2005-07-11, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Under Medier och journalistik finns en skvalleravdelning. Två av de frågor som just nu diskuteras är:
* Hur tajt är häcklöpare Kallurs analöppning?
* Hur kåt är Zlatans ex-fjälla?
Jag har lite svårt att förstå kopplingen till medier/journalistik och har därför pm:at mods och frågat. Svar har jag inte fått, varför jag gör ett försök här.
Alltså:
Vad har Kallurs häck-stjärt och Zlatan-fjällans erotiska status för koppling till tidningar/radio/tv? Kan vad som helst diskuteras under medier & journalistik? Räcker det att en människa eller föreetelse omnämns i kvällspressen för att detta ska tillåtas bli ett ämne under medier & journalistik?
* Hur tajt är häcklöpare Kallurs analöppning?
* Hur kåt är Zlatans ex-fjälla?
Jag har lite svårt att förstå kopplingen till medier/journalistik och har därför pm:at mods och frågat. Svar har jag inte fått, varför jag gör ett försök här.
Alltså:
Vad har Kallurs häck-stjärt och Zlatan-fjällans erotiska status för koppling till tidningar/radio/tv? Kan vad som helst diskuteras under medier & journalistik? Räcker det att en människa eller föreetelse omnämns i kvällspressen för att detta ska tillåtas bli ett ämne under medier & journalistik?
Inte har du skickat något PM till mig om den frågan iaf. Använd gärna PR som kommer det till alla mods i forumet.
Skvallerforumet har egentligen inget med forumet M&J att göra. Det bara mer eller mindre råkar ligga där. I skvaller-forumet diskuteras all form av skvaller.
Dock har du helt rätt i att bara för en sak står i tidiningen så innebär det inte att diskussionen kring det hör hemma i M&J. Det har sagts för och tål att sägas igen: Medier & Journalistik är inte samma sak som titta vad jag läste i tidningen. Det verkar vara svårt för många att förstå. Tillsammans med datasäkerhet så är nog M&j det forum som har flesta antal felpostade trådar. Från nu kommer vi ta hårdare tag i M&J igen. Alla trådar som inte hör hemma där kommer att låsas (inte flyttas). Detta är överenskommet mellan oss som modererar forumet.
/Pellenez som moderator i M&J och skavller