Vill ni leva i fred, lämna tillbaka marken till irakierna som det tillhört en gång i tiden, på så sätt kanske vi skonar era värdelösa liv men innan dess, förvänta inget gott från oss.
Vilket jävla påhittenamn, krg?
Jag vet, det kommer bli ombytta dagar en dag min kiro, 40 miljoner inavlade kurder kommer vända på 400 miljoner araber och ca 70 miljoner turkar.
Turkiet tar in flyktingar från både Syrien, Irak, Afghanistan och andra granländer. Vetdu var dom främst placeras min kiro? I östra delen av Turkiet. Om 10- 20 år, säg om 50 år så är det en helt annan situation i östra Turkiet. Kurder kommer trängas bort änku längre upp på bergen. Det kommer komma en dag tom att inte ens berg eller grotta kommer ta emot er

Vill ni leva i fred, lämna tillbaka marken till irakierna som det tillhört en gång i tiden, på så sätt kanske vi skonar era värdelösa liv men innan dess, förvänta inget gott från oss.
Vilket jävla påhittenamn, krg?
Sedan så har du även missat en till grej och detta är en nobrainer. När nykomlingar kommer så tar de plats längst ner i hierarkin och trycker på så viss upp alla andra befintliga i ordningen. Så om det sker invandring till Turkiet så gynnar det kurderna eftersom de blir rikare och får högre ställning i den hierarkiska ordningen.
En annan sak. Den senaste årens omfattande invandring till Turkiet har lett till ökad antiarabiska strömningar, turkarna blir mer främlingsfientliga. Det finns ju ett turknationalistiskt parti som har en stor del av rösterna. Har du inte sett vice dokumentären om ISIS? En intervjuad säger att de ska ta striderna till istambul. Turkiet har stramat åt vattenflödet till IS som går via Eufrat. ISIS kommer inte ha svårigheter att rekrytera arabisak terrorister bland de en miljon flyktingar från Syrien som finns i Turkiet.
Glöm araberna, du ser ju hur läget är i Syrien och Iraq. Araberna är uppdelade i 22 länder, tror du detta är till vår fördel eller nackdel? Kurdistan har mer befolkning än Syrien eller Irak. De du ska fokuser på är att turkarnas födelsetal minskar medan kurdernas ökar och det uppskattas att kurderna kommer gå om turkarna 2038.
Ville bara framföra lite fakta, är egentligen inte intresserad av pajkastningsmatch.