Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-07-11, 18:23
Medlem
Levi-Ps avatar
Under Medier och journalistik finns en skvalleravdelning. Två av de frågor som just nu diskuteras är:
* Hur tajt är häcklöpare Kallurs analöppning?
* Hur kåt är Zlatans ex-fjälla?
Jag har lite svårt att förstå kopplingen till medier/journalistik och har därför pm:at mods och frågat. Svar har jag inte fått, varför jag gör ett försök här.
Alltså:
Vad har Kallurs häck-stjärt och Zlatan-fjällans erotiska status för koppling till tidningar/radio/tv? Kan vad som helst diskuteras under medier & journalistik? Räcker det att en människa eller föreetelse omnämns i kvällspressen för att detta ska tillåtas bli ett ämne under medier & journalistik?
Citera
2005-07-11, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Under Medier och journalistik finns en skvalleravdelning. Två av de frågor som just nu diskuteras är:
* Hur tajt är häcklöpare Kallurs analöppning?
* Hur kåt är Zlatans ex-fjälla?
Jag har lite svårt att förstå kopplingen till medier/journalistik och har därför pm:at mods och frågat. Svar har jag inte fått, varför jag gör ett försök här.
Alltså:
Vad har Kallurs häck-stjärt och Zlatan-fjällans erotiska status för koppling till tidningar/radio/tv? Kan vad som helst diskuteras under medier & journalistik? Räcker det att en människa eller föreetelse omnämns i kvällspressen för att detta ska tillåtas bli ett ämne under medier & journalistik?
Det är ju inte sämre diskussionsämnen än vad man dagligen läser om i Aftonbladet/Expressen/GP. Dokusåpor, djur som plastikopereras, det senaste baddräktsmodet. Skit och dynga.
Citera
2005-07-11, 18:43
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Det är ju inte sämre diskussionsämnen än vad man dagligen läser om i Aftonbladet/Expressen/GP.
Jag kommenterar inte nivån, jag undrar bara om Kallurs analöppning och Zlatan-fjällans blöta trosor hör hemma under medier och journalistik.
Citera
2005-07-11, 21:59
Medlem
Citat:
Jag kommenterar inte nivån, jag undrar bara om Kallurs analöppning och Zlatan-fjällans blöta trosor hör hemma under medier och journalistik.
Inte M&J men kanske skvaller???

Vad tycker du själv?
Citera
2005-07-11, 22:03
Bannlyst
Frågan som borde ställas istället är varför skvaller inte har fått en egen avdelning. Jag menar det är utan tvekan en av de mest trafikerade.
Citera
2005-07-11, 22:17
Medlem
Förr i tiden då inte Ämnet Skavller alls fanns ja då postades dessa ämnen alltid i MJ pga att det oftast låg en tidningsartikel som grund. Tror att placeringen av Skavller som den ligger idag gör att en del ivriga postare tänker till innan de postar.
Citera
2005-07-11, 22:33
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Inte M&J men kanske skvaller???
Vad tycker du själv?
Det vore en sak om skvaller var en separat avdelning, men för närvarande är skvaller en underavdelning till medier och journalistik, alltså en avdelning för "medier & journalistik-skvaller" och inte vilket skvaller som helst.
Citera
2005-07-11, 22:37
Medlem
snuts avatar
Jag är nog beredd att hålla med här alltså.

Någon nämnde att det är ju sånt som det skrivs om i tidningar, en massa skvaller. Det håller jag med om, men det skrivs ju även om sport, film, musik, litteratur och allt möjligt... isåfall behövs ju bara en andelning här på flashback, så det håller ju inte. Skvaller ska inte ligga i M & J, det är min sanna åsikt!
Citera
2005-07-11, 22:39
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Ofta utgår ju skvallret från en tidningsartikel där någon har fått sitt ansikte maskerat, och frågeställningen "vem är B-kändisen som bajsade på sig?" dyker upp. Det kanske var så det började?
Citera
2005-07-11, 22:47
Moderator
tobess avatar
Är inte detta att göra ett stort problem av en sak som egentligen inte är ett problem.

Skvaller hör väl hemma i skvaller delforumet, vad gör det då för skillnad om det ligger i M&J. Det som diskuteras är ju skvaller och inget annat?
Citera
2005-07-11, 22:48
Medlem
snuts avatar
Rätt ska vara rätt...
Citera
2005-07-11, 22:51
Medlem
Citat:
Det vore en sak om skvaller var en separat avdelning, men för närvarande är skvaller en underavdelning till medier och journalistik, alltså en avdelning för "medier & journalistik-skvaller" och inte vilket skvaller som helst.
Aha... en strukturfascist...
Om du skickar ett pm till någon modd i Skvaller och ber om en förflyttning till Övrigt-övrigt eller Medicin...

... blir det bra då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in