• 1
  • 2
2013-11-08, 16:11
Medlem
HippieKrams avatar
Hej, jag är just nu olyckligt förälskad i en fullkomligt underbar tjej (vad annars), sedan knappt en månad tillbaka. Allt kändes perfekt fram tills nu i veckan då jag dels upptäckte mitt eget tillstånd samt att hon har börjat umgås med en riktigt sliskig snubbe. Antagligen känner hon inte någonting för mig mig alls. Alla singnaler jag fått från henne har endast varit illusioner...

Igår kväll satt jag uppe från kl 20:00 till 04:30 under ett cannabis rus och sörjde och funderade. Det var underbart. Mycket känslomässigt och vackert.

Nu känner jag att det vore trevligt/nyttigt/lärorikt, (vad ni än vill kalla det), att trippa till det hela. Vill ligga i ett hörn och låta tankarna flöda. Vill sitta vid skrivbordet och skriva, låta orden flöda. Vad tror ni?

Har trippat några gånger innan. De substanser jag har till mitt förfogande är följande:
  • 4-Aco-DMT
  • "Special"
  • "Apollo"
  • 3-MeO-PCP
  • Ecstasy/MDMA
MDMA har jag tagit, men aldrig någon av de andra. Har aldrig testat en dissociativ hallucinogen heller så, vad tror ni om 3-MeO-PCP? De andra hallucinogenerna skall tydligen vara relativt lika svamp, LSD och varandra. MDMA är trevligt, men att ta det ensam? Njae, det tror jag inte riktigt på.

Är beredd för risken med att snea, men jag tror att även en snedtripp kan vara fördelaktigt. (En gång sneade jag rejält på MDMA+cannabis. Sprang omkring bland folkmassorna och gömde mig för "polisen". Tyckte dock om det på sätt och vis.)
Citera
2013-11-08, 16:29
Medlem
doktorbabians avatar
Trippa är roligt och kan vara givande men i din sits hade jag fått den tjejen att inse att hon gjorde ett misstag som struntade i dig. Förbättra dig själv.
Tänk.
-Din förlust att du strunta i mig, jag kan hitta någon bättre.

Och att knarka löser det inte.

Sköt om dig!
Citera
2013-11-08, 16:37
Medlem
moecaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorbabian
Trippa är roligt och kan vara givande men i din sits hade jag fått den tjejen att inse att hon gjorde ett misstag som struntade i dig. Förbättra dig själv.
Tänk.
-Din förlust att du strunta i mig, jag kan hitta någon bättre.

Och att knarka löser det inte.

Sköt om dig!
Ja, jag tror inte hon kommer tycka om lösningen till dina problem är mer droger. Tror inte du kommer må bättre av det själv heller. Som sagt, antagligen bättre att du går vidare till en annan tjej eller något annat även om det låter ganska ytligt och oempatiskt från min del.
Citera
2013-11-08, 16:42
Medlem
På ketamin och MXE (dissociativa) har jag fått "andlig kontakt" med personer när jag svävat runt i skallen och det har känts som om jag mött och förstått dem på ett plan jag bara kommer förstå när jag passerar över i andevärlden en dag och möter allas själar och förstår hur allt ligger till...... typ.

Så förutsatt att 3-MeO-PCP inte suger kuk utan är jämförbar med ovanstående, så rekommenderar jag den. Psykedeliska droger kan ge samma effekt, men dissociativa är mer rent introspektiva, tycker de är bättre "grubbla" droger, psykedelia blir man mest nyfiken, flummig och dum i huvudet av, i stil med: "wooow en andekaffekopp, den som designade den hade nog urmoderns äggledare som leder till urbarnet vi alla är en del av som mall", dissociativa är mer rakt in i psykets hemligheter så att säga för man kan inte göra så mycket annat under ruset än att blunda, lyssna på musik och flyta runt (och det skall vara mörkt med!).

Men visst kan man grubbla på psykadelia med, helt klart.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-11-08 kl. 16:47.
Citera
2013-11-08, 16:51
Medlem
HippieKrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moecaffe
Ja, jag tror inte hon kommer tycka om lösningen till dina problem är mer droger. Tror inte du kommer må bättre av det själv heller. Som sagt, antagligen bättre att du går vidare till en annan tjej eller något annat även om det låter ganska ytligt och oempatiskt från min del.

