Citat:
Ursprungligen postat av
lemon99
Helt sjukt, men det verkar så. Det har nu gått fyra dagar sedan han lovade att publicera på hemnet, men icke. FYRA DAGAR. Jag är inte mäklare och har således aldrig publicerat en bostadsannons på hemnet, men jag har svårt att tro att det är särskilt tidskrävande. Kan inte föreställa mig att det tar mer än ett par minuter, högst. Annonsen är färdig, den har vi redan tittat på för godkännande. Han svarar inte i telefon utan skickar sms med svar som: "ber om ursäkt, hade inte tid igår" eller "jag fixar lite senare". WTF. Det makabra är att han har ju absolut ingenting att vinna på det här, bara att förlora, både pengar och anseende. Jag vet inte om han gör det för att vi prutade på arvodet, men det är väl klart att man tar in några offerter och sen ser vad man kan göra med priset. Och nej vi har inte anlitat en liten tattarfirma utan det är en stor och välkänd firma som finns i hela landet.
Man skriver ju ett ensamrättsavtal om tre månader, men det här borde väl vara något slags kontraktsbrott?
Vi har redan köpt ny bostad och det vet han om, och det här ställer ju till enorma problem för oss.
Någon som någonsin har hört talas om något liknande??
Det har inte jag.
Behöver inte vara makabert och det kan faktiskt vara så att du/ni och mäklaren kan vinna på detta.
Det kan självklart finnas flera förklaringar men ibland finns liknande objekt som ert till salu
och då kan det vara smart att dröja med publiceringen. Dels för att det blir köpare "över" till ert objekt dels kanske priset stiger...
Så, skicka ett mejl till mäklaren och fråga varför hen dröjer med publiceringen.
Nej strategisk marknadsföring är inget kontraktsbrott.
Men, tagga ned språkbruket!!! Använd ett annat språk än det du använder här på FB