Citat:
Ursprungligen postat av
Pinnar
Nu fattar jag ingenting - De borde sälja sånt skit.- Jag som är rätt naiv, när det gäller att gå in på Ica-Butiker, för att man litar på de.
Men nej, tydligen så kan man inte det.
Ja, tack så mycket för era svar, blir nog använda Bregott. Eller inget smör alls.
TACK!
Det är klart att de inte borde få sälja sån skit. Vad händer med härdat fett i kroppen? Kroppen kan inte hantera det så bra. Kolla Iloveludas länk. Margarin är absolut ingenting liknande smör utan en rakt igenom syntetisk produkt.
Margarin är konstgjorda ersättningsprodukter till riktiga mejerivaror. De dök upp under första världskriget någon gång eftersom de är mycket billigare att framställa och har bättre hållbarhet. Det är billigt skräp.
Alla industriellt framställda kakor och liknande som man köper i butiken bygger på margarin, inte smör, därför att smör skulle bli för dyrt och leda till att kakorna smakade bättre men fick kortare hållbarhet. Smör är ju gjort av äkta grädde och härsknar (börjar brytas ner) snabbare än vegetabiliska, behandlade fetter.
Men vad händer i kroppen när margarinet inte bryts ner lika snabbt? Köp hellre naturliga varor eller avstå säger jag.