Jag förstår hur du menar. Under en förälskelse så är det bara hjärnan som kör ihop sig. Vill bara kunna tygla mina känslor och inse detta. Förresten så bryr jag mig inte så mycket om vad hon tycker om mitt drogbrukande. Det är helt klart under kontroll och kommer fortsätta vara det framöver.
Senast redigerad av HippieKram 2013-11-08 kl. 17:40.
Citera
2013-11-08, 17:07
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag tycker att du ska följa ditt hjärta och skita i vad någon annan säger till dig. Om du tycker att det känns rätt att trippa nu, gör det. Ingen annan kan berätta för dig om det är rätt tillfälle för dig att trippa ett inte - endast du kan göra det.
Citera
2013-11-08, 17:50
Medlem
HippieKrams avatar
Jag håller på att samla mig nu. Om 1-2 timmar kör jag om allt känns rätt :-) Har inte träffat henne idag så det känns skönt. Tänkte att jag skulle prova på Meo isåfall, om ni inte har andra förslag?

Ang. diassosiativa hallucinogener, är det någon eufori? (Har läst på, detta är en grej jag undrar). Har man lust att göra några som helst grejor, som att skriva/rita/promenera, eller är det bara att ligga under täcket och trycka som gäller?

Mvh
Citera
2013-11-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKram
Hej, jag är just nu olyckligt förälskad i en fullkomligt underbar tjej (vad annars), sedan knappt en månad tillbaka. Allt kändes perfekt fram tills nu i veckan då jag dels upptäckte mitt eget tillstånd samt att hon har börjat umgås med en riktigt sliskig snubbe. Antagligen känner hon inte någonting för mig mig alls. Alla singnaler jag fått från henne har endast varit illusioner...

Igår kväll satt jag uppe från kl 20:00 till 04:30 under ett cannabis rus och sörjde och funderade. Det var underbart. Mycket känslomässigt och vackert.

Nu känner jag att det vore trevligt/nyttigt/lärorikt, (vad ni än vill kalla det), att trippa till det hela. Vill ligga i ett hörn och låta tankarna flöda. Vill sitta vid skrivbordet och skriva, låta orden flöda. Vad tror ni?

Jag tycker att det verkar som en väldigt god idé. Det du beskriver i översta stycket var exakt vad jag gick upplevde några månader tillbaka, var inte säker på hur jag skulle acceptera läget och gå vidare efter att flickan i fråga till min stora förvåning börjat träffa och slutligen bli tillsammans med en annan snubbe när jag var under intrycket att saker var på väg att hända mellan oss. Jag bestämde mig för att trippa trots att jag anade att det kanske skulle bli en mörk resa. Jag funderade länge och väl under resan på hela situationen och jag leddes fram till många nyttiga och upplysande svar på hur jag skulle hantera nederlaget och hade därtill en av mina finaste trippar. Trippen hjälpte mig att komma över det och fick mig i kort version att inse att det fasen inte är hela världen och att där finns många fiskar i havet. Vi är goda vänner i dagsläget för övrigt och jag anser henne vara en mina närmsta vänner. Så kör på är min åsikt.

Citat:
Jag håller på att samla mig nu. Om 1-2 timmar kör jag om allt känns rätt :-) Har inte träffat henne idag så det känns skönt. Tänkte att jag skulle prova på Meo isåfall, om ni inte har andra förslag?

Ang. diassosiativa hallucinogener, är det någon eufori? (Har läst på, detta är en grej jag undrar). Har man lust att göra några som helst grejor, som att skriva/rita/promenera, eller är det bara att ligga under täcket och trycka som gäller?

Mvh

Jag skulle rekommendera dig 4-AcO-DMT istället. Men du väljer såklart vilken du vill, jag tror bara att mitt tips kommer ge dig mer.
Senast redigerad av Stockton.T 2013-11-08 kl. 18:08.
Citera
2013-11-08, 19:16
Medlem
lilZer0s avatar
Jag tror också mer på 4-AcO-DMT, just för att effekten är mer känsloinriktad, typ. I alla fall för mig om det stämmer att 4-AcO-DMT blir 4-HO-DMT i kroppen.
Citera
2013-11-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Jag tror också mer på 4-AcO-DMT, just för att effekten är mer känsloinriktad, typ. I alla fall för mig om det stämmer att 4-AcO-DMT blir 4-HO-DMT i kroppen.

Det stämmer.
Jag upplever också stark eufori i trippen stundtals där jag bara ligger och ålar mig i sängen och drar händerna över kroppen och njuter som på 6-APB och liknande. Ganska lätthanterligt skulle jag säga, inte lika mörkt och med samma snedtrippstendenser som 4-HO-MET kunde ge mig exempelvis.
Citera
2013-11-08, 19:28
Medlem
HippieKrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0

Då kör jag på det. Nu Tack alla ni som svarade!
Citera
2013-11-08, 19:30
Medlem
Citat:
Då kör jag på det. Nu Tack alla ni som svarade!

Låt oss veta hur det gick. Trevlig resa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in