2013-11-08, 17:31
Medlem
Jag har fick precis ett samtal att jag ska ingå i en grupp som ska utvärdera om koncernen jag arbetar inom ska byta från nuvarande Citrix-lösning till Office 365.
Behovet av Remote Desktop har försvunnit iom att vi bytt till webbaserade system.
Vi ska få en dragning från vår leverantör, men jag vill ändå komma dit med lite kött på benen.

Jag har fattat allt med Office Online Apps så man kan jobba flexibelt, köra webcam möten (seriöst, gör folk detta?) och allt ser ganska fulltsmockat ut med funktioner jag vet ingen någonsin kommer använda. Men så är det, alla använder inte allt som finns.

Min största från är: Är det någon backup på dokumenten som man arbetar med lokalt, eller endast om man använder Office Online Apps?

I vår koncern finns mycket äldre personal som arbetat med Office-paketet i många år. Dom har sparat i Mina dokument och allt det där. Folk kommer gå mental-apeshit om det nu ska bli krångligt att skapa ett dokument i Word, och personligen känns det kass om man nu inte får sina saker i "molnet" bara för att man skapar/gör förändringar via den lokalt installerade mjukvaran.

Så ni som har 365, snälla, kasta lite ljus på detta.
Är det bra grejer och hur använder ni det idag?
Citera
2013-11-08, 18:22
Medlem
flashlefts avatar
Sparar du dokumenten i Skydrive-mappen på datorn synkas det till molnet, alltså skydriven.

Office 365 är väldigt smidigt i företagsmiljlö imo.
Citera
2013-11-08, 19:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
I och med att Office-tråden ligger under forumsdelen -> Övriga dator- och IT-diskussioner numera så läggs även denna tråd där.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in