• 1
  • 2
2013-11-09, 00:49
Medlem
Nu har det hänt. Google har nu officiellt skitit i det blå skåpet och fått bägaren hos en djävla massa människor att rinna över.

Länge har de hållit på och försökt trycka på en massa onödig skit på YT-användare, folk har varit ganska irriterade sen Google tog över, men detta är något alldeles speciellt. Nu TVINGAR de folk att använda den sociala tjänsten Google+ för att kunna använda Youtube (och vad G+ innebär vill jag inte ens tänka på, men jag misstänker att ens anonymitet för all framtid kan vara som bortblåst), trots att man redan är reggad på Youtube!

Youtube är alltså TRASIGT innan man har böjt sig framlänges, vidgat och smort in sitt rövhål, låtit sig ta Googlekuk där bak och alltså låtit sig bli påtvingad G+.

Detta trots att man reggade sig långt innan G+ ens fanns, och även trots att man från början reggade sig på Youtube med en emailadress som inte ens hade ett piss med Google att göra.

Vi vill inte ha skiten.
Vi vill ha Youtube, en hemsida där man kan ladda upp videor (dock inte längre, för nu har Google/Youtube NOLL förtroende kvar hos de som har en endaste hjärncell innanför skallbenet).

Vad fan är det ni inte fattar? Sluta tryck ner G+ och annat i halsen på oss. Och sluta försöka koppla samman varenda djävla steg vi tar på internet.

Jag har personligen raderat alla mina videoklipp på Youtube sedan jag fick käftsmällen att jag måste (!) gå över till G+ för att kunna använda Youtube som det från början var tänkt att kunna användas.
Har även raderat min g-mail som jag haft sen mannaminne. Kort sagt - tack och hej Google!

Jag hoppas att fler gör slag i saken och sliter sig från Google/Youtube. Ju förr man gör det, desto bättre är det.
För vem vet, snart kanske man inte ens KAN radera sin g-mail adress/YT-konto/G+ och allt vad det heter!

Jag hoppas att vi tillsammans kan "svälta ut" asen genom en världsomspännande bojkott. Vi får börja här på Flashback, huvudsaken är att folk får upp ögonen och fattar vad det är Google håller på med, och att de då tar rätt beslut innan det är för sent.

För att skapa ytterligare diskussionsunderlag i tråden så tänkte jag att vi även kunde diskutera alternativa video hosting-sidor. Är det Vimeo som gäller, eller vad säger herrskapet?
Senast redigerad av Klopski 2013-11-09 kl. 00:54.
Citera
2013-11-09, 00:55
Bannlyst
All info de redan har samlat in går ingenstans, det kanske inte är offentligt men informationen sitter kvar på googles servrar. Information som de sedan säljer ut, de säljer mer eller mindre ut hela din identitet billigt.
Citera
2013-11-09, 01:10
Medlem
JA,jag fick nog och raderade allt som jag hade via google.
Citera
2013-11-09, 01:13
Bannlyst
Ja du, nu är det dags, en gång för alla att ta bort sig ifrån skiten. En intressant tanke jag har är dock om någon kunde ana detta i början av 2004 då Google kom?
Citera
2013-11-09, 01:17
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Ja du, nu är det dags, en gång för alla att ta bort sig ifrån skiten. En intressant tanke jag har är dock om någon kunde ana detta i början av 2004 då Google kom?
YouTube kom väl ut officiellt i slutet av 2005 och blev uppköpta 2006?
Citera
2013-11-09, 01:19
Medlem
ninjutsus avatar
Att kringgå deras sökmotor, mail eller Youtube går väl ann, men jag tänker knappast skaffa en iPhone för att kringgå Android. Det är väl bara att inse att man inte har något annat val och anamma Google helt och hållet. Vem vet, i framtiden kanske vårt medvetande blir sammankopplat med Google. De verkar redan nu vara ganska duktiga på att "läsa tankar" när jag ska söka efter något i alla fall, ibland blir det läskigt innan jag knappt påbörjat min sökfras.
Citera
2013-11-09, 01:21
Medlem
krautbrains avatar
Tycker oxå g+ suger röv. Jag har dock inte lämnat vare sig mitt riktiga namn eller telefonnummer på någon av googles tjänster och det värsta som kan hända är reklam på googles sidor (adblock) och i gmails inkorg. Har även låst mitt g+ konto så mycket det går och spärrat alla kakor från google.com och g+. Gör inget som kräver g+ så som att komentera klipp på yt.

Edit. Hade jag inte haft så många prenumationer på yt så skulle jag också raderat allt.
Citera
2013-11-09, 02:03
Medlem
S-cups avatar
Gäller de här bara ifall man laddar upp videos?

Jag loggade nyss in på mitt youtubekonto och märkte ingen skillnad. Jag använder spellistor, kommentarer och i stort sett allting förutom att ladda upp egna videos.
Citera
2013-11-09, 02:05
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Gäller de här bara ifall man laddar upp videos?

Jag loggade nyss in på mitt youtubekonto och märkte ingen skillnad. Jag använder spellistor, kommentarer och i stort sett allting förutom att ladda upp egna videos.
Nej, det gäller alla användare. Du har fortfarande kvar ditt nick på YouTube, men ditt konto är kopplat till Google+ och ditt riktiga namn (om du har det på G+).
Citera
2013-11-09, 02:23
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Nej, det gäller alla användare. Du har fortfarande kvar ditt nick på YouTube, men ditt konto är kopplat till Google+ och ditt riktiga namn (om du har det på G+).
Fast jag har inget konto på google+ (dubbelkollade precis).
Citera
2013-11-09, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Edit. Hade jag inte haft så många prenumationer på yt så skulle jag också raderat allt.

Men allvarligt talat nu, är dina prenumerantioner verkligen så viktiga, om man sätter det hela i lite perspektiv?

Tänk hur det är om 5-10 år när du säkert inte ens KAN slita dig från Google. Fan vet vad de hittar på med all information de lyckats suga åt sig genom åren. De kanske skapar en profil åt dig på G+ (vare sig du vill det eller ej) med bilder som "google äger", som du inte ens kan ta bort?

Kanske kopplar de samman ditt G+ konto med obskyra, pinsamma webbsidor som du reggat dig på typ år 2006, och du kan inte göra någonting åt det eftersom Google anser sig äga denna information och ha rätt att outa skiten ur dig. Kanske har du gjort ett enda felsteg någon gång och råkat ge ut information om vem du är?

BAM! Då har du helt plötsligt en stor del av dina internetvanor på någon Google"tjänst" för allmän beskådan som myndigheter och vänner kan snoka i.

Hade du inte då önskat att du (och de flesta andra som använder exempelvis Youtube) hade tänkt rätt från första början och tagit avstånd från Google i tid, istället för att lipa över något så trivialt som några prenumerantioner?

För i helskotta, det är dags att göra något NU, medan vi fortfarande kanske kan. Det är dags att folk börjar ta ansvar och hjälper till att svälta Google.

Själv hade jag en del prenumeranter, inte många men en del. Jag hade en jävla massa videor uppladdade som jag nu aldrig mer kommer få se röken av, och runt 150 favoritmarkerade videor som jag glömde spara.
Jag tog bort alltihop, för det är inte värt att hålla på med Google i längden. Visst var det en förlust, men det är INGENTING i jämförelse med det totala lidande som Google kommer orsaka oss i framtiden om vi inte gör något åt det.
Citera
2013-11-09, 04:22
Medlem
Förresten - tänk när Google lyckas köpa upp Imageshack eller Photobucket, Fuskbugg eller vilka andra hostingsidor som helst.
Då har de ALLA dina bilder som du laddat upp där. Och ve och fasa om de även får tillgång till bilder som du egentligen har raderat men som finns kvar i någon gammal djävla server som de fått med i köpet. Allt detta skall givetvis länkas direkt till "din" offentliga G(estapo)+ profil som du inte har någon som helst kontroll över eftersom "allt där ägs av Google".

Sanna mina ord, det är detta som väntar framtiden om vi inte svälter ihjäl Google medan vi fortfarande kanske kan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in